Uostamiesčio vairuotojams prognozuojamas neramus laikotarpis – šiais metais pradedama kai kurių svarbių miesto magistralių rekonstrukcija, todėl važiuojantiesiems automobiliais teks rinktis aplinkinius maršrutus, o ir juose dalintis kelią su sunkiasvoriu transportu.
Netrukus prasidės pirmasis S. Dariaus ir S. Girėno gatvės rekonstrukcijos etapas – bus iš naujo tiesiama bei platinama šios gatvės atkarpa nuo pagrindinių KLASCO vartų (t.y., dalis Naujosios Uosto gatvės) iki Sportininkų gatvės.
„Bus rekonstruotas vairuotojams, ypač nepažįstantiems miesto, daug problemų keliantis posūkis prie „Global” klubu – čia bus įrengta dar viena eismo juosta”, – „Vakarų ekspresui” sakė Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus vyresniojo specialistas Gintaras Ramanauskas.
Jo teigimu, visą S. Dariaus ir S. Girėno gatvių rekonstrukciją atlikti numatyta per 14 mėnesių. Antrasis jos etapas – nuo Sportininkų gatvės iki Herkaus Manto gatvės viaduko.
Pripažįstama, kad ir paprasti miestiečiai, ir sunkiasvorio transporto vairuotojai dėl šių darbų patirs daug nepatogumų – pirmiesiems kelionei į Sportininkų gatvės rajoną teks rinktis aplinkinius kelius, o antriesiems teks gerokai pagalvoti, kaip pasiekti KLASCO (į šią kompaniją kasdien atvažiuoja 70-75 vilkikai).
„Galima prognozuoti, kad dėl to padidės eismo intensyvumas centrinėje miesto dalyje – greičiausiai krovininis transportas į KLASCO važiuos Tilžės, Sausio 15-osios, Pilies bei Naująja Uosto gatvėmis. Tą pajus ir savus automobilius vairuojantys miestiečiai, tačiau kitos išeities nėra”, – konstatavo G. Ramanauskas.
Vairavimo įpročius – šįkart visam laikui – teks pakeisti ir Statybininkų prospekte bei Žardininkų ir Gedminų gatvėse gyvenantiems klaipėdiečiams.
Šiame prospekte bus įrengta nauja sankryža – panaikinus apsisukimo vietas ir dalį skiriamosios žaliosios juostos, įvažiavimas į minėtas gatves bus reguliuojamas šviesoforų.
Tiesa, kol kas neaiški šių darbų atlikimo data – mat sankryža bus įrengiama vietoje dabartinės automobilių stovėjimo aikštelės Statybininkų prospekto ir Gedminų gatvių susikirtimo pašonėje pastačius naują prekybos centrą, o šio projektas kol kas tik derinamas.
Nors ir būta prieštaraujančių balsų, pasak G. Ramanausko, uždrausti sunkiojo transporto, važiuojančio iš uosto ir į jį, eismo Statybininkų prospekte neketinama.
„Vakarų ekspresas” jau rašė, kad šiais metais, greičiausiai rudenį, bus rekonstruota ir Minijos gatvė nuo Baltijos prospekto iki Kalnupės gatvės. Atkarpa nuo pastarosios gatvės iki Naikupės gatvės praplatės iki keturių eismo juostų, bus įrengtos papildomos eismo juostos sukantiesiems į kairę.
Be to, jau gegužės mėnesį Kalnupės ir Minijos gatvių sankryžoje turėtų būti įrengtas šviesoforas.
Beje, pasak G. Ramanausko, visi trys šviesoforai (nuo Baltijos prospekto iki Kalnupės gatvės) bus suderinti vadinamosios žaliosios bangos principu. Tačiau, anot jo, taip sureguliuoti kitų Minijos gatvės šviesoforų artimiausiu metu neįmanoma – tą būtų galima padaryti tik iš naujo rekonstruojant atkarpą nuo Agluonos iki Bijūnų gatvės.
Antrajame darbų etape, spėjama, kitais metais, Minijos gatvė bus rekonstruota galutinai – Kalnupės gatvės iki Jūrininkų prospekto.
Tomas Gukauskas