Savaitė kita, ir gatvėse bei keliuose vėl pasirodys dviratininkai. „Jau po žiemos atsigavo. Arklys ir dviratininkas – nenuspėjami, niekada nežinai, kur pasuks”, – subamba ne vienas automobilio vairuotojas, išvydęs priekyje minant pedalus.
Šalies Dviratininkų bendrijos tarybos narys ir ekologinio klubo „Atgaja” projektų vadybininkas Linas Vainius dviračiu išmaišė daug Lietuvos kelių, surengė ir vadovavo ne vienam turistiniam žygiui dviračiais šalyje ir užsienyje. Vainiaus nuomone, jei valdininkai netrukdytų, į duris vis garsiau besibeldžianti vakarietiška dviračių mada atneštų mūsų kraštui daug ekonominės naudos, o žmonėms – sveikatos.
„Tačiau Automobilių kelių direkcija nenori tiesti dviračių takų ir prižiūrėti senuosius”, – sako Vainius. Anot jo, šį nenorą kelininkai teisina tuo, jog žuvusiųjų bei sužeistų avarijose žmonių skaičiumi Lietuva pirmauja Europoje. „Bet ar dėl to kalti tik dviratininkai? Statistika rodo, jog dauguma žuvusių po automobilių ratais buvo išgėrę ir pagyvenę žmonės, tokios tragedijos dažniausiai įvyksta tamsiu paros metu.
„Tačiau turistai dviračiais girti nevažinėja, be to, keliauja dieną. Dauguma jų – jauni žmonės”, – sakė Vainius.
Jo teigimu, neoficialiuose pokalbiuose Automobilių kelių direkcijos atstovai rėžia tiesiai: „Jūs trukdote automobilininkams”. „Tačiau juk Kelių eismo taisyklės dviratinininkus pripažįsta lygiateisiais eismo dalyviais”, – primena Vainius.