Lietuvoje internetu ir įvairiomis jo paslaugomis naudojasi šiek tiek daugiau nei pusė gyventojų, tačiau tai – žemiausias rodiklis Baltijos šalyse, rodo bendrovės „GfK CR Baltic” unifikuotas gyventojų nuomonės tyrimas, pirmąkart atliktas Baltijos šalyse vienu metu.
Šiais duomenimis, Lietuvoje internetu naudojasi 52,9 proc. gyventojų, Latvijoje – 56 proc., Estijoje – 69 proc.
„Lietuvos gyventojai mieliau naudojasi internetu kaip bendravimo priemone, siųsdami elektroninius laiškus, lankydamiesi pokalbių svetainėse ir žaisdami, – teigia „GfK CR Baltic” filialo Lietuvoje atstovė Agnė Ambrazevičienė. -Tuo tarpu Latvijos ir Estijos gyventojai daugiau naudojasi elektronine bankininkyste ir perka internetu”.
Tarptautiniam rinkos tyrimų tinklui „GfK” priklausanti bendrovė „GfK CR Baltic” tyrimą Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje atliko balandį. Tiesioginės apklausos būdu kiekvienoje šalyje buvo apklausta po daugiau nei 500 žmonių, kurių amžius 15-74 metai.
Tyrimo rezultatais, du trečdaliai Lietuvos interneto vartotojų (68 proc.) juo naudojasi kiekvieną dieną (trečdalis visų respondentų). Dažniausiai internetu naudojamasi namuose – 85,2 proc. interneto vartotojų, darbe – 35,9 proc., mokymo įstaigose – 16,7 proc. 4,3 proc. Lietuvos interneto vartotojų tai daro interneto kavinėse arba viešose vietose, o 6,1 proc. naudojasi mobiliuoju internetu.
Tuo tarpu Latvijoje internetu kasdien naudojasi 76,8 proc. interneto vartotojų (42,5 proc. respondentų). Dažniausiai tai daroma namuose (74,7 proc.) bei darbe (44,2 proc.). Mobiliuoju internetu Latvijoje naudojasi 10,7 proc. interneto vartotojų. Tai – didžiausias rodiklis trijose Baltijos šalyse.
Estijoje kiekvieną dieną internetu naudojasi 76,2 proc. interneto vartotojų (52,4 proc. visų Estijos respondentų). Dažniausiai internetu naudojamasi namuose – 89,7 proc. ir darbe – 44,9 proc. Mobiliuoju internetu naudojasi 2,6 proc. Estijos interneto vartotojų.
Lietuvoje ir Estijoje kasdien pokalbių svetainėse lankosi atitinkamai 36,1 proc. ir 36,4 proc. interneto vartotojų. Latvijoje šis procentas siekia 40,4.
Bankų paslaugomis internetu bent kartą per mėnesį naudojasi 48 proc. Lietuvos interneto vartotojų. Tuo tarpu Latvijoje ir Estijoje šis procentas siekia atitinkamai 72,5 ir 86 proc.
Maždaug penktadalis Lietuvos interneto vartotojų yra bent kartą pasinaudoję internetinių parduotuvių paslaugomis.
„Atsižvelgiant į tai, kad mūsų šalyje tik pusė gyventojų naudojasi internetu, penktadalis yra reikšmingas skaičius, rodantis, kad prekybos internetu rinka turi itin didelį potencialą augti. Mano nuomone, netolimoje ateityje šis skaičius turėtų ženkliai išaugti”, – teigia A. Ambrazevičienė.
Tuo tarpu 36,3 proc. Latvijos ir 32 proc. Estijos interneto vartotojų yra bent kartą pirkę internetu.
Elektroniniu paštu visose trijose Baltijos valstybėse naudojasi panaši dalis interneto vartotojų. Tyrimo duomenimis, kasdien arba beveik kasdien elektroniniu paštu naudojasi 51,4 proc. Lietuvos interneto vartotojų. Tai daugiausia jauni dirbantys arba studijuojantys žmonės, kurie elektroninį paštą naudoja darbo reikalams tvarkyti. 11,9 proc. Lietuvos interneto vartotojų apskritai nesinaudoja elektroniniu paštu. Tai daugiausia pensininkai bei žmonės iš mažesnių miestų ir kaimų, kur interneto sklaida yra gerokai mažesnė nei didmiesčiuose.
Latvijoje elektroniniu paštu kasdien naudojasi 56,6 proc. interneto vartotojų. Apskritai elektroniniu paštu Latvijoje nesinaudoja 7,2 proc. interneto vartotojų.
Tuo tarpu Estijoje elektroniniu paštu kiekvieną dieną naudojasi 66,6 proc., o apskritai nesinaudoja 10,9 proc. interneto vartotojų.