Lietuvos įstatymai sunkina naujų laivų įsigijimą

AB DFDS LISCO valdybos pirmininkas Pederis Gelertas Pedersenas tikino, kad visi šios bendrovės laivai plaukios su Lietuvos vėliava, juose dirba ir dirbs lietuviškos įgulos.

Tačiau jis atkreipia dėmesį į, jo manymu, Lietuvai, kaip jūrinei valstybei, labai svarbų klausimą – laivybos kompanija, norėdama pirkti naujus laivus, yra priversta steigti užsienyje kompanijas ir paskui iš jų juos nuomotis.

Taip yra todėl, kad Lietuva nevykdo 1967 m. priimtos Jungtinių Tautų konvencijos dėl paskolų savo šalyje registruotiems laivams reikalavimų. Todėl bendrovės negali įkeisti laivų ir gauti bankų paskolų. Laivai „LISCO Optima”, „LISCO Patria” buvo perkami Kipre įsteigiant bendroves, kurios juos vadinamojo barboutčarterio (nuoma su išsipirkimo teise) sąlygomis išnuomojo DFDS LISCO. Pasak P. G. Pederseno, Lietuvai ratifikavus šią konvenciją įvairios kompanijos galėtų pirkti laivus ir didinti Lietuvos laivyną. Beje, Rusija 1999 m. ratifikavo šią konvenciją ir turi antrą laivų registrą.

Viskas stojo į vietas

AB „LISCO Baltic Service”, nuo šiandien pradedama vadinti AB DFDS LISCO, šiemet birželio 27 d. švęs penkerių metų sukaktį. Per šį laikotarpį įsigyti 4 nauji laivai – „Tor Neringa”, „LISCO Gloria”, „LISCO Patria” ir „LISCO Optima”. Pirmadienį vykusioje spaudos konferencijoje pažymėti du svarbūs šių metų balandžio mėnesio įvykiai bendrovės gyvenime – įsigytas laivas „LISCO Optima” ir pakeistas bendrovės pavadinimas. Sprendimas keisti bendrovės pavadinimą priimtas šiemet balandį vykusiame bendrovės akcininkų susirinkime.

Šiemet balandį DFDS LISCO iš Vokietijos ir Danijos bendros įmonės „Scandlines” įsigijo ro-pax laivą „Svealand”, kurį pavadino „LISCO Optima”. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Artūro Gedgaudo, derybos dėl šio laivo nebuvo lengvos. Iki tol, kol jis pradėjo plaukioti su Lietuvos vėliava, buvo atliekamas sraigtų, laivo korpuso remontas, sudaromos patogios sąlygos keleiviams. A. Gedgaudas patenkintas abiejų laivo įgulų per kelias savaites atliktu darbu. „LISCO Optima” kapitonas Henrikas Žalandauskas sakė, jog buvo gautas nurodymas padaryti taip, kad naujame laive atsirastų LISCO siela.

Pasak A. Gedgaudo, dabar, kai „LISCO Optima” pradėjo plaukti iš Klaipėdos į Kylį, viskas stojo į savo vietas. Priminsime, jog šių metų pradžioje kompanija „Scandlines” savo laivą „Svealand” patraukė iš linijos Klaipėda – Kylis. Jį šioje linijoje pakeitė keltas „LISCO Patria”, o pastarąjį linijoje Klaipėda – Karlshamnas (Švedija) – išsinuomotas laivas „Gute”. Pastaruoju laivu Švedijos linijoje bendrovės vadovybė nebuvo patenkinta. Generalinio direktoriaus teigimu, dabar rezultatai Kylio linijoje gerėja kiekvieną savaitę.

Planuojama nauja linija

Pasak P. G. Pederseno, DFDS LISCO išliks laivų savininkė ir operatorė, toliau plėtos keleiviams teikiamas paslaugas ir atstovaus DFDS Baltijos jūroje. Be to, ji bandys inicijuoti Lietuvos įstatymų pataisas.

Nauja šios bendrovės veikloje bus tai, kad jai pavesta rūpintis logistikos plėtra į Rusiją. Ateityje jos darbuotojai megs ryšius ne tik Rusijoje, bet ir Kaspijos jūros regione, ir toliau į Rytus. Taigi DFDS LISCO rūpinsis krovinių gabenimu buvusioje Sovietų Sąjungoje ir Europoje bei ieškos papildomų kelių. DFDS ketina krovinius gabenti ne tik į Baltijos jūros uostus, bet ir iki Didžiosios Britanijos. P. G. Pederseno teigimu, perspektyvus turėtų būti konteinerių gabenimas iš Klaipėdos iki Didžiosios Britanijos.

Planuojama konteinerinę liniją iš Klaipėdos į Didžiąją Britaniją atidaryti šiemet rudenį. Tam bus naudojamas arba vienas iš 4 DFDS LISCO laivų, arba kitas – išnuomotas ar nupirktas – laivas.

Linijos į Gdanską nebėra

Nuo liepos mėnesio keltas „Klaipėda” nebeplauks linija Klaipėda-Zasnicas (Vokietija). Pasak P. G. Pederseno, ar ateityje koks nors kitas laivas plauks šia linija, priklausys nuo to, ar Rusijos, Vokietijos ir Lietuvos politikai sureguliuos geležinkelio klausimus.

Dar viena problema – Tarptautinėje jūrų perkėloje, kurioje švartuojami DFDS LISCO laivai, turi būti įgyvendinti Europos Sąjungos reikalavimai dėl keleivių iš Šengeno valstybių ir trečiųjų šalių aptarnavimo. Kol kas tebediskutuojama, kas turi skirti finansavimą šiam reikalui. sąlygų įgyvendinimą.

Atsisakyta DFDS LISCO kelto reisų į Gdanską, nes nebuvo nei didelio keleivių, nei krovinių srauto. Prie Gdansko klausimo, pasak valdybos pirmininko, galbūt bus grįžtama tada, kai bus atidaryta nauja konteinerinė linija.

„Kieta” krikštamotė

P. G. Pedersenas pasidžiaugė tuo, kad Lietuvos Seimo nario Vaclavo Stankevičiaus, besidominčio Klaipėdos jūrinių organizacijų gyvenimu, žmona Rima Stankevič sutiko tapti laivo „LISCO Optima” vardo krikštamote. Palangiškės verslininkės, ekonominės analizės specialistės R. Stankevič vyras Seimo narys V. Stankevičius jūrai atidavė 17 metų, o brolis Valerijus Gorbunovas yra buvęs plaukiojančiųjų bazių vyriausiasis mechanikas, šiuo metu dirbantis Lietuvos saugios laivybos administracijoje inspektoriumi.

Beje, kadangi V. Gorbunovas kadaise dirbo viename laive su V. Stankevičiumi, galima sakyti, jog per laivą ponia Rima ir susipažino su būsimu vyru. Be to, jų 25 metų sūnus Aleksejus Stankevičius studijavo jūrų teisę ir šiuo metu dirba LKAB „Klaipėdos Smeltė”. Taigi šioje šeimoje visada trečias tostas yra už tuos, kurie jūroje.

R. Stankevič dar niekada nėra buvusi krikštamote, tad džiaugėsi galėsianti rūpintis tokiu didžiuliu ir gražiu laivu, jai primenančiu baltą žuvėdrą. P. G. Pedersenas vardo krikštamotei šiai dienai atminti padovanojo apyrankę.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.