Išpardavimo sezonas, prasidėjęs Jungtinėse Valstijose praėjusį savaitgalį, džiugina pajamomis pardavėjus. Ekspertų teigimu, tik per vieną dieną JAV gyventojai Kalėdų pirkiniams internetu išleido 733 mln. JAV dolerių. Tai 21 proc. daugiau nei per analogišką dieną prieš metus.
Oficialiai Kalėdų išpardavimo sezonas Jungtinėse Valstijose prasideda kitą dieną po Padėkos dienos. Kadangi ši amerikiečių mėgstama šventė minima ketvirtąjį lapkričio ketvirtadienį, išpardavimai prasideda penktadienį. Ši diena dažnai vadinama „juoduoju penktadieniu”, o pirmoji darbo diena po „ilgo savaitgalio” vadinama nauju rinkodaros terminu – „kiberpirmadieniu” (Cyber Monday).
Šiais metais didžiausią paklausą turėjo videožaidimai, žaidimų pultai ir jiems skirti priedai. Šios produkcijos paklausa, palyginus su praėjusiais metais, išaugo 134 procentais. Be to, amerikiečiai aktyviai pirko įvairias elektronines prekes, ypač DVD ir MP3 grotuvus, skaitmeninius fotoaparatus, navigatorius automobiliams.
Interneto parduotuvės ne mažiau nei tradicinės siūlo pirkėjams dideles nuolaidas. Be to, pastebi specialistai, šiais metais interneto parduotuvių, siūlančių nemokamą prekės pristatymą į namus prieššventinėmis dienomis, dalis išaugo iki 41,4 proc., tuo tarpu praėjusiais metais šis rodiklis siekė 36 procentus. Daugelis interneto pardavėjų – 72 proc. – paskelbė nuo „kiberpirmadienio” papildomas nuolaidas. Prieš dvejus šiam žingsniui ryžosi tik 42 proc. interneto parduotuvių.
Amerikiečių, perkančių Kalėdų dovanas internetu, aktyvumą ekspertai aiškina ne tik bendru ažiotažu, bet ir tuo, kad pastaruoju metu šalyje brangiai kainuoja benzinas. Todėl daugelis nusprendė nevažinėti po parduotuves nuosavais automobiliais, o įsigyti pirkinius internete.