Jau rudenį šalia Biržos tilto turėtų atsirasti naujas laikinas tiltas.
Kadangi rugsėjo mėnesį Biržos tiltą planuojama pakelti ir pradėti keisti jo konstrukcijas, remontuoti kėlimo mechanizmą, tiltu kurį laiką nebegalės pravažiuoti automobiliai, eismas bus nukreiptas kitomis gatvėmis.
Pėstiesiems nuspręsta pastatyti laikiną tiltą. Kol kas projektuotojai dar tebesvarsto, kokia turėtų būti jo konstrukcija. Pasak darbų rangovo, bendrovės „Hirdostatyba” atstovo Augusto Burbos, laikiną tiltą planuojama statyti „Meridiano” pusėje, nes Biržos tiltą remontuosiantiems darbininkams reikės atplukdyti laivais medžiagas iš uosto pusės.
Be kita ko, jis minėjo, kad pradėjus remontuoti povandeninę Biržos tilto dalį, prireiks narų pagalbos.
Biržos tilto restauracijos projekto vadovas Algirdas Steponavičius sakė, kad laikinam tiltui taip pat bus parengtas projektėlis.
Naujasis tiltas, planuojama, turėtų būti maždaug 3 metrų pločio, su turėklais, greičiausiai – medinis.
„Svarbiausia išsiaiškinti, kokio aukščio turėtų būti laikinasis tiltas, kad po juo galėtų praplaukti laiveliai. Konstrukcijos gali būti įvairios, gal bus kalami poliai ir ant jų konstruojamas medinis tiltas, gal tiltą statysime ant pontonų. Viskas priklausys ir nuo to, iš kokių medžiagų darbų rangovui bus patogiau statyti tiltą. Kol kas niekas neaišku, nes tik vakar sužinojau, kad tokio laikino tilto apskritai reikės”, – vakar sakė A. Steponavičius.
Iš karto po Jūros šventės prasidės parengiamieji Biržos tilto restauravimo darbai – bus vertinama tilto pamatų būklė, gaminamos metalinės konstrukcijos.
Rudenį prasidės pagrindiniai restauracijos darbai. Pakeitus tilto konstrukcijas ir pakėlimo mechanizmus, planuojama nutiesti laikinąją važiuojamosios dalies dangą ir žiemos sezonui vėl leisti per tiltą važiuoti transporto priemonėms.
Kitų metų pavasarį, kai tik bus tinkamos oro sąlygos, planuojama tęsti tilto ir jo apdailos remonto darbus. Planuojama, kad tilto restauracija bus baigta kitų metų liepos mėnesį.
„Kadangi Biržos tiltas yra istorinė, techninė, architektūrinė vertybė, po restauracijos jis išliks lygiai toks pat – bus pagaminti lygiai tokie patys, tik nauji šviestuvai, turėklai. Po rekonstrukcijos, pakeitus tilto sujungimo detales, transportas juo važinės švelniau ir tiltas taip nebedrebės”, – pasakojo A. Steponavičius.
Pritarus Klaipėdos miesto savivaldybės tarybai, tilto remonto darbams imama 4,6 milijono litų paskola.
Istoriniai šaltiniai nurodo, kad Biržos tiltas buvo pastatytas 1879 m. Tačiau per Antrąjį pasaulinį karą jis buvo visiškai susprogdintas, o 1948 m. – atstatytas.