Rugsėjo 15 d., šeštadienį, 19 val. Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (meno vadovas ir vyr. dirigentas maestro Gintaras Rinkevičius) pradeda jau XIX sezoną, atidarymo koncerte Lietuvos publikai pristatydamas pasaulines žvaigždes – smuikininkę Lianą Isakadzę ir pianistą Konstantiną Ščerbakovą.
Pirmasis veržlus orkestro žingsnis į dar intensyvesnį XIX sezono I pusmečio renginių maratoną bus žengtas jau netrukus. Koncertas su Lietuvos publikos numylėtine L. Isakadze ir pirmą kartą Vilniuje viešinčiu, „šiandienos Rachmaninovu” tituluojamu K. Ščerbakovu yra išskirtinė Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro dovana melomanams, XIX sezono atidarymą paversianti nepakartojama muzikų fiesta.
Gruzinų kilmės smuikininkė Liana Isakadze jau yra pelniusi nuoširdžiausias simpatijas mūsų šalyje, o su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru ji griežia nebe pirmą kartą. Įdomi, liepsninga, be galo veikli ir talentinga asmenybė koncertuoja prestižinėse pasaulio salėse, garsiausiuose festivaliuose. Ji ir solistė, ir dirigentė, ir kamerinės muzikos atlikėja bei kompozitorė. Nuo 1990-ųjų, kada L. Isakadze su tuomet jos vadovaujamu Gruzijos kameriniu orkestru įvykdė beprecedentę muzikinę emigraciją – visi orkestro muzikantai su savo vadove po gastrolių liko gyventi ir dirbti Vokietijoje, Ingolštato mieste – garsioji smuikininkė gyvena ir kuria Vokietijoje.
Pasaulinio garso fortepijono virtuozas Konstantinas Ščerbakovas Vilniuje viešės pirmą kartą. Šis iškilus atlikėjas muzikinės karjeros keliu pradėjo žengti stulbinamai sėkmingai. Maskvos P. Čaikovskio konservatorijoje ugdytas legendinio Levo Naumovo, 1983 m. K. Ščerbakovas su triumfu laimėjo S. Rachmaninovo konkursą Maskvoje. Tačiau tikrasis tarptautinis pripažinimas atėjo 1990 m. Asolo kamerinės muzikos festivalyje, pianistui atlikus visus S. Rachmaninovo kūrinius fortepijonui solo bei savo interpretacija sužavėjus Sviatoslavą Richterį.
K. Ščerbakovas yra ne eilinis atlikėjas, atliekantis bene transcendentinio virtuoziškumo reikalaujantį repertuarą: F. Listo kurtas L. van Beethoveno simfonijų transkripcijas, L. Godowskio kūrinius, visą S.Rachmaninovo, A. Skriabino, D. Šostakovičiaus fortepijoninę kūrybą. „Tokio lygmens atlikėjo viešnagė Vilniuje yra ne tik orkestro, bet ir publikos įvertinimas. Žiūrovų laukia išties ne kasdieniškas potyris, juolab, kad pianistas retai koncertuoja su orkestrais, pirmenybę teikdamas solo rečitaliams” – teigė koncerte diriguosiantis maestro Gintaras Rinkevičius.
Koncerte skambės dviejų ryškių Rusijos kompozitorių kūryba – populiarusis P. Čaikovskio Pirmasis koncertas fortepijonui ir sovietinės cenzūros piko metais slapta sukurtas ir ją išgyvenęs D. Šostakovičiaus Pirmasis koncertas smuikui. Lyginant šių tautiečių kūrėjų muziką susiduria du visiškai skirtingi pasauliai. Šie du kompozitoriai savo muzikoje įkūnijo dviejų skirtingų Rusijų – XIX a. antrosios pusės ir XX a. vidurio – paveikslus, gaidomis perteikdami nesumeluotus, gyvus potyrius. P. Čaikovskio kūriniai alsuoja romantine giedra ir naivumu, tarsi žvelgiant į pasaulį vaiko akimis. Priešingai, D. Šostakovičius tarsi matė pasaulį pro suskilusią stiklo šukę – kaip žmogiškosios priedermės paniekinimo pavyzdį ir skaudų neišvengiamybės suvokimą. Ypatingos energetikos kūriniams suteiks ideologiškai skirtingi atlikėjai – ugningoji L. Isakadze ir K. Ščerbakovas, teigiantis, jog atlikimo menas yra „rimtas mokslas, reikalaujantis tikslaus apskaičiavimo”.