Nuo balandžio iki gegužės mėnesio baigiamųjų klasių moksleiviai profesijos pasirinkimo klausimais gali kreiptis į Klaipėdos darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybą. Jiems organizuojamos atvirų durų dienos, kurių metu būsimieji studentai galės susipažinti su įvairiais profesijos pasirinkimo modeliais, mokomi įvertinti savo sugebėjimus ir kryptingai siekti užsibrėžto tikslo.
„Viena aktualiausių šių dienų problemų yra ta, kad jaunimo pasirenkamos populiarios specialybės dažnai neatitinka pačių jaunuolių ir darbo rinkos poreikių. Daugumai jaunų žmonių svarbiausia yra įstoti į aukštąją mokyklą ir visai nesvarbu, kokią profesiją jie įgis.” – teigia Jolita Valentukonytė, Klaipėdos darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybos Karjeros planavimo skyriaus vyr. specialistė – psichologė.
Pasak specialistės, rinkdamiesi profesijas būsimieji studentai dažniausiai pasikliauja savo nuojauta arba renkasi tas specialybes, kurias žada studijuoti jų draugai, pažįstami, rinktis skatina tėvai. Moksleiviams ypač trūksta informacijos apie tai, kokių profesinių įgūdžių reikalauja viena ar kita specialybė, kokios jos ateities perspektyvos ir kt.
Tarp šiuo metu populiariausių profesijų tarnybos darbuotoja mini verslo vadybą ir viešąjį administravimą, ekonomiką, teisę, psichologiją, turizmą, interjero dizainą ir kt. Moksleiviai, besiruošiantys mokytis profesinėse mokyklose, renkasi tokias specialybes kaip šaltkalvis, pardavėjas, suvirintojas, siuvėjas, kirpėjas, mechanikas. Tačiau į profesines mokyklas moksleiviai stoja vangiai, nors darbo rinkoje ypač pasigendama jas baigusių specialistų.
„Kas mėnesį į tarnybą kreipiasi apie 200 moksleivių iš Klaipėdos miesto mokyklų ir gimnazijų. Mūsų specialistai vyksta konsultuoti vyresnių klasių mokinių ir į Klaipėdos apskrityje esančias mokyklas. Mažesniuose miesteliuose, tokiuose kaip Salantai, Ylakiai, Skuodas, Juodkrantė, Gargždai, moksleiviams ypač trūksta profesinio orientavimo informacijos”, – tikina tarnybos specialistė J. Valentukonytė.
Būsimiems studentams individualių konsultacijų metu taikomos įvairios savęs pažinimo, profesijos pasirinkimo metodikos. Atsižvelgdami į jaunuolių asmenines savybes, gebėjimus ir situaciją darbo rinkoje, specialistai padeda jiems įvertinti savo profesinius norus bei galimybes, teikia informaciją apie stojimo sąlygas ir konkursus, pristato „Profesijos vadovą”. Darbo grupėse moksleiviai supažindinami nuolat kintančiais darbo rinkos reikalavimais ir darbo informacijos paieškos būdais.
as myliu ta mergaite