Varžybose išaiškėjo, kad per avarijas nukentėjusius „Toyota” markės automobilius geriausiai suremontuotų kauniečiai
Prieš savaitę Kaune įvykusiame tarptautiniame automobilių kėbulų remonto bei dažymo meistriškumo turnyre „Baltic Body & Paint Skills Grand Prix” laikinosios sostinės atstovai įrodė savo pranašumą. Du kauniečiai tapo vienais geriausių kėbulų remonto ir dažymo specialistų „Toyota” Baltijos tinkle.
Tarp nugalėtojų – lietuviai
Po beveik visą dieną trukusių varžybų geriausio dažymo specialisto titulas atiteko uždarosios akcinės bendrovės „Autotoja” paruošėjui dažytojui Virginijui Karaliui. Geriausio „Toyota” Baltijos kėbulų meistro vardą iškovojo Sergejus Bersenevas iš Latvijos kompanijos „Wess Motors”. Nedaug atsilikęs nuo nugalėtojo, antrąją vietą tarp kėbulų remonto specialistų užėmė kaunietis šaltkalvis skardininkas Robertas Jočys. Tarp turnyro nugalėtojų bei prizininkų patekę bendrovės „Autotoja” kėbulų remonto baro darbuotojai tokio pobūdžio varžytuvėse dalyvavo pirmą kartą.
Iš viso varžybose susirungė po aštuonis paruošėjus dažytojus bei šaltkalvius skardininkus. Kiekvienas oficialus „Toyota” atstovas Baltijos šalyse, savo įmonėje turintis ir kėbulų remonto bei dažymo barą, galėjo į abi kategorijas atsiųsti tik po vieną savo atstovą. Kėbulo dažymo bei remonto turnyre varžėsi po tris meistrus iš Lietuvos bei Latvijos ir tik po du atstovus iš Estijoje įsikūrusių „Toyota” automobilių prekiautojų.
„Toyota” kompanijos kiekvienais metais organizuojami įvairūs konkursai ir varžybos jau tapo tradiciniai. Čia savo meistriškumą turi pademonstruoti už darbą po automobilių pardavimo atsakingi darbuotojai: bendrosios specializacijos inžinieriai, autoservisų konsultantai, o šįkart – kėbulų remonto ir dažymo meistrai. Šių „Baltic Grand Prix” ir panašių konkursų laimėtojai vėliau dalyvauja kasmetiniuose Europos lygio konkursuose, kur jiems suteikiama galimybė pademonstruoti savo meistriškumą visos Europos auditorijai.
Dalyvius bandyta suklaidinti
Prieš savaitę vykusiame turnyre susirungusiems dažytojams teko užduotis pagal pateiktus pavyzdžius – tam tikra spalva nudažytas kėbulo detales – savarankiškai parinkti ir sumaišyti tokios pačios spalvos dažus. Meistrai negalėjo naudotis jokiais iš skaičių sudarytais kodais, žyminčiais spalvą, o viską privalėjo atlikti „iš akies”. Rungtį laimėjo taikliausiai spalvas parinkęs ir sumaišęs bei duotąjį pavyzdį pakartojęs dažytojas. Tiesa, organizatoriai prisipažino mėginę dalyvius suklaidinti, todėl tarp maišymui reikalingų buteliukų su įvairių spalvų dažais jie įdėjo ir tokių, kurių visiškai neprireikė išgaunant norimą spalvą.
Tuo tarpu šaltkalviams skardininkams reikėjo tinkamai sutvarkyti pateiktas automobilio kėbulo detales. Pirmiausiai meistrai turėjo apdoroti smarkiai įrėžtą detalę bei ją deramai paruošti dažyti. Taip pat savo meistriškumą kėbulų remonto baro darbuotojai privalėjo įrodyti paėmę į ranka suvirintojo įrankius. Čia jie sujungė rungčiai pateiktas į dvi dalis sulūžusias detales ir mėgino kiek tik galėdami geriau „paslėpti” suvirinimo siūles. Visiems lyginimo darbams, kaip ir prieš tai vykusioms dažų maišymo bei dažymo rungtims, organizatoriai skyrė atitinkamą laiko limitą.
Prilygsta kvalifikacijos patikrinimui
Turnyre dalyvavusiems meistrams nebuvo privaloma mokėti anglų ar rusų kalbas, todėl jie sau į pagalbą galėjo pasikviesti po vieną asistentą, kurių pareigas paprastai atliko servisų vadovai. Pastarieji galėjo savo pavaldiniams paaiškinti užduotis, kurias tarptautinių varžybų organizatoriai parengė anglų kalba.
Tokius renginius „Toyota” automobilių gamintojai sieja su darbuotojų kvalifikacijos kėlimu. „Body & Paint Grand Prix” konkursas yra vienas rimčiausių išbandymų specialistams iš Baltijos šalių. Šio konkurso metu vertinami įvairūs jų įgūdžiai – nuo teorinių žinių iki kasdieniame darbe taikomos darbo metodikos. Konkurso metu reikėjo atlikti tokias užduotis kaip kėbulo paviršiaus remontas, suvirinimo darbai, spalvų atitikties parinkimas. Tai pat teko atlikti specialius testus.