Vaikai privalo važiuoti saugiai!

Nerasime bent kiek patyrusio vairuotojo, kuriam neteko vežti vaikų. Tačiau labai retai automobilyje, kuriame važiuoja vaikas, pamatysime specialų vaikišką krėslą.

Nors krėslo kaina, palyginant su mašinos, nėra didelė ir tikrai prieinama, bet neretai vaikas automobilyje ne tik nesėdi, jis dažniausiai stovi įsispraudę tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių. O tai išties nemenkas pavojus vaiko sveikatai ar net gyvybei. Užtenka vairuotojui kiek staigiau paspausti stabdžių pedalą, ir pasekmės gali būti tragiškos…

Realūs pavojai

Jeigu vaikas neprisegtas saugos diržu arba kitaip nefiksuotas automobilyje, tai ištikus avarijai arba staigiai stabdant gali smarkiai susižeisti į automobilio salono interjero detales arba būti išsviestas iš automobilio. Kai vaikas sėdi vaikiškoje sėdynėje arba kitu būdu patikimai laikosi automobilyje, atsitikus nelaimei liks sėdėti savo vietoje ir lėtės kartu su automobiliu.

Smūgio metu kūno judesio energija proporcinga kūno svoriui ir judėjimo greičiui. Keleivis, sėdintis ant automobilio galinės sėdynės, frontalaus smūgio metu sudaro pavojų keleiviams, sėdintiems automobilio priekyje. Beje, ne taip jau retai nuo vaiko, netvirtai pasodinto ant užpakalinės sėdynės, smūgio žūsta sėdintysis priekyje.

Frontalaus smūgio metu, pavyzdžiui, judant automobiliui kad ir 50 km/val. greičiu, kūno judesio energija bus tokia didelė, jog vaikas, sveriantis 20 kg, spaus priekinę sėdynę ir tą, kas sėdi joje, jėga, proporcinga beveik dviem tonoms. Kaip rodo laboratorinių tyrimų duomenys, frontalaus smūgio metu, judant automobiliui 50 km/val. greičiu, priekyje sėdinčiam keleiviui rizikos faktorius padvigubėja, jei ant galinės sėdynės sėdi žmogus, nesinaudojantis saugos priemonėmis.

Specialios sėdynės

Tyrimai rodo, kad per eismo įvykį vaikams yra mažesnė rizika susižeisti negu suaugusiesiems.

Pavojus susižeisti labai pareina nuo žmogaus vietos automobilyje. Kai kurių tyrimų duomenimis, rizika žūti sėdint priekyje 26 proc. didesnė, negu sėdint ant galinės sėdynės. Vaikui sėdint ant priekinės sėdynės rizika padvigubėja.

Vaiko saugumo priemonės automobilyje turi saugoti, kad ištikus smūgiui vaikas nebūtų sužeistas į automobilio interjero detales ar išsviestas iš automobilio. Saugumo priemonės turi tarsi sugerti judesio energiją, saugoti nuo sužeidimų, kartu būti paprastos konstrukcijos.

Įtaisai bei įranga

Vežant vaikus reikia naudoti specialias vaiko saugumo priemones.

Vaikai iki 9 mėnesių turi būti vežami specialioje kėdėje arba kūdikio krepšyje, įtvirtintame į specialų įtaisą.

Vaikus nuo 9 mėn. iki 3 metų galima vežti specialiose kėdėse arba prisegtus vaikišku saugos diržu. Negalima vežti jaunesnio kaip 4 metų vaiko, prisegto tik inertiniu saugos diržu. Inertinis diržas – tai saugos diržas, komplektuojamas kaip standartinė automobilio įranga, ir besisukančiu mechanizmu prisitaikantis individualiai prie kiekvieno keleivio.

Vaikai nuo 4 metų turi sėdėti ant sėdynės-pagalvės, jei tai numatyta automobilio konstrukcijoje. Jei automobilio konstruktoriai to nenumatė, reikia naudoti papildomas sėdynes-pagalves ir pritvirtinti vaiką standartine automobilio įranga, pavyzdžiui, diržu. Jei vaikas didelis ir standartinis diržas nepatenka jam po kaklu, galima naudoti ir standartinį diržą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.