„Hyundai”… A6

Korėjos automobilių gamintojai meta iššūkį prestižiniams europietiškiems prekiniams ženklams

Praėjusiais metais pirmą kartą surengtuose pasaulio „Metų automobilio” rinkimuose pirmoji vieta buvo skirta Vokietijos pramonės pasididžiavimui „Audi A6”. Dėti lygybės ženklą tarp šio, beveik tobulo, keturračio ir korėjietiško „Hyundai Grandeur” neabejotinai yra labai įžūlu. Tačiau vieną dieną praleidus už „Audi A6” vairo, o kitą – už ambicingojo rinkos naujoko, atsakymus į klausimą, kuo pastarasis nusileidžia varžovui iš Ingolštato, buvo galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų.

Suplanuota provokacija

Pirmą kartą pristatytas praėjusių metų Ženevos automobilių parodoje, „Grandeur” yra ilgai laukta pamaina senesniam „Hyundai” gamos modeliui „XG350”. Debiutanto ilgis siekia 4895 mm, plotis – 1845 mm, o aukštis – 1490 mm. Automobilis 20 mm ilgesnis ir platesnis už „XG350”, be to, jis savo pirmtaką praaugo 70 mm. Naujos kartos sedanas taip pat pasižymi 30 mm ilgesne ratų baze, o tai leido korėjiečiams inžinieriams sukurti išskirtinai erdvų saloną, lenkiantį netgi septintosios serijos BMW.

Naujasis verslo klasės atstovas sukonstruotas ant penktosios kartos „Sonata” platformos. Iš pažiūros panašus į šį modelį, „Grandeur” turi kur kas daugiau prabangos ir komforto elementų. Vadinamosios „E” klasės standartus atitinkantis „Hyundai” atstovas išsiskiria nepriekaištinga ergonomika, interjero apdailos medžiagų, surinkimo ir inžinerine kokybe, europietišku stiliumi ir pažangiomis technologijomis. Tai iš tiesų dinamiškas ir puikias važiavimo bei valdomumo savybes turintis automobilis. Jame montuojamas modernus 3.3 litro darbo tūrio, CVVT V6 tipo benzininis variklis, išvystantis 235 AG pajėgumą ir pasižymintis pakankamai nedidelėmis degalų sąnaudomis (vidutiniškai pagal EU standartus 10,2; mieste – 15,1, o užmiestyje 7,4/litro 100 kilometrų). Šio agregato didžiausias sukimo momentas siekia 304 Nm esant 3500 aps./min., o iki 100 km/val. greičio „Hyundai” flagmanas įsibėgėja per 7,8 sek.

Netolimoje ateityje gamintojai žada pasiūlyti „Grandeur” su 2,2 l darbinio tūrio dyzeliniu agregatu, išvystančiu 150 AG pajėgumą. Automobilis komplektuojamas su 5 laipsnių automatine transmisija H-MATIC.

„Grandeur” ne tik didesnis ir galingesnis už „XG350”, bet ir galės pasiūlyti turtingą įrangos komplektą. Antai standartinės komplektacijos modelis turi elektroninę stabilumo kontrolės sistemą (ESP), 8 saugos oro pagalves, aktyvius priekinių sėdynių galvų atlošus, antiprabuksavimo sistemą TCS, 4 kryptimis (vertikaliai ir horizontaliai) reguliuojamą teleskopinį vairaratį, automatinę dviejų zonų klimato kontrolę su oro kokybės kontrolės sistema, odinę salono apdailą, 10 krypčių elektra valdomas vairuotojo bei 4 kryptimis valdomas keleivio sėdynes, 8 garsiakalbių „Infinity” garso aparatūrą su valdymu ant automobilio vairo, odos ir medžio salono apdailos elementus, ksenoninius žibintus, 17 colių lengvo lydinio ratlankius ir daug kitos įrangos.

Pirmasis pripažinimas

Visos šie dalykai neliko nepastebėti. Interneto portalas Forbes.com „Hyundai Grandeur” pripažino „Geriausiu prestižinės klasės automobiliu už racionalią kainą”. Portalo specialistai aukštai įvertino automobilio technines charakteristikas, rafinuotą europietišką stilių ir dizainą, interjero kokybę bei kitus elementus, kurie sukuria gerą atmosferą. Tačiau svarbiausia, kad visa tai galima nusipirkti už kur kas mažesnius pinigus nei tai siūlo pagrindiniai segmento varžovai. Tarkim, Lietuvoje „Grandeur” kainuoja apie 123 tūkst. litų, arba bent 20 tūkst. litų mažiau nei pigiausia „Audi A6”. Europos automobilių rinkos analitikų teigimu, „Grandeur” debiutas gali rimtai sujaukti konkurenciją „E” segmente. Prognozuojama, kad šis modelis sudomins verslo bei aukščiausią valstybinio valdymo sektorių.

Šiuos lūkesčius neseniai sustiprino ir visame pasaulyje garsios tyrimo agentūros „J.D. Power and Associates” Didžiojoje Britanijoje atliktų 2006 metų vartotojų pasitenkinimo („Customer Satisfaction Index”) tyrimo rezultatai, paskelbti žurnale „What Car?”

Jais remiantis „Hyundai” žengė didelį žingsnį pirmyn ir pagal kokybės, patikimumo bei vartotojų pasitenkinimo rodiklius prisijungė prie geriausių automobilių prekinių ženklų dešimtuko. „Hyundai” vartotojų pasitenkinimo indeksas (CSI) siekė 813 taškų, kurie leido prekiniam ženklui iš 15-osios vietos praėjusiais metais pakilti į dešimtuką, pralenkiant „Audi”, „Mercedes-Benz”, SAAB ar net „Volkswagen”.

Oficialiame „J.D. Power and Associates” pranešime teigiama, kad prestižinių automobilių gamintojas „Lexus” jau šeštus metus iš eilės niekam neužleidžia pirmosios pozicijos. Jo vartotojų pasitenkinimo indeksas (CSI) siekia 873 taškus 1000 balų skalėje. Šis gamintojas taip pat pripažintas per paskutinius metus daugiausiai pasiekusiu. „Honda” (848), „Škoda” (848) bei „Toyota” (838) sparčiai vejasi „Lexus”. Tuo tarpu „Mercedes-Benz”, „Subaru”, „Hyundai” bei „Volkswagen” iš visų prekinių ženklų, gavusių geresnį įvertinimą nei rinkos vidurkis, pademonstravo didžiulį postūmį į priekį.

„Hyundai” vartotojų pasitenkinimo indeksą per metus pavyko pagerinti net 18 proc., kai tuo tarpu bendras rinkos vidurkis pagerėjo vos 5 taškais. Specialistų teigimu, tokioms permainoms įtakos turėjo ir „Hyundai” teikiamos 5-erių metų garantijos be ridos apribojimo.

Abejonių lieka

Nepaisant pavydėtinai palankių ekspertų vertinimų ir komplimentų techniniams „Hyundai” inžinierių sprendimams, galima spėti, kad perkantieji šios markės automobilius drauge įsigyja ir vieną kitą uždelsto veikimo bombelę. Bene didžiausios abejonės susijusios su tuo, kaip greitai vartotojai de facto pripažins korėjietiškos kokybės revoliucijos rezultatus ir sutiks už tai mokėti tikrai nemažus pinigus. Net jei bus pakankamai daug racionalaus mąstymo vairuotojų, sugebančių objektyviai įvertinti malonias permainas ir nebijančių rinktis kol kas į prestižinių keturračių klubą nepriimtą „Grandeur”, nusivylimo banga juos gali pasivyti po trejeto ketverto metų. Galima lažintis, kad tuomet, panorus parduoti „Hyundai”, jo nuvertėjimo koeficientas bus nepalyginamai didesnis nei bet kurios kitos markės, panašaus lygio premium klasės modelio.

Automobilių rinkos analitikai pastebi, jog analogiškoje padėtyje prieš kurį laiką yra buvusi „Audi”. Pradėjusi gaminti už patikimumą lig šiol giriamus 80 ar 100 serijos modelius, ji pakankamai ilgai negalėjo gauti tų pinigų, kurie, logiškai mąstant, turėjo būti mokami už tokius gerus automobilius. Dėl tokio kainos ir kokybės santykio minėtos „Audi” mašinos tapo itin populiarios dėvėtų automobilių rinkoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.