Antrasis regatos „Žalčių karalienė” etapas – 12 jachtų startavo Visbyje (Švedija) ketvirtadienį 10 val., finišuoti turėjo šeštadienį iki 18 val. – anuliuotas.
Iki 18 val. į Klaipėdos jachtklubą neparplaukė nė viena jachta, išskyrus pasitraukusias iš varžybų ir į uostą grįžusias su įjungtais varikliais.
Tačiau dauguma jachtų, patekusios į visišką štilį, kankinosi jūroje ir kepė saulėje lyg žuvys keptuvėje. Tad šis varžybų etapas buvo ne tiek buriavimo meistriškumo, kiek buriuotojų kantrybės ir nervų išbandymas per pustrečios paros trukusį plaukimą.
Paskutinė jachta – uostamiesčio „Nini” – parplaukė tik sekmadienio naktį, 2.30 val.
Šiauliečių jachtai „Zunda”, kurioje buvo ir šių eilučių autorė, startavusiai Visbyje, pavyko labai gerai perplaukti Forezundo sąsiaurį, pasigauti vėją ir naktį iš ketvirtadienio į penktadienį išsiveržti į pirmaujančiųjų gretas. Penktadienio rytą aplinkui „Zundą” jachtų, regatos dalyvių, nebuvo matyti. Prasidėjo neįtikėtinas štilis – „Zunda” vos krutėjo. Baisiausias dalykas – apie 21 valandą laivę nebeliko nė lašo geriamojo vandens – tik po vieną mineralinio ir šampano butelį, kurį ketinome išgerti Klaipėdos uosto vartuose. Nepaisant to, buvo gaudomas kiekvienas vėjo dvelksmas – dar buvo šansų laimėti antrąjį etapą. Palankų vėją pagauti pavyko tik šeštadienio rytą.
Kai iki Klaipėdos plaukti buvo likusios tik 5 valandos ir dar buvo vilties suspėti iki kontrolinio laiko, susisiekę su Klaipėdos jachtklubu sužinojome, kad finišavusių regatos dalyvių dar nėra. Azartas laimėti suteikė naujų vilčių. Tačiau džiaugėmės neilgai – vėl užėjo toks štilis, kad norėjosi verkti. Karštis baisus, pradėjo kankinti troškulys. Prisišaukti kokią nors jachtą ir gauti vandens nepavyko. Skambučiai draugams, kad atplukdytų į jūrą ties Palangos tiltu geriamo vaidens, rezultatų nedavė. Beliko tik pasikliauti įgulos narių kantrybe.
Galima įsivaizduoti jų pyktį, kai, neišlaikius nervams ir pasiskambinus vyriausiajam regatos teisėjui, Lietuvos buriuotojų sąjungos (LBS) generaliniam sekretoriui ir valdybos pirmininkui Linui Tamkvaičiui, buvo sužinota, kad kontrolinis antrojo etapo laikas nepratęstas ir kad kankintis jau beprasmiška – belieka įsijungti variklį ir plaukti namo.
Įdomu tai, kad regatos organizatoriai apie tai, kad jau viskas baigta, štilyje ir saulėje be reikalo besikankinančioms įguloms per raciją nepranešė.
Jachtklube sužinojome, kad reikia plaukti į jachtų kontrolės postą prie Kruizinių laivų terminalo, „prisiduoti” pasieniečiams. Nebeturėjome nei jėgų, nei kantrybės lašo. Negano to, „Zundos” kapitonui Evaldui Juozapavičiui dar teko rašyti pasiaiškinimą pasieniečiams. Mat, kai troškulio iškankinti ir jau įjungę variklį plaukdami į jachtklubą stabtelėjome prie krantinės Smiltynėje nusipirkti mineralinio vandens, jachtą užfiksavo pasieniečių radarai. Kapitono bandymai apeliuoti į žmogiškumą nepadėjo. Suprantama, Lietuvos pasieniečiai dirbo savo darbą. Beje, ir švedų pasieniečiai ėjo tarnybą, bet mes jų Visbyje nė nematėme.
Tuo tarpu L. Tamkvaičiui buvo keista, kad atsirado tokių buriuotojų, kurie kentėjo ir tikėjosi, kad kontrolinis laikas bus pratęstas. Jo teigimu, regata organizuota pagal tarptautines buriavimo varžybų taisykles ir jokių debatų negalėjo būti. „Stichija yra stichija”, – sakė varžybų vyr. teisėjas, paskelbęs nuosprendį, jog antrasis regatos etapas Visbis-Klaipėda anuliuojamas.
Pirmas regatos etapas buvo sėkmingesnis, tad pirmoji LBS Baltijos jūroje organizuota regata „Žalčių karalienė” vis dėlto įvyko. Varžybų taurė atiteko pirmojo etapo nugalėtojai vilniečių jachtai „Blue Bird”, antroji vieta – jachtai „Vilnia”, vienintelei neturėjusiai variklio, o trečioji – „Bangai”, kuri Visbyje net nestartavo.
Artūras Dovydėnas, LBS viceprezidentas kreiseriniam buriavimui, plaukęs jachta „Blue Bird”, pasidžiaugė tuo, kad regata buvo įdomi. Nebuvo galima užmigti nė minutės, nes iš lyderių gretų tuojau atsidurtum tarp autsaiderių. Vertindamas savo jachtos įgulos pergalę, sakė to nesitikėjęs, o visą regatą – jog, galimas daiktas, laimėjo tie, kurie nebuvo to verti, tiesiog sėkmė šį kartą buvo jų pusėje.