Bene garsiausias Lietuvos vairuotojas Milvydas Juškauskas sudavė policijai nemenką smūgį.
Vilniečiui, nubaustam už tai, kad jis viršijo leistiną greitį daugiau nei 90 kilometrų per valandą, pavyko išvengti atsakomybės.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas patenkino M. Juškausko apeliacinį skundą ir anuliavo policininkų skirtą baudą motyvuodamas tuo, kad pareigūnai naudojosi greičio matuokliu neteisėtai. Šios instancijos nutarimas neskundžiamas.
Teismas pripažino, kad ir šio įvykio dalyvių, ir kitų šalies eismo priežiūros skyrių pareigūnų naudojami greičio matavimo prietaisai „Berkut R” Lietuvoje nėra uždrausti. Tačiau sykiu konstatuota, kad vien tik galiojančių patikros liudijimų šiems automobilių greitį fiksuojantiems įrenginiams nepakanka.
Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, greičio matuokliai „Berkut R” veikia naudojant 24,05-24,25 GHz radijo dažnius. RRT patvirtino, kad šiuo tikslu buvo išduotas atitinkamas leidimas. Būtent šiame dokumente ir yra įrašytas punktas, įpareigojęs įrangos naudotojus gauti ir dar vieną leidimą. Mat policininkų naudojamų matuoklių spinduliuotės galia – per 100 kW. Jeigu toks leidimas nėra išduotas, minėtųjų prietaisų iš viso negalima naudoti.
Dėl tokio leidimo išdavimo į RRT turėjo kreiptis Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, tačiau RRT nurodė, kad leidimas naudoti prietaisą „Berkut R” nebuvo ir nėra išduotas iki šiol.
Todėl 2006-ųjų rudenį priimta M. Juškauskui nepalanki Vilniaus apygardos administracinio teismo nutartis panaikinta, nutraukta ir administracinio teisės pažeidimo byla.
„Berkut R” diskreditavimu pasibaigusi epopėja prasidėjo prieš aštuonis mėnesius. 2006 m. birželį ginčais su policija pagarsėjęs vilnietis mersedesu keliu Vilnius-Varėna-Gardinas važiavo 185 km/h greičiu, nors leistinas greitis buvo 90 km/h.
M. Juškausko pergalę prieš policininkus galima vadinti precendento neturinčiu atveju, kuris gali paskatinti į kovą su pažeidėjus baudžiančiais pareigūnais pakilti ir daugiau vairuotojų.
Ar šalies Eismo priežiūros tarnyba nesibaimina, kad teismus užplūs skundų lavina, jos vadovybės vakar pasiteirauti nepavyko.
To nekomentuoja ir Klaipėdos VPK Viešosios policijos Eismo priežiūros skyriaus viršininkas Saulius Švėgžda – anot jo, darbo priemonės pareigūnams skiriamos centralizuotai, o visi sprendimai priimami bei leidimai išduodami sostinėje.
Be to, pasak S. Švėgždos, pažeidėjus keliuose tramdantys uostamiesčio policininkai savo arsenale turi kitų gamintojų greičio matuoklius. „Mes gal turime tik vieną tą „Berkut R”, ir jis naudojamas itin retai”, – teigė viršininkas.
O kaip malonu vis dėl to matyti protingą ir įstatymus žinantį vairuotoją, kuris 'išdūrė' įstatymų nežinantį ir nesilaikantį policininką. 💡 Džiugu kad Lietuvoje M. Juškauskas surado ir laiko ir kantrybės prieš „VISADA TEISIUS” policininkus.
Juškauskas vairavo 185 Km greičiu. Ar jis vairuoja taip pat gerai, kaip ir žino įstatymus? Nenorėčiau pasimaišyti jo kelyje ir kitiems nepatariu
gerai būtų kad tas vairuotojas žinotu ir įstatymus, kokiu greičiu leidžiama važiuoti mieste ar užmiestije. O policininkas pats netikrina matuoklių ir pažymų neieško, tai turi padaryti kiti. Dėl tokių gudrių vairuotojų ir žūna niekuo dėti žmonės.
gal kas zinot ar m. juskauskas yra advokatas ar panasiai, gal galima ji pasamdyt kaip advokata sprendziant bylas butent pries policija?