Kamerinis orkestras „Camerata Klaipėda” vasaros pabaigoje triumfavo viename garsiausių Centrinės ir Pietų Amerikos muzikinių festivalių Kosta Rikoje.
Rugpjūčio 15-24 d. vykusiame XVI tarptautiniame muzikos festivalyje „Credomatic” yra groję tokios garsenybės kaip M. Rostrapovičius, J. Heifecas. Šiemet festivalyje dalyvavo atlikėjai iš Vokietijos, Rusijos, JAV.
Lietuvai ir Klaipėdai atstovaujanti „Camerata Klaipėda” surengė 4 koncertus. Du iš jų vyko Kosta Rikos sostinės San Chosė nacionalinio teatro scenoje, du – didmiesčio apylinkėse. Visuose koncertuose muzikantai atliko skirtingas programas, kuriose skambėjo A. Vivaldžio, A. Piacolos, R. Šumano, Ž. M. Le Kler, I. Alpeniko, P. Sarasatės kūriniai.
„Koncertai praėjo triumfališkai! Publika rėkė, trypė ir visaip triukšmavo iš pasitenkinimo. Visi koncertai baigėsi bisais – klausytojai reikalavo „tango” – apie pasirodymą festivalyje pasakojo „Camerata Klaipėda” įkūrėjas bei vadovas smuikininkas Vilhelmas Čepinskis.
Muzikas prisipažino gerokai nustebęs, jog festivalis buvo puikiai organizuotas. „Kostarikiečiai paneigė vyraujantį stereotipą, jog pietiečiai į viską žiūri atsipalaidavę, – šyptelėjo smuikininkas. – Viskas, pradedant muzikantų apgyvendinimu, pažintimi su apylinkėmis ir baigiant festivalio reklama buvo aukštumoje”, – sakė V. Čepinskis.
„Pirmajame pasirodyme klausytojų buvo maždaug pusė salės. O jau antrąją dieną bilietai į mūsų koncertus buvo pabranginti ir akimirksniu visi išparduoti. Reportažą apie mūsų pasirodymą nufilmavo CNN televizija, nacionaliniuose Pietų Amerikos dienraščiuose „Camerata Klaipėda” buvo vadinama didžiausiu festivalio atradimu”, – pasakojo orkestro atstovas ryšiams su visuomene Kristijonas Kučinskas.
Įspūdžiai trykštantis V. Čepinskis atviravo, jog Kosta Rikoje pirmą kartą iš ganėtinai arti matė vandenyne šokinėjančius banginius, pirmą kartą vairavo katerį. „Viešbutis, kuriame gyvenome, buvo tarp kalnų ir džiunglių. Tad rytais mus pažadindavo palmių viršūnėse triukšmaujančios beždžionės. O vandenyne maudėmės neįtikėtino 30 laipsnių karščio vandenyje”, – ryškiausius prisiminimus žėrė smuikininkas.
Iš Kosta Rikos „Camerata Klaipėda” sugrįžo gavusi kvietimą bendradarbiauti su festivaliu. „Labai norėtume juo pasinaudoti ir kitais metais festivalyje pristatyti ne tik Lietuvos muziką, bet ir kiną”, – sakė V. Čepinskis.
Beje, multikultūrinį projektą, kuriame susijungs garsaus lietuvių kino kūrėjo bei poeto Jono Meko įgarsinami tekstai ir V. Bartulio muzika, „Camerata Klaipėda” ketina pristatyti Lietuvoje spalio-lapkričio mėn. Rugsėjo 17 d. kolektyvas pakviestas uždaryti kamerinių orkestrų festivalį Kaliningrade, lapkričio mėnesį – festivalį „Belaruskaja osen” Minske, gruodžio mėnesį numatytos gastrolės Lenkijoje bei Italijoje.
Su Klaipėdos jaunaisiais muzikantais „Camerata Klaipėda” spalio mėnesį vykdys edukacinį projektą, o iki metų pabaigos uostamiesčio publika išgirs ir visiškai naują orkestro koncertinę programą.