Likus mėnesiui iki triukšmingiausio ir azartiškiausio automobilių sporto metų renginio – „Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynių, pamažu aiškėja vis daugiau šio automobilių sporto festivalio detalių. Projekto sumanytojai iš bendrovės „PromoSportas” patikino, kad liepos 26-29 dienomis vyksiančiame septintajame maratone bus išlaikytos panašios proporcijos tarp „grynakraujės” sportinės jo dalies ir atrakcijų ištroškusiems vasarotojams skirto greičio šou. Tačiau keletas svarbių naujienų visgi bus.
Formulė 7+5
Viena gerų žinių – renginio ideologas „PromoSporto” direktorius Darius Jonušis pasirašė trišalę sutartį su Palangos miesto meru Remigijum Alvydu Kirstuku bei Kretingos rajono meru Valerijonu Kubiliumi dėl tolesnio bendradarbiavimo. Joje fiksuojama, kad didžiausios ir prestižiškiausios Baltijos šalyse žiedinės lenktynės šioje vietoje bus rengiamos dar mažiausiai penkerius metus. Toks dokumentas, įprasminantis ilgalaikę renginio perspektyvą, labai svarbus tiek patiems lenktynių rengėjams, tiek jų rėmėjams bei šiose lenktynėse dalyvaujantiems sportininkams.
Be to, šiemet rengiamos „Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynės turės naują statusą. Jos patvirtintos FIA renginių kalendoriuje ir pirmą kartą vyks Šiaurės Europos šalių (NEZ) čempionato ribose, todėl organizatoriai laukia dar didesnio varžybų dalyvių bei žiūrovų būrio.
Šiuo metu oficialias paraiškas yra pateikusios 36 komandos, tačiau tarp jų kol kas nėra keleto žinomų sportininkų rinktinių, kurios intensyviai rengia techniką ir neabejotinai dalyvaus šiųmetėse ištvermės lenktynėse. Konkurenciją pernykščiams nugalėtojams Egidijui Dapšui bei Nemunui ir Nerijui Dagiliams, važiavusiems su „Porsche Carrera GT3”, žada sudaryti varžovai – dar bent dvi komandos, ginkluotos identiškais bolidais. Vieną jų pilotuos visai rimtai automobilių sporto virusu užsikrėtę „Topo centro” vadovai Aurelijus Rusteika ir Giedrius Tomas Jarmalavičius, pernai šventę pergalę standartinių automobilių klasėje, vairuodami „VW Golf GTI”.
Laukiama užsienio svečių
Paraiškas yra atsiuntusios dvi komandos iš Vokietijos. Viena jų ketina startuoti lenktynėms parengtu „Opel Astra” automobiliu, o kita žada Lietuvos rinkai pirmą kartą pristatyti itin egzotiškai atrodantį „Mosler” kompanijoje pagamintą bolidą.
Svečių sąraše jau yra po vieną delegaciją iš Suomijos ir Latvijos, o žodinį patvirtinimą, jog dalyvaus „Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynėse, davė pernai žiūrovus žavėjęs ekipažas iš Rusijos su „Lada Revoliution”.
„Žinant lietuvių įprotį įvairias taktines gudrybes slėpti nuo varžovų ir viską daryti vos ne paskutinę minutę, netenka abejoti, jog ir šis skaičius – toli gražu ne galutinis”, – prognozavo D.Jonušis.
Tarp kitų svarbių naujienų yra lenktynių partnerio AB „Ventus Nafta” sprendimas įsteigti prizą, gerokai padidinsiantį pragmatiškai mąstančių sportininkų motyvaciją siekti pergalės. Varžybų metu, papildant degalų atsargas, kiekviena komanda su „Ventus” degaline atsiskaito iš karto po degalų užpylimo. Šįkart „Horn Grand Prix” maratono laimėtojams bendroje įskaitoje bei atskirų klasių nugalėtojams bus kompensuojamos lėšos už lenktynėse sunaudotus degalus.
„Oktoberfest” lietuviškai
Kaip ir anksčiau, taip ir šiemet „Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynėse nestigs atrakcijų, pramogų verslo atstovų, ne tik papildysiančių besivaržančias komandas, bet ir suteiksiančių renginiui nepakartojamą koloritą.
Lenktynių bei TV transliacijų veidu tapęs aktorius Vytautas Šapranauskas pernai labai sumaniai vadovavo pirmą vietą klasėje iškovojusiai „TV3 – Topo centras” komandai. Po sėkmingo debiuto organizatoriai ryžosi prie Šapro antpečių prisegti dar vieną žvaigždutę ir suteikti jam vyriausiojo visų lenktynių TV mechaniko laipsnį. Jo darbą šiais metais svarbiausi lenktynių svečiai galės stebėti iš pirmą kartą vietoje VIP klubo duris atversiančio net 1003 kvadratinių metrų ploto „Horn” bičiulių klubo.
Žvaigždžių „dragas”
„Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynių organizatoriai atkreipė dėmesį, jog lig šiol nė vienai komandai gėdos nepadarė jos sudėtyje buvusios ir lenktyniavusios pramogų pasaulio garsenybės ar žymūs šalies verslininkai. Šiemet „PromoSportas” pasiūlė alternatyvą toms žvaigždėms, kurios neranda vietos daugiau ar mažiau profesionaliuose ekipažuose. Tikimasi, kad renginį praturtins ir naujų spalvų įlies „Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynių programoje vyksiančios „Topo centras – TV3 žvaigždžių drag” varžybos.
A.Rusteika ir G.T.Jarmalavičius sutiko treniruoti bei specialiai šioms varžyboms rengti norą dalyvauti „drago” lenktynėse pareiškusias žinomiausias eterio bei estrados žvaigždes – TV3 televizijos laidų vedėjus Edmundą Kučinską ir Roką Petkevičių, naują televizijos veidą, modelį Giedrę Rusytę, Nataliją Zvonkę ir vieną merginą iš grupės „69 danguje”. Iš viso „Topo centras – TV3 žvaigždžių drag” lenktynėse varžysis 8 dalyviai. Nugalėtojui atiteks „Topo centro” įsteigtas prizas. Tarptautinius „drago” lenktynių standartus atitinkančioje trasoje šio projekto dalyviai startuos vienodo galingumo, vienodomis padangomis apautais penktosios kartos „Volkswagen Golf” automobiliais, kuriuos parūpins lenktynių partnerė – bendrovė „Moller Auto”.
Pasiūlymas kolekcininkams
Generalinio renginio rėmėjo – Kauno įmonės „Ragutis” – marketingo komanda, ieškodama idėjų šių metų „Horn” vasarai, visų pirma orientavosi į „Horn Grand Prix” 1003 kilometrų lenktynes. Taip gimė mintis ant riboto kiekio firminių alaus taurių įamžinti visų iki šiol vykusių šešerių lenktynių nugalėtojus – komandų vardus ir automobilių modelius. Kolekcinį 6 taurių rinkinį bus galima laimėti dalyvaujant žaidime.