Karščio banga vertė prakaituoti prekybininkus

„Perka viską, visko trūksta”, – taip pusiau juokais prekybininkai komentuoja situaciją parduotuvėse per didžiuosius šios vasaros karščius.

Atsakydami į klausimą, ko daugiausia gyventojai pirko pastaruosius savaitgalius, prekybos centrų atstovai jau vartoja žodį „iššlavė”.

Kelias dienas 30 laipsnių ribą viršijusi oro temperatūra privertė prisiminti seniai regėtus vaizdus parduotuvėse – pustuštes lentynas.

Prekybininkai pripažįsta, kad kai kurių produktų tiesiog nebespėjo krauti į lentynas.

Kitų produktų laiku nepristatydavo tiekėjai.

Pirmiausia iš parduotuvių dingo ventiliatoriai. Kelis kartus daugiau parduota mineralinio vandens ir gaiviųjų gėrimų, alaus, ledų ir marinuotų mėsos gaminių, kurie kepami gamtoje.

Pritrūko pieno produktų

Kad per karščius gaivieji gėrimai ar ventiliatoriai tapo geidžiamiausiomis prekėmis – visiškai suprantama.

Tačiau prekybininkus kiek nustebino smarkiai išaugusi pieno produktų paklausa.

Per karščius gaivieji gėrimai ar ventiliatoriai tapo geidžiamiausiomis prekėmis.

„Rimi Lietuva” tinklui priklausančiose parduotuvėse pieno produktų apyvarta per pastarąsias savaites padidėjo trečdaliu.

Pasak prekybos tinklo „Iki” komunikacijos vadovo Roberto Šuliausko, per keturias dienas trukusį savaitgalį pieno produktų parduota nuo dviejų iki trijų kartų daugiau nei įprastomis dienomis.

Kai kurios parduotuvės net pritrūko pieno ar kefyro.

R.Šuliausko teigimu, neišvengta incidentų ir su pieno tiekėjais – į parduotuves buvo atvežtas per šiltas pienas.

Parduotuvės atstovai atsisakė priimti tokį pieną.

Nebevalgė kitokios sriubos

Kodėl šalies gyventojai taip staiga pradėjo pirkti pieno produktus?

„Matyt, visi per karščius pradėjo gaminti šaltibarščius, kurie pakeitė kitą sriubą.

Be to, populiarėja dribsniai, kuriuos daug kas valgo su pienu”, – sakė R.Šuliauskas.

„Rimi Lietuva” atstovės spaudai Ramintos Stanaitytės-Česnulienės teigimu, vasaros metu, esant karštiems orams, žmonės keičia mitybos įpročius.

Jie vartoja daugiau lengvesnių, neriebių gaminių, taip pat pieno produktų.

R.Šuliauskas pastebėjo, jog pirkėjai nuperka daugiau net ir vaikiškų tyrelių – kad išvykose nereikėtų gaminti vaikams valgio.

Tuo tarpu žuvų, arbatos ir kavos karštomis dienomis gyventojai perka mažiau.

Perdirbėjai pasiekė rekordą

Šį mėnesį itin karšta buvo pieno perdirbėjams, kurie vos spėjo tenkinti išaugusį gyventojų apetitą.

Pasak vienos didžiausių šalyje pieno perdirbimo bendrovių „Rokiškio sūris” komercijos direktoriaus Daliaus Trumpos, prieš beveik dvi savaites pagal užsakymų skaičių buvo pasiektas visų laikų įmonės rekordas.

Labiausiai išaugo rūgpienio, kefyro ir jogurto paklausa. Kiek mažiau – pieno.

Palyginti su ankstesnėmis savaitėmis, pieno produktų paklausa išaugo beveik trečdaliu.

„Matyt, gyventojai valgo daugiau šaltibarščių, jogurto ir kito lengvo maisto”, – sakė D.Trumpa.

Praėjusį penktadienį D.Trumpa kalbėjo, kad bendrovė jau nebesugeba patenkinti visos taip smarkiai išaugusios kefyro ir rūgpienio paklausos, nors „Rokiškio sūriui” žaliavų netrūksta.

Gamintojai jau nebespėja

Pasak R.Stanaitytės-Česnulienės, gamintojai nebespėja pristatyti reikiamo kiekio populiariausių rūšių ledų ir gaiviųjų gėrimų, todėl tenka tartis su kitais gamintojais, kad šie pristatytų didesnį prekių kiekį.

„Rimi Lietuva” pastaruoju metu ledų parduoda dvigubai daugiau nei kitomis dienomis.

„Patys pagaminame ir iš tiekėjų užsakome daug didesnius produktų kiekius nei įprasta. Ne tik mes, bet ir gamintojai dirba visu pajėgumu.

Vos bespėjame prekes krauti į lentynas”, – sakė bendrovės „VP Market” atstovė spaudai Viktorija Jakubauskaitė.

Vanduo populiaresnis už alų

Prekybininkai pastebėjo, kad per karščius gyventojai kiek dažniau gaivinosi mineraliniu arba geriamuoju vandeniu, o ne alumi.

Pavyzdžiui, palyginti su balandžio mėnesiu, „Iki” parduoda tris kartus daugiau mineralinio vandens. Ypač padidėjo nedidelės talpos butelių paklausa.

Alaus paklausa padidėjo mažiau nei triskart.

Žuvų, arbatos bei kavos karštomis dienomis gyventojai perka mažiau.

Beje, vasarą taip pat daugiau parduodama stipriųjų alkoholinių gėrimų.

„Rimi Lietuva” paskutinę birželio savaitę alaus pardavė trečdaliu daugiau negu pirmą gegužės savaitę.

Tuo tarpu mineralinio ir geriamojo vandens bei įvairių gaiviųjų gėrimų parduota beveik du kartus daugiau.

Iškylos – tik su kepsniais

Šiltuoju metų laiku retas šalies gyventojas įsivaizduoja išvyką į gamtą be šašlykų ar kepsnių ant grotelių.

„VP Market” priklausančiose parduotuvėse savaitgaliais šių produktų parduodama kelis kartus daugiau.

Prekybininkai pastebėjo, kad per karščius gyventojai kiek dažniau gaivinosi mineraliniu ar geriamuoju vandeniu, o ne alumi.

Kai kurių rūšių šašlykų ir kepsnių „Iki” parduoda 10 kartų daugiau nei kitu metu.

Vilniaus paukštynas paskelbė marinuotų vištienos kepsnių bei šašlykų šiemet pardavęs 22 proc. daugiau nei pernai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.