Kiekvienam ratui – po variklį

Japonai bando naujas ekologiškai švarių automobilių formules

Neseniai Japonijoje vykusioje parodoje „2005 Automotive Engineering” buvo pristatyta netgi šios šalies masteliais išskirtinė naujiena – „Mitsubishi Colt EV” modelis su nauja MIEV (Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle) technologija. Šios sistemos esmė – ličio-jono baterijos, sukančios automobilio ratuose sumontuotus varikliukus.

Naujos galimybės

Elektros varikliai gali būti sumontuoti tiek į du, tiek į visus keturis ratus. Svarbiausia tai, kad kiekvienam ratui, nepriklausomai nuo kitų, tiekiama optimali pagreitėjimo arba stabdymo jėga.

Kompaktiški į ratus montuojami varikliukai suteikia didesnę laisvę planuojant kitų svarbių automobilio mazgų išdėstymą. Mat, variklius sumontavus ratuose, galima atsisakyti daugelio sudėtingų ir nemažai sveriančių agregatų – įprasto vidaus degimo variklio, transmisijos, degalų bako. Negana to, ratuose montuojami varikliai ne tik taupo erdvę, bet ir atveria naujas galimybes automobilių dizaineriams, galėsiantiems iš naujo pažvelgti tiek į eksterjero, tiek į interjero planavimo ir dizaino galimybes. Lengviau pasiekiamas svorio balansas turės teigiamos įtakos ne tik automobilio greičiui, bet ir valdymui.

Ratuose montuojami varikliukai yra naujosios sistemos kertinė ašis, tačiau gamintojai akcentuoja ir itin didelį potencialą turinčias ličio-jono baterijas, kurios, palyginti su kitomis pakartotinai įkraunamomis baterijomis, išsiskiria didesniu energijos atidavimu, didesne generuojama galia ir ilgesniu tarnavimo laikotarpiu.

Bandymai sėkmingi

Beje, „Mitsubishi” kompanija sukūrė jau ne vieną eksperimentinį modelį, kuriame buvo sumontuotos ličio-jono baterijos. 1996 metais pasirodė „Mitsubishi HEV” modelis. Po dvejų metų buvo išleistas „Mitsubishi FTO-EV”, o 2000-aisiais – „Mitsubishi Eclipse EV”.

Įdomu, kad eksperimentinis automobilis FTO-EV specialioje trasoje pasiekė 24 valandų važiavimo pasaulio greičio rekordą, o „Eclipse EV”, baterijas įkrovus vos vieną kartą, bendro naudojimo keliais nuvažiavo net 400 kilometrų.

Šie ir kiti bandymai įrodė, kad ličio-jono baterijos gali būti pritaikomos automobilių pramonėje ir turi didžiulę perspektyvą.

Naujas žingsnis – „Colt EV”

„Mitsubishi Motors” inžinieriai jau pradėjo naujosios MIEV technologijos bandymus su tikru automobiliu. Bandymų poligonu pasirinktas kompaktiškasis „Colt” modelis.

Iš šio automobilio buvo pašalintas vidaus degimo variklis, degalų bakas ir transmisija. Vietoje jų galiniuose ratuose buvo sumontuoti du varikliukai, kuriems energija tiekiama iš ant grindų sumontuotos ličio-jono baterijos.

Šiuo metu automobilis itin intensyviai bandomas. Artimiausiu metu planuojama testuoti nepriklausomą kiekvieno rato greitėjimo ir stabdymo jėgos paskirstymą. Neabejojama, kad ištobulinta tokia sistema gerokai kilstelės automobilio dinaminius rodiklius. Kol kas maksimalus šio modelio greitis siekia 150 km/val., o atstumas, kurį galima įveikti nepakrovus baterijų – 150 kilometrų. 20 kW galią išvystantis varikliukas gali pasigirti įspūdingu 600 Nm sukimo momentu.

Kai tik bus gautas automobilio tipo atitikties sertifikatas, „Colt EV” pradės bandymų bendro naudojimo keliuose programą. Jos metu bus siekiama nustatyti, koks yra ratuose sumontuotų variklių nusidėvėjimas, galimi gedimai, kokią įtaką ši sistema daro automobilio elgesiui kelyje, komforto lygiui ir t.t.

Tuo pačiu metu didelis dėmesys skiriamas ir 50 kW išvystantiems varikliams, kurie būtų montuojami į automobilius su visų ratų pavara. Ši sistema itin svarbi „Mitsubishi” kompanijai, serijiniu būdu gaminančiai ne vieną visais keturiais ratais varomą automobilį ir su tokiais modeliais kaip „Lancer Evolution” ar „Pajero” pelniusiai pripažinimą visame pasaulyje.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.