Žaidėja, gavusi įtartinai atrodantį žaidimo dokumentą, pasijuto apgaudinėjama
Nuolatinė „Teleloto” žaidėja Irena Aleksandravičienė nustebo nusipirkusi akivaizdžiai nekokybišką bilietą. Vietoj septyniaženklio skaičiaus, pagal kurį žaidėjai pasitikrina, ar laimėjo daiktinį prizą, buvo atspausdinti tik šeši skaičiai. Loteriją organizuojančios bendrovės „Olifėja” atstovai tikina, kad tai pirmas toks atvejis per visą žaidimo istoriją.
Kilo įtarimas dėl klastojimo
I.Aleksandravičienė bilietą nusipirko „Maxima” parduotuvėje V.Krėvės prospekte. „Pasirodė keista, kad vietoj septynių skaičių yra tik šeši. Iš karto pamaniau: jeigu aš gavau tokį bilietą, kodėl jų negalėtų būti ir daugiau? Juk taip galima atspausdinti daugiau suklastotų bilietų?” – svarstė kaunietė.
Nusiuntus bilieto kopiją į „Olifėją”, gavome atsakymą, kad ir bendrovė yra nustebusi. Kaip sakė rinkodaros vadovė Daiva Jonuškienė, daugiau kaip 10 metų loterijoje dirbantys žmonės tokį bilietą matė pirmą kartą.
Bilieto apačioje išspausdintas jo numeris yra 042357. „Iš tikrųjų bilieto numeris yra 0423577, terminalas neatspausdino paskutinio skaičiaus, tačiau tai nereiškia, kad su šiuo bilietu nebuvo galima laimėti”, – sakė D.Jonuškienė.
Techninis, o ne programinis gedimas
Loterijos kompiuterių duomenų centro vadovas Vygantas Nekrašas teigė, kad taip įvyko dėl terminalo spausdintuvo gedimo. „Faktas nemalonus. Iki šiol būdavo neryškiai išspausdintų bilietų, tačiau niekada taip, kad nesimatytų viso skaičiaus. Adatinis spausdintuvas yra mechaninis įrenginys, kartais adatėlės sulinksta ar nulūžta. Tada atsitinka taip, kad ne viskas gražiai atspausdinama. Tai ne programinis gedimas. Jei būtų taip, ir iki šiol jau būtų pasitaikę panašių atvejų”, – sakė V.Nekrašas.
Anot jo, bilietas, be minėto septyniaženklio skaičiaus, turi daug patikros kodų. „Įkišus bilietą į terminalą, skaitomas ne tas septyniaženklis skaičius, o barkodas. Jeigu jo terminalas nenuskaito, dar yra ilgas trijų dalių skaičius, kurį ranka įveda pardavimo agentas, ir sistema atpažįsta, ar bilietas laimėjo”, – aiškino V.Nekrašas.
Nekokybišką bilietą galima grąžinti
V.Nekrašas priminė, kad loterijos taisyklėse nurodoma, jog žaidėjas, pirkdamas bilietą, pats turi įsitikinti, kad jis yra kokybiškas. „Jeigu ne – galima bilieto atsisakyti ir gauti naują. Pardavėja įkiša bilietą atgal į terminalą, pirkėjas gauna išmokos čekį ir 2 litus”, – sakė V.Nekrašas.
Kaunietės bilietas nieko nelaimėjo. O jeigu jis būtų buvęs laimingas, tačiau moteris būtų jį išmetusi, nepatikrinusi jo terminale? Tokiu atveju ji laimėjimo negautų, nes prizą galima atsiimti tik su bilietu. Išmetus bilietą žaidėjas nebeturėtų ir įrodymo, kad jo bilietas buvo nekokybiškas.
D.Jonuškienė sakė, kad po laimėjimo loterija neturi teisės sumokėti pinigų už bilietą, kuris nelaimėjo. „Žaidėjas bilietą gali grąžinti per pusę valandos po jo pirkimo. Jeigu bilietas atspausdintas nekokybiškai, bet kokiu atveju terminale galima sužinoti, ar jis laimingas. Dar nebuvo atvejo, kad didesnį prizą laimėjęs žmogus prieš atsiimdamas prizą nebūtų bilieto patikrinęs terminale”, – sakė D.Jonuškienė.
Anot V.Nekrašo, gedimai įvyksta dar ir todėl, kad terminalai yra 20 metų senumo. „Terminalus įsigijome JAV. Turime remonto dirbtuvę, įrengimus aptarnaujame. Iš 1200 terminalų vis kas nors sugenda. Suprantu, jog žmonėms kyla įtarimų, kad loterija apgaudinėja, bet taip nėra”, – teigė „Olifėja” atstovas.
Loterijų įstatyme taip pat nurodoma, kad nusipirkęs pažeistą arba sugadintą loterijos bilietą žaidėjas gali reikalauti jį pakeisti kitu, tačiau nenurodomas pretenzijų terminas. Todėl peršasi išvada, kad loterijos rengėjai nusistatė sau naudingas taisykles.
Dainoras Lukas