Rinkos realijos verčia darbdavius savęs paklausti: kur geriausia rasti darbuotoją? Vienas būdų – verslumo konkursai, per kuriuos įmonės pristato save ir sutinka potencialius lyderius.
Pastaraisiais metais pačiam darbdaviui tenka „puoštis” prieš darbuotoją ir ieškoti naujų būdų „pagauti” geriausiuosius. Dar ne visi suprato, kad mokslo įstaigos – puiki vieta aktyvių protingų ir vis dar turinčių laiko asmenybių paieškai.
Dabar jau darbdaviai, o ne atvirkščiai, vis dažniau įvairiais būdais tiria darbuotojų nuotaikas bei poreikius ir reklamuoja savo bendroves. Tik reklama dažnai paskęsta informacijos jūroje. Be to, laiko skaityti laikraštį ar parašyti gyvenimo aprašymą lieka vis mažiau.
Esama situacija paskatino viešąją įstaigą PROFAT organizuoti verslumo konkursą PROFAS!, per kurį surenkami profesionaliausi, „versliausi” studentai ir geidžiamiausi darbdaviai, kurie nori pirmieji pakviesti lyderius į savo įmones.
Užduotis rengia ir įmonės
Konkurso specialiai paruošta programa siekia atskleisti studentų žinias ir padėti spręsti įmonėms aktualius klausimus. Mat konkurso užduotys rengiamos kartu su didžiosiomis įmonėmis. Renginio programa įdomi ir žiūrovams – sprendžiami situacijų klausimai nagrinėjami pardavimo, rinkodaros, strateginio planavimo srityse. Klausimus komentuoja praktikai, taip suteikdami programai svarumo.
Konkursą PROFAS! sudaro trys dalys. Pirmoji – atrankinis etapas – konkursui atrenkami gabiausi ir aktyviausi studentai. Antroji – renginiai, kuriuose praėjusios atranką keturios komandos kartu su didžiųjų Lietuvos įmonių vadovais nagrinėja aktualius klausimus, dalijasi verslo patirtimi. Trečioji – respublikinis renginys, kuriame dalyvauja komandos – antrojo etapo nugalėtojos.
Nugalėjusiai komandai suteikiama galimybė apsilankyti Europarlamente – šį prizą įsteigė europarlamentaras Justas Vincas Paleckis.
„Dalyvauti projekte PROFAS! – viena naujų darbuotojų paieškos galimybių. Tikrų verslo situacijų sprendimas suteikia progą potencialų darbuotoją vertinti praktiškai, – teigia projekto partnerės „Hewlett-Packard” Pardavimo departamento direktorius Ainis Kavaliauskas. – Kita vertus, studentams, kurie dirbs komandomis, sprendimus teks priimti kolegialiai. Todėl tokio pobūdžio projektas leidžia įvertinti net tik dalyvių ekonomines ar vadybines žinias, bet ir jų sugebėjimą dirbti komandoje.”
Studentai aktyvūs
Konkursą itin vertina studentai, ir ne vien tie, kurie laimi kelionę į Europarlamentą. Jaunieji vadybininkai ekonomistai nori naujų iššūkių – diskutuoti su žinomų įmonių vadovais, išsakyti savo poziciją, spręsti realius verslo klausimus, tiesiogiai susipažinti su žmonėmis, turinčiais didžiausią įtaką Lietuvos verslo procesams. Tiek dėl studentų, tiek dėl verslo atstovų didėjančio susidomėjimo, konkursas PROFAS! sparčiai plėtojasi – pernai vykęs dviejose, šiemet jau gali pasigirti rengiamas šešiolikoje Lietuvos mokslo įstaigų.