Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pakrančių apsaugos rinktinės (PAR) pasieniečiai savo laivus iš Danės upės žada išplukdyti tada, kai Kopgalyje jiems bus įrengtos krantinės.
Pernai buvo pradėtas įplaukiančių ir išplaukiančių mažųjų laivų tikrinimo krantinės Kopgalyje rekonstrukcijos darbų I etapas, kurį numatyta baigti šiemet, buvo rengiamas ir Kopgalio užkardos pastato rekonstrukcijos su naujo priestato statyba projektas.
Kopgalio krantinių rekonstrukcija yra finansuojama iš Šengeno priemonių programos lėšų – I etapui skirta per 11 mln. Lt, Kopgalio užkardos pastato rekonstrukcija, naujo priestato statyba – iš valstybės biudžeto lėšų.
Nuo 2006 m. spalio 13 d., įsigaliojus Šengeno kodeksui, pakrantės žvejybos laivai nebetikrinami. Tačiau kodeksas numato tikrinimą esant nelegalios migracijos ar kitų pažeidimų rizikai. Tad Kopgalyje yra numatyta sustojimo vieta žvejybos, pramoginiams ir sportiniams laivams bei jachtoms.
Naujų laivų pirkti šiemet PAR neplanuoja, tačiau naudodamasi Šengeno programos lėšomis ketina įsigyti jūrinį greitaeigį katerį bei 4 greitaeigius katerius gelbėjimo darbams.
Diegiama stebėjimo sistema
Per 2007 metus turėtų būti įgyvendintas projektas „Techninių stebėjimo priemonių diegimas Baltijos jūros, Kuršių marių ir pasienio vidaus teritoriniuose vandenyse prie Europos Sąjungos išorinių sienų”, kainuosiantis apie 32 mln. Lt. Jis finansuojamas Šengeno programos priemonių lėšomis.
Minėta stebėjimo sistema skirta LR teritorinei jūrai, pakrantei (priekrantei) ir pasienio vidaus vandenims Kuršių mariose, Nemuno deltoje, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje. Ekspertų vertinimu, tai būtų viena iš moderniausių stebėjimo sistemų, naudojama aptikti, identifikuoti objektus teritorinėje jūroje bei vykdyti prevencines priemones.