Lietuvos vartotojų institutas mano, kad savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugų” parengtas projektas dėl visuomeninio transporto bilietų kainų didinimo nepagrįstas realiais kaštais, neskaidrus ir tikisi, kad Vilniaus miesto savivaldybės taryba jam nepritars. Pagal minėtą projektą yra rengiamasi vienkartinį bilietą pabranginti nuo 80 centų iki 1 lito, o vardinius mėnesinius bilietus nuo 35 iki 45 litų ir t.t. Nesunku paskaičiuoti, kad bilietų kaina vartotojams didės 20 -30 procentų. Kaip pagrindinė bilietų branginimo priežastis nurodomas degalų brangimas, tačiau akivaizdu, kad numatomas transporto kainų didinimas nėra proporcingas degalų kainos padidėjimui, neskaidrus ir nepagrįstas – mažai tikėtina, kad degalai sudaro tokią didelę transporto paslaugų sąnaudų dalį. Toks elgesys rodo paskutiniu metu susiformavusią ydingą praktiką, kai pasinaudojant padidėjusia degalų kaina yra nepagrįstai ir neproporcingai keliamos produktų ir paslaugų kainos.
Visuomeninis transportas yra bene labiausiai naudojamas transportas – pagal šių metų Europos Komisijos užsakymu atlikto tyrimo duomenis (Specialus Eurobarometras 228) per paskutinius 12 mėnesių juo naudojosi net 74 proc. Lietuvos gyventojų. Tačiau šis tyrimas parodė, kad visuomeninio transporto patrauklumas Lietuvoje žemesnis negu ES vidurkis. Lietuvos vartotojų instituto nuomone, viena iš pagrindinių to priežasčių – paslaugos kaina ir prieinamumas. Tai rodo kito Europos Komisijos užsakymu atlikto sociologinio tyrimo duomenys (Eurobarometras 58.0): virš 50 proc. Lietuvos vartotojų teigia, jog viešojo transporto paslaugų miestuose kaina yra neteisinga, o 20 proc., kad neprieinama.
Vilniaus miesto savivaldybės taryba, priimdama sprendimą dėl visuomeninio transporto kainų didinimo, turėtų atsižvelgti tiek į vartotojų nuomonę, tiek ir į gyventojų pajamas, kadangi šios paslaugos gali tapti sunkiai prieinamomis ne tik mažas, bet ir vidutines pajamas turintiems gyventojams, kurie sudaro didesnę Lietuvos gyventojų dalį. Taryba taip pat turėtų informuoti visuomenę apie visuomeninio transporto paslaugų kainų didinimo pagrįstumą.
Lietuvos vartotojų institutas
Man visiskai neaisku, kodel brangsta ir troleibusu bilietai-jie vazineja be benzino.