Ant draudimo kompanijos supykęs klaipėdietis vakar surengė netradicinę protesto akciją. Draudimo išmokomis nepatenkintas žmogus automobiliu užblokavo „Lietuvos draudimo” Klaipėdos filialo centrinės būstinės Taikos prospekte įėjimą, o pats pasišalino.
„Lietuvos draudimo” Klaipėdos filialo regiono valdytojas Audrius Suodaitis šią akciją pavadino chuliganišku išpuoliu ir netgi neatmetė provokacijos galimybės.
Tuo tarpu pats protestuotojas „Vakarų ekspresą” tikino taip pasielgęs dėl to, kad draudikams po eismo įvykio neva neteisingai paskaičiavus žalą jis jau kurį laiką iš serviso negalįs atgauti ten remontuotos savo prabangios mašinos.
Prireikė krano
Žinia, jog prie „Lietuvos draudimo” durų stovi juodas „Dodge Neon”, „Vakarų ekspresą” pasiekė vakar apie 10.30 val. Iki to laiko mašina įeiti į draudimo bendrovės pastatą trukdė jau apie pusvalandį.
Atvykę žurnalistai automobilyje nieko nerado, o jį apžiūrėti nusileidę „Lietuvos draudimo” Klaipėdos filialo atstovai atsisakė ką nors komentuoti. Buvo pasakyta tik tiek, kad dėl viešosios tvarkos pažeidimo iškviesta policija.
Atvykę pareigūnai iš pradžių užblokavo dodžo ratus, tačiau mašina stovėjo taip, kad per ją buvo sunku patekti į pastatą, todėl draudikai paprašė dodžą visai pašalinti.
Šiuo tikslu atvykęs specializuotos bendrovės „Priekabos” ekipažas iš pradžių negalėjo privažiuoti prie protestuotojo mašinos, todėl buvo priverstas atsigabenti specialų kraną. Maždaug apie 11.30 val. dodžas jau buvo įkeltas į UAB „Priekabos” sunkvežimį ir išgabentas į aikštelę Minijos g. 152.
Už šią „paslaugą” dodžo šeimininkui teks pakloti apie 150 litų, dar panašiai tiek jam teks sumokėti baudą už mašinos stovėjimą ant šaligatvio.
Norėjo atkreipti dėmesį
Kadangi prie „Lietuvos draudimo” durų stovėjęs „Dodge Neon” buvo su laikinaisiais prekybiniais numeriais, policininkai iš pradžių oficialiai teigė nustatę tik tiek, kad mašina registruota prekybos įmonės vardu.
Tačiau „Vakarų ekspreso” duomenimis, draudikai iš karto žinojo, kas ir dėl kokių priežasčių taip prieš juos protestuoja, mat manydami, kad jų negirdi žurnalistai, tai atvirai aptarinėjo tarpusavyje.
Tiesa, kiek vėliau „Lietuvos draudimo” Klaipėdos filialo regiono valdytojas A. Suodaitis tą patvirtino oficialiai.
Su protestuotoju telefonu pavyko pasikalbėti ir „Vakarų ekspreso” korespondentui. Žmogus kol kas nenorėjo, kad jo vardas ir pavardė butų skelbiami viešai, nes tikėjosi, kad po šios akcijos jam dar pavyks susitarti su draudikais.
Klaipėdietis pasakojo, esą dodžą prie „Lietuvos draudimo” durų jis pakišo siekdamas draudikų dėmesio. Neva jis negalįs atgauti po eismo įvykio servise suremontuoto savo kito automobilio, nes draudikai esą nesumoka pinigų.
„Jie neteisingai paskaičiavo žalą ir, nors žadėjo ją perskaičiuoti, dabar su manimi nebendrauja. Taigi šia akcija aš noriu parodyti, kad laukiu jų dėmesio”, – skundėsi vyriškis, įsitikinęs, jog jis ne vienintelis yra nepatenkintas draudikais.
Neatmeta provokacijos versijos
Tuo tarpu A. Suodaitis protestuotoją vadina tiesiog chuliganu, o gal net ir suplanuotos provokacijos dalyviu – esą tokia galimybė nėra atmestina dėl paaštrėjusios konkurencijos draudimo rinkoje.
„Lietuvos draudimo” Klaipėdos filialo regiono valdytojas pripažino, jog mašiną prie bendrovės durų palikęs asmuo jam yra žinomas. Esą KASKO draudimu automobilį apdraudęs vyriškis per metus laiko turėjo net penkis eismo įvykius. Su juo buvę sutarta, kurie įvykiai yra draudiminiai ir kokio dydžio žala bus atlyginta. Tai ir buvę padaryta, tačiau dabar klaipėdietis neva pats savavališkai įvertinęs remonto kainą ir jos reikalaujantis.
A. Suodaičio nuomone, nepatenkintas klientas galėjo eiti teisiniu keliu, tačiau to nepadarė, o vietoje to „pasielgė chuliganiškai”. Tiesa, valdytojas tvirtino, jog dėl to bendrovė nesiruošia papildomai kreiptis į teisėsaugininkus – ji pasitenkino tuo, kad praėjimą užtvėrusios mašinos nebeliko.
Daugėja ginčų
Oficialiais duomenimis, Draudimo priežiūros komisija (DPK) praėjusiais metais padėjo išnagrinėti 118 draudimo bendrovių ir gyventojų ginčų. Užpernai tokių ginčų buvo tik 42.
Daugiausia skundų ir ginčų kyla dėl privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo. Daugiau nei pusę skundų sulaukiama iš nukentėjusiųjų eismo įvykiuose, kas penktas pareiškimas susijęs ir su nepasitenkinimu dėl transporto priemonės žalos administravimo pagal KASKO draudimo sutartis.
Pagalbos į DPK dažniausiai kreipiamasi laiku negavus draudimo išmokos arba informacijos apie žalos administravimo eigą. Kita dažna nusiskundimų priežastis – nukentėjusiojo asmens nepasitenkinimas draudimo išmokos dydžiu.
Kaip vakar pranešė ELTA, ginčuose su draudikais komisijos nutarimai yra rekomendacinio pobūdžio, tačiau draudikai dažnai pakeičia savo sprendimus dėl vartotojų, o patiems vartotojams nebereikia kreiptis į teismą. Apsvarsčiusi asmenų skundus bei nustačiusi, jog pažeisti teisės aktai, DPK turi teisę taikyti Draudimo įstatymo numatytas poveikio priemones. Pernai komisija 5 įmonėms pareiškė įspėjimus bei skyrė 8 pinigines baudas.