Nauja lėktuvų kilimo ir nusileidimo tako šviesos signalinių žiburių sistema pakeis prieš 30 metų Palangos oro uoste įrengtą dar buvusioje Čekoslovakijoje gamintą apšvietimo sistemą. Sparčiausiai pagal keleivių skaičių augantį Lietuvos oro uostą jau pasiekė „Siemens” aukščiausius skrydžių saugumo reikalavimus atitinkančios signalinių žiburių sistemos technologijos ir įrenginiai, baigiami derinti rekonstrukcijos darbų darbo projektai.
Pasak Palangos oro uosto direktoriaus Leono Kvietkausko, lėktuvų tako rekonstrukcija galės būti pradėta vos atšilus orams. Po rekonstrukcijos vietoje žemo intensyvumo žibintų taką apšvies aukšto intensyvumo žiburiai, pagerės orlaivių skrydžių sauga ypatingai orlaivių tupdymo metu esant nepakankamo matomumo sąlygoms, tako apšvietimo sistema atitiks tarptautinių Lietuvos ir Europos oro uostų takų saugumo lygį. Be to, miškų apsuptyje esantis takas bus prailgintas iki 2,3 km – juo lėktuvai turės daugiau kelio įsibėgėti ir galės saugiau pakilti. Tako plotis padidės 5 metrais iki 45 m pločio.
„Rekonstravus orlaivių taką jis visiškai atitiks Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ir Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialiuosius reikalavimus”, – teigia L. Kvietkauskas. Patrauklesnis taps Palangos miestas, saugesnis miškų apsuptyje esantis oro uostas, galėsiantis priimti mažesnės ir vidutinės klasės orlaivius.
Pradėjus rekonstruoti taką pirmiausia bus įgyvendinti statybos darbai – nauja žiburių sistema bus instaliuojama įrengus grunto filtrus, aplinkosaugą gerinsiančią vandens surinkimo sistemą bei pagal numatytus parametrus prailginus ir praplatinus pakilimo ir nusileidimo taką. Šiuos darbus įgyvendina su UAB „Siemens” konsorciume konkursą laimėjęs UAB „Lemminkainen Lietuva”.
Didesnį ir ilgesnį Palangos oro uosto kilimo ir nusileidimo taką apšvies ryškesni, specialiai išdėstyti ir lengvai aptarnaujami šviesos signaliniai žiburiai. Instaliavus šiuolaikinę šviesos signalinių žiburių sistemą kaitrinės lempos bus pakeistos ilgaamžėmis ir energiją taupančiomis halogeninėmis. Naujoji žiburių sistema skirsis ne tik žibintų charakteristikomis, bet ir didesnėmis valdymo galimybėmis, kurias lems šiuolaikiniai reguliatoriai šviesumui ir intensyvumui bei atskiroms žibintų grupėms valdyti.
Analogiškos „Siemens” šviesos signalinių žiburių sistemos veikia tarptautiniuose Briuselio, Madrido „Barajas”, Palermo ir kituose Europos oro uostuose. 1993 m. ji instaliuota tarptautiniame Vilniaus oro uoste, 2005 m. Zoknių (Šiauliai) oro uosto atsarginiame take. Šiuo metu analogiška sistema instaliuojama ir Zoknių oro uosto pagrindiniame take, netrukus ji pradės veikti ir Kauno Karmėlavos oro uoste – tako modernizavimas bus baigtas 2007 m. viduryje.
Visas Palangos oro uosto kilimo ir nusileidimo tako rekonstrukcijos projektas bus baigtas iki 2007 m. pabaigos. Iš viso tako saugumui ir aplinkosaugai gerinti bus investuoti 22,3 mln.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos (ES) lėšomis ir valstybės biudžeto lėšomis.