Didžiausią Lietuvoje keleivių pervežimo bendrovė „Kautra” galės įsigyti 100 proc. konkurentės – įmonės „Tolimojo keleivinio transporto kompanija” (TOKS) akcijų.
Konkurencijos taryba numatomą vykdyti koncentraciją įvertino kaip horizontalią koncentraciją ir mano, kad dėl numatomos koncentracijos nebus sukurta dominuojanti padėtis ar itin apribota konkurencija atitinkamose rinkose.
Nustatyta, kad „Kautrai” įsigijus „Tolimojo keleivinio transporto kompaniją”, koncentracijos laipsnis keleivių vežimo autobusais reguliariaisiais vietinio, tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais rinkose padidės, nors vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutų rinkose išliks nedidelis ir nesieks 5 procentų.
Tarptautinio bei tolimojo susisiekimo maršrutų rinkose koncentracijos laipsnis, anot Konkurencijos tarybos, padidės, tačiau šios rinkos išliks pakankamai konkurencingos. Tuo tarpu tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų keleivių vežimo autobusais rinkoje konkurencija vyksta tik pelninguose maršrutuose, o nerentabilūs maršrutai nutraukiami.
Šių metų kovo mėnesį apie 50 proc. Kauno „Kautros” akcijų už neskelbiamą sumą iš investicijų bendrovės „Hermis Capital” nupirko Kauno automobilių techninės priežiūros ir remonto įmonė „Greičio technologijos”.
Už 100 proc. „Kautros” akcijų „Hermis fondų valdymo” (dabar – „Hermis Capital”) kontroliuojama įmonė „Vinvesta” 2004-ųjų pradžioje Kauno savivaldybei sumokėjo 11,11 mln. litų.
HFV grupė tuomet žadėjo per artimiausius ketverius metus į „Kautros” bei jai priklausančios Kauno autobusų stoties atnaujinimą investuoti daugiau kaip 30 mln. litų ir paversti „Kautrą” pažangiausia bei pelningiausia transporto įmone visame Baltijos regione.