10 auksinių karjeros taisyklių

„Kuo jūs ambicingesnis ir didesnis garbėtroška, tuo vertingesni jums bus šitie patarimai”, – teigia Ričardas Kochas (Richard Koch), Birmingemo universiteto Verslo mokyklos dėstytojas.

1. Specializuokitės siauroje srityje. Kurkite šioje srityje savo darbo metodus.

Individas, kuris nėra savo darbo specialistas, yra pasmerktas būti vergu, mintančiu iš atlyginimo. Jūsų karjera turi rutuliotis kaupiant ir tobulinant specialiąsias žinias. Svarbiausia čia – kompetencija.

Raskite savo nišą. Tai vienintelis būdas prasiskinti kelią link pelno.

2. Raskite savo specializacijos nišą, kurioje dirbdami jausite malonumą ir būsite pranašesni už kitus. Raskite nišą ir tapkite lyderiu.

Specializuokitės tik toje srityje, kuri jums įdomi. Jūs netapsite lyderiu ten, kur jums nekyla entuziazmas ir aistra. Tai ne taip jau sunkiai įvykdoma sąlyga. Mūsų dienomis komercine veikla galima paversti bet kokį pomėgį, bet kokį entuziazmą, bet kokias žinias.

Pažiūrėkite į tai ir iš kitos pusės. Beveik visi, kurie jau užkopė į viršūnę, dirbo su didžiausiu entuziazmu. Entuziazmas – tai bet kokios sėkmės variklis, o kai žmogus savo emtiziazmu užkrečia ir kitus, – jo jėga daug kartų išauga. Jūs negalite simuliuoti entuziazmo ir užkrėsti juo kitų, jeigu patys jo nejaučiate.

Jeigu jums nekelia entuziazmo dabartinė profesija, tačiau norite pasiekti sėkmės, meskite ją. Bet prieš darydami šį žingsnį jūs turite pasirinkti geriausią dirvą. Paimkite popieriaus lapą ir užrašykite dalykus, kurie jums kelia entuziazmą. Tada pamąstykite, ką iš tų dalykų jūs galite paversti savo būsimos karjeros niša. Išsirinkite tą vienintelę sritį, kuri jums sužadina daugiausiai entuziazmo.

3. Atminkite, kad žinojimas yra jėga.

Apie savo sritį jūs turite žinoti daugiau nei kiti. Tik tada jūs galite savo žinias paversti pinigais, kurti šių žinių paklausos rinką ir klientūros tinklą.

Nepakanka žinoti daug apie nedaug ką. Jūs apie tą nedaug ką turite žinoti daugiau nei bet kuris kitas. Nenustokite tobulinti savo žinių tol, kol nepajausite, jog šioje nišoje esate daugiausiai nutuokiantis žmogus.

Žinių pavertimas produktu, kurį galima parduoti, – tai kūrybinis procesas. Turite kaip reikiant pagalvoti, kaip tai galima padaryti. Pabandykite pasinaudoti žmonių, kurie parduoda savo žinias gretutinėje srityje, patirtimi. Jeigu prieš savo akis tokio pavyzdžio neturite, sekite nurodymais, pateiktais toliau.

4. Nusistatykite savo rinką bei svarbiausius klientus ir siūlykite jiems geriausias savo paslaugas.

Jūsų rinka yra tie žmonės, kurie gali sumokėti už jūsų žinias. Pagrindiniais jūsų klentais turi tapti tie, kurie jūsų paslaugas vertina geriausiai.

Rinka taps jūsų mūšio lauku, todėl jūs turite nuspręsti, kokiu būdu galite pardavinėti žinias, kurias turite. Ar jūs ruošiatės dirbti autoritetingai firmai, ar sėkmingam privačiam verslininkui kaip samdomas darbuotojas? O gal jūs dirbsite kaip neetatinis darbuotojas keliose firmose ir keletui žmonių? Arba pats įsteigsite firmą, kuri pardavinės jūsų paslaugas dar kitoms firmoms ar asmenims?

Pagrindiniais jūsų klientais arba klientu turi tapti žmonės arba firmos, kurie geriausiai vertina jūsų žinias ir gali aprūpinti jus gerai mokamo darbo srautu.

Kad ir kas jūs būtumėte – samdomas darbuotojas, privatus verslininkas, smulkus ar stambus darbdavys, ar net valstybės galva, – vis tiek jūs turite svarbiausių klientų ratą, nuo kurio priklauso sėkminga jūsų veiklos tąsa, ir nesvarbu, nuo kokio lygio jūs tą veiklą pradėjote.

5. Nustatykite, kur 20 procentų pastangų jums duos 80 procentų rezultatų.

Bet kokioje veiklos srityje 80 procentų žmonių pasiekia tik 20 proc. rezultatų. Ką gi toji dauguma daro ne taip, o mažuma daro teisingai? Galų gale kas yra ta mažuma? Ar galite ir jūs daryti tai, ką daro jie? Ar galite jūs paimti tai, ką daro jie, ir padaryti geriau?

Ar tinka jums jūsų klientai ir ar tinkate savo klientams jūs? Ar toje firmoje jūs dirbate? Ar tame skyriuje? Ar tą darbą darote? Kokiame savo darbo bare jūs klientams galite padaryti geriausią įspūdį išeikvoję mažiausiai pastangų? Ar jums teikia malonumo tai, ką darote, ir ar darote tai su entuziazmu? Jeigu ne, tai jau šiandien imkite planuoti, kaip persikraustyti į tą darbą, kur jaustumėtės žmogumi.

Iš ko jūsų srities korporacijos daro nepadoriai didelį pelną? Kas iš jūsų kolegų turi pačius aukščiausius rodiklius ir vis dėlto dirba nepersitempdami bei randa laiko atsikvėpti? Ką tokio gudraus jie daro? Mąstykite, mąstykite, mąstykite. Atsakymas kažkur šalia, jūs tik turite jį rasti. Tik, dėl Dievo meilės, neieškokite atsakymo pas savo viršininkus, neklausinėkite kolegų ir nesistenkite atkapstyti ką nors vertinga spaudoje. Ten jūs rasite milijonus nusistovėjusių ir prieštaringų tiesos variantų. Teisingą atsakymą žino tik keistuoliai, pamišę dėl savo profesijos ir savo srityje laikomi eretikais.

6. Mokykitės iš geriausių.

Bet kurioje veiklos srityje sėkmingai dirbantys žmonės niekada negalvoja ir nesielgia taip, kaip mąsto ir elgiasi jų ordinarūs kolegos.

Tačiau nors jie nelinkę atskleisti savo sėkmės paslapčių, mes ir patys galime jas perkąsti tiesiog stebėdami.

Anksčiau žmonės puikiai tai suprasdavo. Mokinys, sėdintis prie guru kojų, pameistrys meistro dirbtuvėse, studentas, asistuojantis profesoriui, atliekančiam tyrimus, pradedantysis dailininkas, dirbantis kartu su jau pripažintu menininku, – visi jie mokėsi tiesiogiai stebėdami, ką meistrai daro geriausiai.

Būkite pasiruošę mokėti aukštą kainą už teisę dirbti su geriausiais. Raskite bet kokį pretekstą tam, kad galėtumėte leisti laiką šalia jų. Išsiaiškinkite, ką gi jie daro neįprastai. Jūs pamatysite, kad jie kitaip žiūri į reiškinius, kitaip naudoja savo laiką ir kitaip bendrauja su žmonėmis. Jeigu jūs negalėsite daryti to, ką daro jie, arba to, kas dar labiau skirtųsi nuo jūsų profesijos stereotipų, jūs niekada nepasieksite viršūnės.

7. Dirbkite sau nuo pat karjeros pradžios.

Organizuodami savo laiką pirmenybę teikite tiems užsiėmimams, kurie mažiausiai penkis kartus produktyvesni negu likusieji. Antra svarbi užduotis – pasinaudokite tuo produktyvumu kuo naudingiau sau.

Idealus atvejis (o jo turite siekti jau nuo pat savo karjeros pradžios) – jūs pats turite naudotis visais savo darbo vaisiais.

Yra tik viena aplinkybė, dėl kurios jums neverta pradėti: jeigu jūs dar nebaigėte intensyvaus mokymosi proceso. Jeigu darbas firmoje jums suteikia žinių, kurių neturite, tai šio mokymosi nauda gali atpirkti jūsų neaukštą atlyginimą. Dažniausiai taip būna pirmuosius dvejus trejus profesinės karjeros metus. Tai gali būti ir tais atvejais, kai jau patyrę žmonės ateina dirbti į firmą, kurioje taikomi kur kas aukštesni standartai nei toje, kur jie anksčiau dirbo. Šiais atvejais mokymosi periodas trunka kelis mėnesius, kraštutiniu atveju – metus.

Kai šie mokymosi periodai baigiasi, pradėkite dirbti sau. Ir nesijaudinkite dėl savo finansinio nesaugumo. Vis tiek firma, samdanti jus, jums taip pat nieko negarantuoja.

8. Dirbti samdykite kuo daugiau pridėtinės vertės gamintojų.

Per pirmąjį sėkmingos karjeros etapą jūs turite išmokti geriau panaudoti savo laiką, antrąjį – pasiekti, kad jūsų darbo vaisiai pripildytų jūsų pačių kišenę, o per trečiąjį etapą jūs turite išmokti naudotis kitų žmonių jėgomis.

Jūsų vieno nepakaks visiems darbams, todėl atkreipkite dėmesį į daugybę žmonių, kuriems jūs potencialiai galite duoti darbo. Iš visų šių žmonių tik nedaugelis gali jums atsilyginti didele nauda.

Samdoma darbo jėga – tai didelis turtėjimo šaltinis. Iki tam tikros ribos jūs galite ir turite išspausti naudos iš žmonių, kurie pas jus nedirba, – iš savo draugų. Tačiau tiesioginės ir visapusės naudos jūs galite gauti tik iš tų, kuriuos priimate dirbti.

Suprantama, kad naudos duos tik grynojo pelno gamintojų samdymas, tų, kurių vertė su kaupu atperka jų kainą. Tačiau siūlyti jums samdyti tik pačius geriausius būtų klaida. Pridėtinė vertė sukuriama samdant kuo daugiau jos gamintojų, netgi jei kai kurie iš jų tik dukart viršija vidutinio darbuotojo lygį, o kiti penkiskart (ir daugiau) naudingesni. Jūsų samdomų darbuotojų komandoje vis tiek rasis talentingų ir mažiau talentingų narių. Vienintelis reikalavimas lieka tas, kad ir nelabai geras jūsų darbuotojas turi duoti daugiau naudos negu pats kainuoja.

9. Perduokite kitiems darbą, kuris nėra jūsų specialybė.

Sėkmingiausios korporacijos ir firmos – tos, kurios atmetė visas veiklas, išskyrus tas, kurios joms sekasi geriausiai. Jeigu joms geriausiai pavyksta vadyba, jos neužsiima gamyba. Jeigu jos stipresnės tyrinėjimų ir išradimų srityje, – jos naudojasi trečiosios šalies paslaugomis ne tik gamybai, bet ir reklamai bei savo prekių pardavimui organizuoti. Jeigu joms puikiai sekasi masiškai leisti standartinę produkciją, jos nesistengia užsiimti ir išskirtiniais gaminiais turtingiems pirkėjams. Jeigu jos specilizuojasi gamindamos prekes „visuomenės grietinėlei”, jos nelenda į masinės gamybos rinką. Tęsti šiuos pavyzdžius galima iki begalybės.

Ketvirtoji profesinės sėkmės stadija – kuo labiau išnaudoti dirbančiuosius papildomus darbus. Stebėkite, kad jūsų firmos struktūra liktų kuo paprastesnė. Koncentruokitės į tas sritis, kuriose jūs keliskart stipresni už konkurentus.

10. Panaudokite turimą kapitalą kaip turtinimo priemonę.

Iki šiol mes nagrinėjome jūsų finansų gerinimo būdus darbo veiklos priemonėmis. Tai nereiškia, kad jūs negalite turtėti su jau turimo kapitalo pagalba.

Turtinimas su kapitalo pagalba reiškia pinigų panaudojimą pridėtinei vertei gauti. Proceso esmė yra technikos pirkimas žmogaus darbui pakeisti, kai tik technikos panaudojimas tampa veiksmingesnis.

Iš esmės kapitalas naudojamas klonuoti now-how, išreikšto tam tikra formule. Tokio kapitalo panaudojimo pavyzdžiai gali būti įvairios programinio aprūpinimo plėtros formos, greitojo maitinimo restoranų tinklo plėtimas ir globalus nealkoholinių gėrimų platinimas.

Reziumė

Laimėtojas pasiima viską, todėl žmonės, siekiantys sėkmės, turi stengtis tapti lyderiais savo veiklos srityje.

Ši veiklos sritis neturi būti plati. Būkite „siauras” specialistas. Ieškokite nišos, labiausiai tinkamos jums. Jūs nieko nepasieksite, jeigu jums nepatinka tai, ką darote.

Sėkmė neįmanoma be žinių. Sėkmei pasiekti taip pat būtina matyti, kaip patenkinti klientus su mažiausiomis resursų sąnaudomis. Išsiaiškinkite, kokioje srityje 20 proc. resursų gali atnešti 80 proc. pelno.

Savo karjeros aušroje išstudijuokite viską, ką tik įmanoma išstudijuoti. Tai galėsite padaryti tik jeigu dirbsite geriausiose firmose su geriausiais žmonėmis. Žodis „geriausi” reiškia „geriausi žiūrint iš jūsų bokšto”.

Pereikite 4 savo darbo veiklos reguliavimo lygius. Pirmiausia sureguliuokite savo laiko panaudojimą. Antra, dirbdami kaip laisvas verslininkas siekite, kad 100 proc. jūsų darbo vaisių atitektų jums.

Trečia, naudokitės kuo didesniu pridėtosios vertės gamintojų skaičiumi.

Ketvirta, perduokite kitiems darbą, kuriame jūs ir su kolegomis nesate stipresni už savo konkurentus.

Jeigu visa tai padarysite, jūs tapsite stiprios firmos savininku. Tuomet reguliuokite kapitalą turėdami tikslą jį didinti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Įvairenybės su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.