Ar reikia sumokėti už parduotuvėje sugadintą prekę, teisės aktuose neužsimenama.
Mažmeninės prekybos taisyklėse nurodoma, kad turi būti tinkamai sustatytos prekių lentynos.
Jeigu žmogus prekę numeta, užkliuvęs už netvarkingai išdėstytų lentynų, jis neprivalo už ją sumokėti.
„Už nesaugiai išdėstytas prekes atsakingos yra pardavėjos”, – sakė Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas.
Pasak R.Kontrimo, viskas priklauso nuo konkrečios situacijos ir parduotuvės vidaus darbo taisyklių.
Dažniausiai pareikalaujama atlyginti žalą, jei pirkėjas daiktą sugadino tyčia.
„Mes laikomės tokio principo – jeigu pirkėjas prekę sugadino netyčia, kompensuoti už ją nereikia. Prekės kaina įtakos neturi”, – teigė „VP Market” atstovė Viktorija Jakubauskaitė.
Atidesni parduotuvėse turėtų būti mažų vaikų tėveliai.
Jei tyčia daiktą sugadina nepilnametis, nuostolius visada kompensuoja jo tėvai.
Už specialiai sugadintą prekę reikia mokėti tiek, kiek ji kainuoja.
„Jeigu prekė sugadinama tyčia ir pirkėjas nesutinka geranoriškai kompensuoti prekės vertės, kviečiama policija”, – aiškino V.Jakubauskaitė.
Vartotojų teisių gynėjo R.Kontrimo teigimu, kartais sudėtinga nustatyti ribą, kada prekė sugadinama dėl neatsargumo ir tyčia.
Pirkėjas visada gali kreiptis į vartotojų teisių gynėjus.