Nors ledas Malkų įlankoje dar netvirtas, o žvejyba uosto akvatorijoje – draudžiama, stintininkai čia jau įmerkė savo žiemines meškeres. Beje, šiemet jie suvilioti kibimu prie kranto buvo užplūdę ir kruizinių laivų krantinę.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) pareigūnai ir toliau žada žvejus vaikyti nuo ledo, pasitelkdami ne tik įspėjimus, bet ir pinigines baudas. Pasak KVJUD Uosto priežiūros skyriaus viršininko Juozo Saudargo, šiemet žvejų Malkų įlankoje sulaukiama dar nedaug – pirmadienį jų pastebėta vos 12. „Kadangi ledelis dar netvirtas, žvejai įsitaisė apie 10 metrų nuo kranto ir į laivybos kanalą nelenda”, – sakė J. Saudargas.
Pavojus saugumui
Žinia, su poledinės žūklės mėgėjų pulkais Malkų įlankoje jau kovojama ne vienerius metus – pastatyti žvejoti draudžiantys ženklai, uosto pareigūnai, naudodamiesi garsiakalbiais, varo stintininkus nuo ledo, daro įspėjamuosius reidus, tačiau tai žvejų ilgam neišbaido.
Pasak J. Saudargo, draudimas žvejoti ant ledo uosto akvatorijoje, kur nuolatos plaukia laivai, nėra kenkimas žvejams, pagrindinis motyvas – jų pačių saugumas.
„Žvejyba čia kelia pavojų žvejų gyvybei, mat plaukiančių laivų sujudintas vanduo po truputį skaldo ledą. Nutikus nelaimingam nutikimui, būtų kaltinama Uosto direkcija, kad nesiėmė jokių priemonių. Be to, gelbėjimo operaciją turėtume atlikti iš valstybės lėšų”, – sako uosto pareigūnas.
Skirs pinigines baudas
Žvejai ant ledo, be kita ko, trukdo ir laivybai, kadangi atsiradus ledui akvatorijoje Uosto direkcija privalo samdyti vilkikus, kurie sutrupintų ledą, kad kiti laivai netrukdomi galėtų plaukti.
Vis dėlto nelaimingų atsitikimų Malkų įlankoje su žvejais J. Saudargas teigė neprisimenąs, tačiau saugotis jų – būtina.
Taigi, žadama, ir šiemet, kai tik ledas sutvirtės ir pagausės stintininkų, uostininkai aktyviai su jais kovos, į Malkų įlanką bus siunčiami vilkikai, kurie laužys ledą. „Iš pradžių reidų su policija metu darysime prevencinius įspėjimus, vėliau žvejams skirsime ir baudas nuo 200 iki 500 litų dydžio”, – įspėja J. Saudargas.
Galėtų eiti kitur
J. Saudargo teigimu, jei ir tai neatbaidys poledinės žūklės mėgėjų, bus imtasi drastiškų priemonių – svarstoma netgi statyti tvorą, bet dar reikia tai aptarti su uosto kapitonu bei AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO), prie kurios teritorijos, t. y. Jūrų perkėlos terminalo, ir žvejojama, atstovais.
Beje, Malkų įlanka žvejų itin pamėgta, kadangi šalia miesto, daugiau neva nesą kur pažvejoti, o toliau nuvažiuoti reikia ir lėšų.
Vis dėlto, pasak Uosto priežiūros skyriaus viršininko, žvejai turėtų susirasti kitą žvejybos vietą, kad ir arčiau Kairių gatvės, Kuršių marių pusėje.
Nei leisti, nei neleisti
„Vakarų eksprese” jau buvo rašyta, kad poledinės žūklės mėgėjai okupavo ir kruizinių laivų krantinę, paversdami ją šiukšlynu, naktimis keldami orgijas ir t. t.
Kruizinių laivų krantinės operatorės AB „Klaipėdos laivų remontas” generalinis direktorius Alvydas Butkus „Vakarų ekspresui” teigė, jog bendrovė dėl žvejų buvo atsidūrusi dviprasmiškoje situacijoje – neįleisti jų negalima, nes tai jau dvejus metus yra teritorija, į kurią patenkama laisvai, o ir vaikyti juos nuo krantinės bendrovė lyg ir nėra įpareigota.
Tačiau ir leisti jiems žvejoti pasienio ir muitinės priežiūros zonoje negalima, jau nekalbant apie tai, kad žvejoti uosto akvatorijoje draudžiama.
Eina ten, kur kimba
A. Butkus paneigė tai, kad iš žvejų imamas 10 Lt mokestis už įleidimą į teritoriją. Pasak bendrovės vadovo, tai kažkoks nesusipratimas. Pasak jo, žvejų ažiotažas kruizinių laivų krantinėje šiuo metu jau atslūgo – bežvejoja vienas kitas. Kai pradėjus šalti pasklido žinia, kad stintos kimba nuo kranto, žvejai plūstelėjo prie krantinės. „Ką mes galime padaryti? Žvejas eina ten, kur žuvys kimba”, – sakė A. Butkus.
Bendrovės darbuotojai su žvejais aistruoliais nekovojo, nors jiems teko rinkti jų paliktas šiukšles. Nebuvo krantinėje ir naktinio sargo, o apie automobilių lenktynes naktimis, anot A. Butkaus, bendrovės darbuotojai nėra informuoti. Pasak bendrovės vadovo, šį klausimą bandyta spręsti ieškant kompromiso.