Sausio 18 dieną Norvegijos sostinės Oslo oro uoste atidarytas pirmasis Europoje specializuotas angaras, kuriame aviacijos bendrovė SAS infraraudonaisiais spinduliais šalins ledą nuo besirengiančių kilti lėktuvų. SAS tapo pirmąja Europoje aviacijos bendrove, viešai išbandžiusia šią modernią technologiją.
Prieš tai specialistai iš SAS antžeminio lėktuvų techninio aptarnavimo padalinio „SAS Ground Services Norway” du mėnesius tyrė infraraudonųjų spindulių efektyvumą tirpdant ledą ir sniegą nuo lėktuvų. Šių bandymų rezultatai buvo puikūs: įsitikinta, kad technologija yra veiksminga, ekonomiška ir saugi.
Naudojant ją lėktuvai lėtai pravažiuos angarą, kuriame sniegas ir ledas ant lainerio fiuzeliažo bus ištirpdomas infraraudonosiomis šiluminėmis bangomis. Naujoji technologija patraukli ir aplinkosaugos požiūriu: naudojant infraraudonuosius spindulius maždaug 70 procentų sumažėja glikolio sąnaudos. Ši cheminė medžiaga naudojama šalinant ledą įprastu būdu.
Naujasis angaras Oslo oro uoste bus išbandomas iki šio žiemos sezono pabaigos. Kol kas ledo šalinimo procedūra čia bus atliekama tik kaip papildoma paslauga lėktuvams, kurių fiuzeliažai prieš tai jau bus nuvalyti tradiciniais metodais. Vėliau angare bus aptarnaujami ne tik SAS, bet ir kitų aviacijos bendrovių lėktuvai.
Projektas įgyvendinamas bendradarbiaujant su JAV korporacija „Radiant Energy”, kuri prieš kelerius metus pristatė unikalią ledo šalinimo nuo lėktuvų infraraudonaisiais spinduliais technologiją. Ji jau įdiegta ir sėkmingai naudojama keliuose Jungtinių Valstijų oro uostuose.
Aviacijos koncernas „SAS Group” turi 297 lėktuvus, kuriais pernai skraidino 34,9 mln. keleivių – rekordinį kiekį per visą grupės egzistavimo laiką. Pernykštis keleivių srautas beveik 8 proc. viršija analogišką 2004 metų rezultatą, kai „SAS Group” priklausančios aviacijos bendrovės skraidino 32,4 mln. žmonių.
„SAS Group”