Šeštadienio pavakarę, stebint gausiam kurorto gyventojų ir jo svečių būriui, varžytuvėmis dėl Druskininkų mero taurės finišavo Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas tradicinis, jau vienuoliktasis, tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva 2006”. Jame, be gausaus greičiausių šalies plunksnos brolijos narių būrio, varžėsi ir kolegos iš Lenkijos, Estijos bei Latvijos. Iš viso dalyvavo 32 ekipažai.
Per dvi dienas – 400 kilometrų
Dar prieš ralį vykusioje renginio spaudos konferencijoje Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Juozas Vilūnas bei varžybų vyriausiasis komisaras ir jų vadovas Gintautas Šlėderis tvirtino, jog ralio dalyvių laukia įtempta kova.
Kad pažadai buvo ne tušti, liudijo stora ralio maršrutų knyga, kurią dalyviai gavo ankstyvą penktadienio rytą tik atvykę į štabą Kaune. Per dvi dienas renginio dalyviams teko įveikti net 442,69 kilometro maršrutą, iš kurio 44,3 kilometro sudarė greičio ruožai bei specialios rungtys. Jų iš viso ralio programoje buvo 15.
Žurnalistai varžėsi ne tik savo automobilių klasėse, bet ir dėl daugelio specialių bei vertingų prizų, kuriuos įsteigė šio renginio rėmėjai.
Greičio bei meistriškumo lydinys
Pirmąją varžybų dieną žurnalistų ralio dalyviams teko įveikti devynis specialius etapus. Itin atkakli kova užvirė jau pirmajame „Eolto” greičio ruože, kurio trasa driekėsi buvusiame Gaižiūnų oro uoste.
10,5 kilometro trasa leido ralio dalyviams, vairuojantiems galingiausius automobilius, tiesiosiose išvystyti net 200 kilometrų per valandą greitį. Tačiau trasoje nestigo ir pavojingų posūkių, prieš kuriuos galima buvo pajusti, kaip efektyviai dirba stabdžiai. Ko gero, ne mažiau nei patiems lenktynininkams teko pasijaudinti ir varžybų organizatoriams, tačiau pirmasis sunkus egzaminas praėjo sklandžiai, be avarijų.
Pirmuoju specialiu prizu – „Eolto” taure, kurią ralio pabaigtuvių vakare nugalėtojams įteikė pats firmos generalinis direktorius Alvydas Tomas Skėrys, – džiaugėsi „Kauno dienos” žurnalistas Renaldas Gabartas ir jam talkinęs šturmanas Gintautas Firantas. Šis duetas vairavo galingą, specialiai lenktynėms parengtą „Volkswagen Golf”.
Pirmasis laimėtas greičio ruožas šiam ekipažui tapo geru dopingu ir kitose rungtyse. Tačiau jau po kito – „Continental” – greičio ruožo rimtą iššūkį lyderiams metė „Mazda MPS” vairavę Linas Butkus su Sauliumi Okunevičiumi.
Kaip po varžybų prisipažino trasą sudaręs G.Šlėderis, šis greičio ruožas garsaus padangų gamintojo vardu pavadintas neatsitiktinai. Mat jo danga reikalavo ne tik lenktynininkų meistriškumo, bet ir idealiai su trasos paviršiumi sukimbančių padangų.
L.Butkus su S.Okunevičiumi, nors ir laimėję šią greičio rungtį, dėl automobilio gedimo varžybų finišo nepasiekė.
Pirmuosiuose greičio ruožuose pranašumą galėjo įgyti vairuojantys greitesnius, galingesnius automobilius, o slalomo lenktynės Marijampolėje prie renginio generalinio rėmėjo parduotuvių tinklo IKI parduotuvės tapo puikia revanšo vieta mažesnių automobilių savininkams.
Anksčiau lenktynininkai, neretai burnodavę dėl daugybės trasoje esančių kūgelių, šįkart gerokai nustebo jų teišvydę vos du. Tačiau trasa buvo tokia paini, kad jie ne iš karto suprato, kaip dera be klaidų ją įveikti. Šią trasą greičiausiai perprato ir mažiausiai laiko joje sugaišo TV laidos „Ekipažas” vienas vedėjų Dainius Leonavičius ir jam talkinęs Adomas Šablevičius, vairavę „Nissan Almera GTI”. Jie ir iškovojo „IKI” taurę.
Beje, šiam „Ekipažo” ekipažui atiteko dar du specialūs prizai – „SEB VB Lizingo” ir „Ventus” taurės.
„Mažeikių naftos” taurę iškovojo svečiai iš Lenkijos, nuolatiniai Lietuvoje vykstančių tarptautinių žurnalistų ralių dalyviai Jacekas Jureckis ir šturmanas Arkadiušas Raszewskis.
Nakties lenktynių žavesys
Didžiausią, net kelių tūkstančių žiūrovų minią sutraukė naktį, trasą nušviečiant liepsnojantiems fakelams, Druskininkuose vykusios „drag” lenktynės. Ketvirčio mylios distancijoje jų dalyviai varžėsi dėl renginio rėmėjo – greitųjų siuntų DHL taurės.
Finalinį važiavimą laimėjo rėmėjų grupėje varžęsi labai greitą ir galingą „Mitsubishi Lancer Evo VIII” vairavę Remigijus Bilinskas su Linu Gataučiu – jiems ir atiteko „DHL Lietuva” taurė. O daugiausia žiūrovų simpatijų sulaukė nugalėtojų varžovės – „Laimos” žurnalo atstovės Gitana Bukauskienė ir Gitana Rimšaitė su „Audi A3”.
Jau vien jų patekimas į finalą – puikus šio dueto, ne pirmą kartą dalyvaujančio tokiuose raliuose, laimėjimas.
Jaudulys pakišo koją vieniems šios rungties favoritų laikytiems svečiams iš Latvijos Paulsui Timrotsui ir Gunčiui Krivmsui, vairavusiems galingą „Volkswagen Golf R32”. Tačiau falšstartas pusfinalyje niekais pavertė jų pastangas.
Vis dėlto P.Timrotsas ir G.Krivmsas neliko be specialių apdovanojimų. Lietuvos žurnalistų sąjungos vadovas Dainius Radzevičius jiems įteikė tradicinį savo prizą – puikią taurę ir magnetolą kaip geriausiai pasirodžiusiam užsieniečių ekipažui.
Dar vieną taurę – Druskininkų mero – iškovojo puikiai lenktynes pradėjęs ir tokiu pat skambiu akordu jas baigęs „Kauno dienos” R.Gabarto ir G.Firanto ekipažas.
Nugalėtojų garbės pakyla
Atsižvelgdami į pasiteisinusią pernykščio, jubiliejinio, dešimtojo žurnalistų ralio praktiką, šiemetinių varžybų organizatoriai irgi nusprendė absoliučiais ralio nugalėtojais laikyti trijų klasių laimėtojus.
Iki 1,6 litro variklio darbo tūrį turinčių automobilių klasėje žurnalistų ralį laimėjo „Lietuvos ryto” žurnalistas Mindaugas Grinius, kuriam talkino patyręs šturmanas Bronius Samuolis. Šis mažu, tačiau greitu „Suzuki Swift” automobiliu važiavęs duetas 1 minutę 09,72 sekundės pranoko antrojoje vietoje likusius svečius iš Lenkijos Konradą Kwiatkovskį ir Marciną Baką, vairavusius „Peugeot 106”.
Trečioji vieta atiteko „Keturių ratų” atstovui Mindaugui Žilioniui ir Aldui Dailidėnui su „Hyundai Getz”.
Iki 2,0 litrų variklio darbo tūrį turinčių automobilių klasėje nugalėjo „Formulės-1” lenktynių komentatorius Arūnas Volungevičius su Žilvinu Žeromsku, vairavę sportinį „Renault Clio”.
Jie labai trapia, vos 3,68 sekundės persvara aplenkė net tris specialiuosius prizus susižėrusius D.Leonavičių su A.Šablevičiumi, o treti liko Lietuvos televizijos laidų „Kultūra” vedėjas Žilvinas Pekarskas su Dariumi Saulevičiumi, važiavę su „Subaru Impreza”.
Galingiausių, per 2,0 litrus variklio darbo tūrį turinčių automobilių klasėje nugalėtojų laurai atiteko jau minėtam „Kauno dienos” R.Gabarto ir G. Firanto ekipažui, 1 min. 26,24 sek. pranokusiam latvius P.Timrotsą ir G.Krivmsą.
Treti liko dyzelinį „Seat Leon” vairavęs TV laidos „Autopilotas” Ramūno Fetingio ir Lauros Sondeckytės ekipažas, nuo nugalėtojų atsilikęs 2 min. 2,38 sek. ir tik paskutinėje rungtyje pranokęs Donatą Stanionį su Grita Stanioniene, vairavusius „Mitsubishi Colt CZT”.
Septyni ekipažai varžėsi specialioje ralio rėmėjų įskaitoje. Ryškia persvara nugalėjo V.Bilinskas su L.Gataučiu.
Komandų įskaitoje XI tarptautinį žurnalistų ralį „Lietuva 2006” laimėjo „Kurshis Racing” ekipa, kurią sudarė dviejų įskaitų laimėtojų R.Gabarto ir M.Griniaus ekipažai, aplenkusi „BTA-RAY BAN-Groundzero” ir „PR United” komandas.