Kauno dramos teatre ruošiamos dvi premjeros

Dramatišką aurą turinti Ilgoji Kauno dramos teatro salė sulaukė dar vieno pastatymo, kuriame karčios pagrindinės herojės ašaros gersis į pramoninę paskirtį menantį šios salės grindų betoną. Tai vokiečių dramaturgo ir kino režisieriaus Rainerio Wernerio Fassbinderio drama „Karčios Petros fon Kant ašaros”, kurią pastatė Ilgąją salę teatrui atradęs spektaklio meno vadovas Gintaras Varnas ir režisierius Rokas Ramanauskas.
R. W. Fassbinderis geriausiai žinomas kaip kino režisierius. Tačiau laikui bėgant jis tapo ir tarptautiniu mastu dažniausiai statomu pokario vokiečių dramaturgu. 1972 metais sukurtas filmas „Karčios Petros fon Kant ašaros” – vienas žymiausių Fassbinderio kūrinių. To paties pavadinimo pjesė iki šiol yra viena populiariausių dramų viso pasaulio teatruose. Į lietuvių kalbą pjesę išvertė Jūratė Pieslytė, o vertimą parėmė Goethes Institutas Vilniuje.
„Karčios Petros fon Kant ašaros” – tai kontroversiška istorija apie netikėtai užsiplieskusią meilę merginai, kuri sužlugdo garsią madų dizainerę. Tai drama, kurioje juoką keičia išties karčios Petros fon Kant ašaros.
Spektakliui sukurti buvo pasitelkta išties rimta teatro profesionalų komanda: scenografas Gintaras Makarevičius, kostiumų dailininkė Jolanta Rimkutė ir kompozitorius Giedrius Puskunigis. Jie Petros santykiams sukūrė rafinuoto minimalizmo aplinką, sudarančią išties puikias teatrines sąlygas Ilgojoje salėje personažus parodyti tarsi per padidinamąjį stiklą.
Šešių žavių aktorių ansamblis žaidžia R. W. Fassbinderio pasiūlytą žaidimą. Pagrindinį madų dizainerės Petros fon Kant personažą spektaklyje kuria Aurelija Tamulytė. Jos motiną vaidina aktorė Jūratė Onaitytė, dukterį Gabrielę – Eglė Driukaitė. Petros draugės Sidonijos vaidmenį atlieka Giedrė Ramanauskaitė, mylimąją Karin kuria aktorė Vaida Būtytė, o tarnaitę – Goda Piktytė. Šią moterišką rinktinę savo balsu papildo vokalistė Jurga Šeduikytė, įdainavusi pagrindinę muzikinę spektaklio temą. Skirtingo vaidybos stiliaus aktorės, skirtingų jų patirčių sankaupa šiame spektaklyje prieš žiūrovo akis atveria tiek socialinį, tiek vidinį nūdienos moters pasaulį. Ne eilinį, o tą, apie kurį retai kada drįstame pagalvoti.
Atsinaujinantis teatras premjerų lavina savo žiūrovams primena, kad pastatų rekonstrukcija jo kūrybinio ryžto neslopina. Atvirkščiai – visai neseniai itin sėkmingai startavo režisieriaus Agniaus Jankevičiaus interpretuota Nikolajaus Erdmano komedija „Savižudis”, o kartu „Petra fon Kant” čia ruošiama dar viena – jau ketvirtoji Sriubos teatro premjera. Režisierė Danutė Juronytė šią savaitę pristato spektaklį pagal norvegų dramaturgės Inger Hagerup pjesę „Stiklinė arbatos su citrina”.
Tuo tarpu, stambiaplanę Fassbinderio dramos interpretaciją išvysime balandžio 4 ir 5 dienomis. Beje, teatras primena, kad dėl rekonstrukcijos jo kasa išsikėlė į Mažųjų scenų fojė (Kęstučio g. 62), todėl ją rasti tiems, kurie dar nesilankė Ilgojoje salėje ar Sriubos teatre, prireiks trupučio atidumo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.