Š.m. spalio 4-6 d. Lietuvos parodų centre LITEXPO vykusios tarptautinės parodos „Miestas. Nekilnojamasis turtas. Investicijos 2007” lankytojai labiausiai domėjosi užsienio nekilnojamojo turto rinkų ir bankų kreditavimo pasiūlymais. Per tris dienas parodą aplankė 11,5 tūkst. žmonių.
Nors kompanijos, siūliusios nekilnojamąjį turtą Bulgarijoje, Ispanijoje, Turkijoje, Dubajuje, Kosta Rikoje, dar negalėjo pasakyti, kiek tiksliai parodoje sulaukta potencialių pirkėjų, tačiau teigė, kad tikrai daug daugiau, negu tikėjosi.
Aktyviai domėtasi ir bankų teikiamais būsto kreditavimo pasiūlymais. Parodos partneris SEB Vilniaus bankas parodoje dalyvavo su visai nauja koncepcija – buvo pristatyti ne tik būsto kreditavimo pasiūlymai, bet ir nekilnojamojo turto objektai, kuriuos siūlė banko partneriai – nekilnojamojo turto vystytojai: bendrovės „Eika”, „Ranga IV”, „YIT Kausta”, „Perspektyvios investicijos”, „Be-investor”, „Interpro investicija”, „Real Experts”, „Merko statyba”, „Arnovila”, „Infra”. Tokią dalyvavimo koncepciją SEB Vilniaus bankas pasirinko todėl, kad vis daugiau gyventojų dėmesio sulaukia jungtiniai nekilnojamojo turto objektus statančių, juos parduodančių ir jų įsigijimą finansuojančių bankų pasiūlymai. Parodoje dirbę SEB Vilniaus banko atstovai teigė, kad išryškėjo ir dar viena tendencija – gyventojai pradėjo aktyviai domėtis galimybėmis investuoti į nekilnojamąjį turtą ne tik Lietuvoje, bet ir svetur, svarstydami įvairius finansinius turto įsigijimo užsienyje variantus.
„Nordea Bank Lietuva” parodoje pristatė banko siūlomus finansinius nekilnojamojo turto sprendimus, kurie sulaukė didelio lankytojų susidomėjimo. Pasak „Nordea Bank Lietuva” Mažmeninės bankininkystės departamento vadovo Jauniaus Marinsko, tokie renginiai – puiki galimybė bankui prisistatyti esamiems ir būsimiems klientams, pateikti banko produktus plačiajai visuomenei. „Pastebėjome, kad potencialūs klientai dabar kur kas atsakingiau žiūri į būsto pirkimo ir finansavimo procesą, o finansuojantį banką renkasi itin kruopščiai. Dauguma į mūsų stendą užsukusių naujų klientų, besiruošiančių investuoti į nekilnojamąjį turtą arba pirkti jį savo reikmėms, jau būna gavę ne vieno banko finansinį pasiūlymą”, – sakė J. Marinskas.
DnB NORD būsto marketingo vadybininkė Rita Lieparskienė pažymėjo, jog DNB Nord bankui ir DnB NORD būstui paroda buvo efektyvi ir naudinga. Dėl būsto paskolų banko atstovai konsultavo apie 60 parodos lankytojų, kurių daugiau kaip pusė jau tiksliai žinojo, kokio dydžio paskolos nori, ir jau šią savaitę ruošiasi atvykti į banką pasirašyti sutarčių. DnB NORD būstas konsultantai sutarė su 15 klientų dėl jų turimo būsto pardavimo ir sudominusių objektų apžiūrėjimo. Nemažas susidomėjimas buvo ir komerciniu nekilnojamuoju turtu.
Paskutinę parodos dieną kalbėdami apie rezultatus, dalyviai stebėjosi, kad šiemet Vilniuje prieš pat tradicinę LITEXPO parodą buvo surengta dar viena nekilnojamojo turto tematikos paroda „Nekilnojamasis turtas 2007”. Dalyvių nuomone, akivaizdu, jog viena po kitos vykstančių dviejų analogiškos tematikos parodų mažai Lietuvos rinkai tikrai nereikia, nes taip susilpninami abu renginiai, abiejuose sumažėja lankytojų srautai.
Šiai nuomonei pritaria ir parodos „Miestas. Nekilnojamasis turtas. Investicijos 2007” organizatoriai. Pasak LITEXPO direktoriaus pavaduotojos Kristinos Pladienės, tokia neprotinga konkurencija niekam neatneša naudos, trikdo ir dalyvius, ir lankytojus – norėdamos pasiekti efektyviausių rezultatų, kompanijos turėtų dalyvauti abiejose parodose, o tai jau per didelė ir skiriamo tam laiko, ir finansų investicija.
Pavyzdžiui, nekilnojamojo turto Ispanijoje kompanija „MASA International” dalyvavo ir „Siemens” arenoje vykusioje parodoje „Nekilnojamasis turtas 2007”, ir LITEXPO parodoje „Miestas. Nekilnojamasis turtas. Investicijos 2007”. Kaip teigė šios kompanijos atstovas Aleksandras Riabovas, lankytojai abiejose parodose skyrėsi – į „Siemens” atėję žmonės ieškojo pigesnių variantų, tuo tarpu LITEXPO lankytojas domėjosi brangesniu turtu, todėl kompanija džiaugiasi, kad neapsiribojo dalyvavimu vien tik pirmajame renginyje.
Tuo tarpu nekilnojamąjį turtą Lietuvoje siūliusios UAB „Sostinės namai” direktoriaus pavaduotojos Auros Pavarinienės teigimu, lyginant su „Siemens” arenoje vykusia paroda, LITEXPO parodoje buvo daugiau lankytojų ir jie buvo tikslingesni, aktyviau domėjosi individualiais namais ir jų pirkimu, todėl bendrovei čia pavyko užmegzti tikrai labai gerų kontaktų. A. Pavarinienės manymu, LITEXPO apskritai geresnė vieta parodų organizavimui, negu tam nepritaikyta „Siemens” arena.
Iš viso LITEXPO parodoje dalyvavo 80 kompanijų iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Bulgarijos, Ispanijos, Turkijos, Jungtinių Arabų Emyratų (Dubajaus), tarp jų – daugiau kaip pusė pristatė nekilnojamąjį turtą Lietuvoje ir užsienyje.
LITEXPO paroda „Miestas. Nekilnojamasis turtas. Investicijos” kitais metais tradiciškai vėl vyks spalio mėnesį. Kaip teigė K. Pladienė, kitais metais parodos temos bus labiau atskirtos erdvės atžvilgiu – nekilnojamasis turtas ir miesto bei komunalinio ūkio temos įsikurs atskirose salėse.