Nebepakęsdami tyčiojimosi iš klaipėdiečių ir savivaldybės, miesto vadovai ketina nutraukti sutartį su gatvių nevalančia bendrove „Specialus autotransportas”.
Per keturias dienas, nors stipriai snigo tik vieną kartą, dėl nevalytų gatvių mieste susidarė tokia padėtis, kad vakar net teko sušaukti Ekstremalių situacijų valdymo centro narių pasitarimą.
Šaipėsi iš reikalavimų
Mieste tvarką prižiūrintys savivaldybės specialistai vakar griebėsi už galvos: sinoptikai savaitgalį prognozuoja pūgą, o nuo gatvių dar nenuvalytas antradienio naktį iškritęs sniegas.
Neįmanoma suprasti, kaip pustrečio mėnesio vien tik už budėjimą pinigus gavęs „Specialus autotransportas”, nesugeba per kelias dienas išvalyti miesto.
Nuo lapkričio 1-osios kiekvieną darbo dieną bendrovei buvo mokama po 3 tūkst. 136 litus, o už kiekvieną poilsio dieną – 4 tūkst. 704 litai.
Meras Rimantas Taraškevičius teigė, kad „Specialaus autotransporto” generalinis direktorius Vidas Karolis prasitarė, jog problemų kyla todėl, kad trūksta darbo jėgos.
Esą bendrovė turi 25 mechanizmus, kurie galėtų valyti miestą, tačiau nėra tiek vairuotojų.
Tačiau kiti savivaldybės specialistai įsitikinę, jog toks gatvių nevalymas yra piktybiškas, esą taip vienas žmogus demonstruoja savo požiūrį.
Galima įtarti, jog į keblią padėtį pakliuvę įmonės atstovai nė tarpusavyje nesusitaria, kaip mulkinti ir meluoti miestiečiams.
Vakar vykusiame Ekstremalių situacijų valdymo centro narių pasitarime dalyvavęs „Specialaus autotransporto” direktorius Virgilijus Šidlauskas teigė, kad bendrovėje užtenka ir žmonių, ir technikos.
Pats V.Karolis, nors ir buvo informuotas apie pasitarimą, į jį neatvyko.
Paklaustas, ko trūksta, kad miesto gatvės būtų nuvalytos, V.Šidlauskas tvirtino, jog padėtis pagerėtų, jei gatves valytų daugiau technikos.
„Skelbdama konkursą savivaldybė per mažai reikalavo”, – tarsi šaipėsi „Specialaus autotransporto” atstovas.
Šios bendrovės ir savivaldybės sutartyje numatyta, kad miestą turi valyti 14 mechanizmų.
Pagrindinės miesto gatvės turi būti nuvalytos per keturias valandas, kai nustoja snigti, kitos – per šešias valandas.
Stūmė keleiviai
Mikroautobusų vairuotojai, kasdien nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro važinėjantys miesto gatvėmis, jau nebežino, kokiais žodžiais keikti gatvių valytojus.
Individualios įmonės savininkė Aldona Marija Vaitkevičienė, turinti 30 mikroautobusų, per šią savaitę dėl slidumo neteko 2 automobilių. Įbrėžimų ir apdaužymų verslininkė neskaičiuoja ir dėl jų jau nepraneša policijai.
Kitos įmonės vadybininkė Irena Mozūrienė pasakojo, kad kelias į Girulių gyvenvietę tapo stiklo kalnu.
6-ojo maršruto mikroautobuso vairuotojas Albertas Beniušis tikino, kad labai slidu ir net pavojinga važiuoti P.Lideikio gatvės tiltu per geležinkelį.
„Pirmą kartą tą vietą pravažiuoju apie 6 valandą ryto, o baigiu vėlų vakarą. Tačiau nesutinku gatvę valančių ar barstančių mašinų, – sakė A.Beniušis. – Pietinėje miesto dalyje visos gatvės veikiau čiuožti nei važiuoti skirtos”.
„Klaipėdos keleivinio transporto” direktorius Gintaras Neniškis minėjo, kad per porą pastarųjų dienų 8 miesto autobusai patyrė avarijas. Stotelės ir po kelių dienų nuo pirmojo sniego tebebuvo padengtos ledu. Galinėse stotelėse vairuotojams ne kartą teko prašyti keleivius išlipti ir pastumti autobusus, nes ant ledo ratai sukosi vietoje.
Ketina bylinėtis
Greitosios pagalbos vairuotojai šiurpsta išgirdę, kad teks važiuoti į Mogiliovo, Laukininkų ar Naujakiemio gatvес.
„Pietinė miesto dalis nevalyta, nebarstyta, negrandyta. Atrodo, kad ten žmonės negyvena, mašinos nevažinėja. O apie kiemus jau nė nekalbame! Kiemuose ne tik slidu, bet ir įvažiuoti neįmanoma. Dažniausiai tenka palikti automobilį gatvėje ir eiti per kiemus pas ligonį”, – sakė greitosios pagalbos automobilį vairuojantis Marius Valužys.
Verslininkė I.Mozūrienė pasakojo prieš porą dienų pabuvojusi Plungėje, Telšiuose, Akmenėje, Žagarėje ir niekur nemačiusi tokios netvarkos kaip Klaipėdoje.
„Ten snigo ne mažiau, o gatvės švarios lyg vasarą. Nemanau, kad mažuose miesteliuose gatvių valymui skiriama daugiau pinigų nei Klaipėdoje. Tiesiog žmonės sąžiningiau dirba savo darbą”, – piktinosi I.Mozūrienė.
„Kol nebus praktikos, kad dėl slidumo ar gatvių duobių patirtus nuostolius turi atlyginti gatvių valytojai bei jas prižiūrinčios organizacijos, tvarkos nebus, – įsitikinusi I.Mozūrienė. – Jeigu nėra kam sudrausminti pono V.Karolio, tai galima padaryti bylinėjantis.”
Skirs pagalbą
Tačiau „Specialaus autotransporto” vadovai ir toliau postringauja, kad dirba beveik nepriekaištingai, o gatvių nevalo dėl neva objektyvių priežasčių.
Miesto ūkio departamento direktorius Alfonsas Šimkus rėžė, kad „Specialus autotransportas” nesusitvarko, nes pirmiausiai jie savo techniką siunčia į komercines įmones, už kurių teritorijų valymą gauna pinigus, o ne į miestą.
Savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė vakar taip pat nebeslėpė pykčio: „Ne piemenys esame. „Specialus autotransportas” turi pripažinti, kad nesusitvarko”.
Gali būti, jog savaitgalį gatvės taps švaresnės.
A.Šimkus teigė, jog su V.Karoliu kalbėjo apie tai, kad bendrovė „Klaipėdos keliai” esant būtinybei gali padėti valyti miestą.
Tačiau už tai „Specialus autotransportas” turėtų su „Klaipėdos keliais” dalintis iš savivaldybės gaunamus pinigus.
Už naktį – po aktą
Sniego Klaipėdoje yra tik keturias dienas, tačiau „Specialiam autotransportui” už kiekvieną šios savaitės naktį, kai gatvių valytojai nevykdė savo pareigų, surašyti jau trys aktai. Tačiau nuobaudos tokios menkos, kad naivu tikėtis, kad jos turės įtaką darbo kokybei.
Už tai, kad gatvės buvo neišvažiuojamos naktį iš pirmadienio į antradienį, „Specialiam autotransportui” nebus sumokėta beveik 30 tūkst. litų.
Antras aktas surašytas už blogą darbą naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį. Už tai bendrovei savivaldybė nemokės 2 tūkst. 533 litų ir skirs 6 tūkst. 400 litų bauda.
Trečiajame akte nurodoma, kad „Specialiam autotransportui” už nevalytas gatves nebus sumokėta 5 tūkst. 186 litų ir skirta 7 tūkst. 200 litų bauda.
200 litų dydžio bauda skiriama už kiekvieną nenuvalytą gatvę.
„Mūsų specialistams teko pirštu rodyti, kad štai, žiūrėkite, gatvė nenuvalyta. Tačiau „Specialus autotransportas” savo ataskaitose rašo, kad gatvė buvo valyta. Maža to, nurodo, kad gatvelę valė net šešis kartus, nors tai – akivaizdus melas. Už tokius darbus tikrai nemokame”, – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.
Tyčiojasi iš gyventojų
Priekaištų dėl gatvių valymo „Specialus autotransportas” iš savivaldybės sulaukia jau antrus metus.
Tačiau šiemet valdžią ypač ėmė atakuoti ir gyventojai.
Vieni pyksta dėl netvarkos, kiti verkdami prašo, kad savivaldybė ką nors darytų.
Meras R.Taraškevičius taip pat teigė, kad „Specialus autotransportas” tyčiojasi iš gyventojų, todėl reikia kuo greičiau baigti tą netvarką.
J.Simonavičiūtės nuomone, vienintelė išeitis – „melsti Dievulį, kad nebesnigtų”.
Jos teigimu, dabar nutraukti sutartį su „Specialiu autotransportu” būtų savižudybė, nes kol būtų paskelbtas konkursas ir išrinktas naujas rangovas, praeitų labai daug laiko.
„Tačiau jei padėtis negerės, sutarties nutraukimas tikrai bus inicijuojamas”, – tvirtino J.Simonavičiūtė.
A.Šimkus tikino, kad jau artimiausiu metu kviesis „Specialaus autotransporto” vadovą V.Karolį ir skirs įspėjimą. O sutartį ketinama nutraukti po trijų ar keturių mėnesių.
„Siekėme, kad miestas būtų suskirstytas į mažesnes teritorijas ir jas valytų skirtingos bendrovės. Tačiau abu skelbtus konkursus valyti pietinę ir šiaurinę miesto dalis laimėjo „Specialus autotransportas”. Galbūt ateityje leisime dalyvauti tik viename konkurse”, – sakė A.Šimkus.
issivalykit apsidergeliai, srutos jus bl… 🙂