Beveik pusė Vakarų Europoje parduodamų naujų automobilių varomi dyzelinu. Šio kuro vartojamas smarkiai išaugo dėl didėjančių naftos kainų. Tačiau naujojo „Volkswagen” variklio technologija gali smarkiai pakeisti situaciją rinkoje.
„Volkswagen” – ilgalaikis dyzelinu varomų automobilių lyderis, pasiūlė naujos kartos benzininį variklį, kuris gali pakeisti dyzelinius motorus.
Naujasis variklis turi du režimus. Pirmasis režimas pritaikytas žemoms apsukoms. Antrasis – turbo, tiesioginio įpurškimo – aukštoms. Variklio išvystoma galia prilygsta kur kas didesnio darbinio tūrio agregatams, tačiau pasižymi maža tarša ir kuro sunaudojimu.
Šiuo metu „Volkswagen” kuria dar mažesnį variklį, rašoma caranddriver.com.
Naująjį variklį turi „Golf GT”. Šis modelis beveik niekuo nesiskiria nuo „Golf GTI”. Tik vietoje GTI modelyje esančio 2 litrų, 200 arklio galių variklio, į „Golf GT” įstatytas 170 arklio galių išvystantis, 1,4 litro darbinio tūrio agregatas. Tokia galia pasiekiama dėl dviem režimais dirbančio variklio ir didelio spaudimo cilindruose.
Kelyje sunku patikėti, kad „Golf GT” varomas tik 1,4 litro darbinio tūrio varikliu. Automobilio dinamika primena 2 litrų tūrio motoro varomą modelį. Tiesa, naujasis variklis vibruoja šiek tiek daugiau nei 2 litrų agregatas.
„Golf GT” gaminamas ir su 2 litrų dyzeliniu varikliu, kurio galia tokia pat kaip benzininio. Benzininis motoras į aplinką išmeta tik 8 proc. daugiau CO2 nei dyzelinis.
Abejojantiems, kokį variklį pasirinkti, lemiamu argumentu turėtų tapti kaina. Naujuoju benzininiu varikliu varomas modelis daugiau nei 9000 litų pigesnis už dyzelinį.
Modernių dyzelinių variklių gamybos išlaidos kur kas didesnės už benzininių. Dyzelinių variklių kainą sąlygoja griežti taršos reikalavimai.