Girto vairuotojo darbdavė neslepia, kad šiandieninė situacija Kauno visuomeniniame transporte darosi vis grėsmingesnė
Vakar rytą darbo metu neblaivus prie vairo nutvertas 95-ojo maršruto („Rokai-Garliava”) mikroautobuso vairuotojas Vytautas Treinys. Tai buvo jau antras kartas per kelias savaites, kai šis Vilmos Omilevičienės firmos, aptarnaujančios ne tik minėto mikroautobuso, bet ir autobusų maršrutus „Kaunas – Padauguva – Vilkija” bei „Kaunas – Klausučiai”, darbuotojas sulaikytas neblaivus vairuojantis visuomeninį transportą.
Ne pirmas kartas
Sustabdytas Patrulių rinktinės pareigūnų liepos 4-ąją, V.Treinys pripūtė į alkoholio matuoklį 0,6 promilės. Tada prisipažinta, kad vakare išgerti du buteliai alaus.
Vakar apie pusę septynių ryto jis jau pripūtė į alkoholio matuoklį 1,66 promilės (vidutinis girtumo laipsnis). Ir šį kartą teisintasi panašiai: „Sunkus darbas – iš vakaro atsipalaidavau”.
V.Treinys sulaikytas Aleksote, Veiverių gatvės ir Lakūnų plento sankryžoje, jau spėjęs bundančio miesto gatvėmis būdamas tokios būsenos pervažiuoti Girininkus, Rokus, Panemunę, Šančius bei Kauno centrą.
Kasos duomenimis, su tokiu vairuotoju vakar rytą į darbą skubėjo mažiausiai trys keleiviai.
Kai mikroautobusą sustabdė policijos patruliai, jame sėdėjo vienas žmogus. Šį kartą savo pareigas atliekantys pareigūnai jokių pretenzijų iš jo nesulaukė, nors ne kartą yra tekę girdėti kone prakeiksmus, kad per juos vėluojama į darbą.
Net neabejojama, kad ši kategorija labiausiai nepatenkintųjų garsiausiai šauktų ir tada, jeigu juos sužalotų neblaivus mikroautobuso vairuotojas. Tik tada kalte su šiuo turėtų dalytis „nieko neveikianti” policija.
Statistikos verdiktas
Šiųmetė eismo įvykių Kaune statistika teigia, kad per šešis šių metų mėnesius užregistruota vienuolika įskaitinių avarijų, susijusių su mikroautobusais, ir tai sudaro trečdalį visų įskaitinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo visuomeninio transporto vežėjai.
Per avarijas, į kurias pateko mikroautobusai, sužeista trylika žmonių.
Dar daugiau: kaip jau rašyta, mieste daugėja avarijų, kurias sukelia visuomeninio transporto vėžėjai. Net 72 proc. eismo įvykių, kuriuose šiemet dalyvavo mikroautobusų vairuotojai, kaltais pripažinti jie patys.
Atsižvelgdama į šią statistiką, Patrulių rinktinė ir ėmėsi padidintos mikroautobusų vairuotojų kontrolės. Vienos tokios prevencinės priemonės, surengtos vakar paryčiais, metu, V.Treinys ir sulaikytas.
Priminsime, šiemet Kaune yra užregistruotas ir vienas įvykis, kurio metu žuvo mikroautobuso vairuotojas. Ikiteisminį tyrimą dėl šios nelaimės, įvykusios birželio 27-osios vakarą Panerių ir Ariogalos gatvių sankryžoje, atliekanti Eismo priežiūros tarnyba dar nėra gavusi oficialių velionio skrodimo išvadų, tik preliminarias: „Galimai širdies liga”. Tai patvirtinus oficialiai, ikiteisminis tyrimas bus nutrauktas, kartu pakoreguojant ir šiųmečių žūčių per eismo įvykius Kauno gatvėse statistiką.
Problemų kamuolys
Verslininkės V.Omilevičienės vakar klausėme, kodėl kartą nutvertas neblaivus prie vairo, V.Treinys ir toliau vežioja keleivius. Atsakymas iškėlė ne vieną problemą, šiandien, pašnekovės teigimu, kamuojančią visas Kauno įmones, besiverčiančias keleivių vežimu.
Pirmiausiai, pasak verslininkės, ji neturi teisės atleisti V.Treinio iš darbo, kol nėra gavusi iš policijos oficialaus dokumento. O taip yra todėl, kad už liepos 4-osios pažeidimą jis dar nenubaustas ir tebeturi pačių pareigūnų išduotą laikinąjį vairuotojo pažymėjimą. Kita problemos pusė – labai trūksta norinčiųjų dirbti šį sunkų darbą, už kurį vidutiniškai mokama tik nuo septynių iki devynių šimtų litų. Masiškai perbėgama į firmas, besiverčiančias krovinių pervežimu: vilkikų vairuotojai uždirba daugiau.
Pasak pašnekovės, žinodami apie tokią savo paklausą, mikroautobusų vairuotojai ir nevengia piktnaudžiauti alkoholiu.
Šios problemos fone belieka konstatuoti, kad V.Omilevičienės firmoje V.Treinys įsidarbino tik birželio pradžioje, išėjęs iš kitos mikroautobusų maršrutus aptarnavusios įmonės. Kodėl, verslininkė prisipažino nepasiteiravusi. Priešingai: priėmusi jį išskėstomis rankomis.