Devintą kartą Lietuvos žurnalistų autoklubo surengto konkurso „Metų automobilis” rezultatai ateinančiais metais leis džiūgauti „Volkswagen” markės automobilius parduodančioms bendrovėms – „Passat” modelis išrinktas geriausiu mūsų šalyje.
Žurnalistų autoklubo vertinimo komisija į finalininkų penketuką buvo išrinkusi trečiosios serijos BMW, „Hyundai Getz”, „Lexus IS250”, „Renault Clio” bei „Volkswagen Passat” modelius.
Nedaug iki galimybės siekti „Metų automobilio 2006” vardo trūko „Hyundai Sonata”, „Kia Rio,” „Mazda5”, „Mitsubishi Colt CZT”, „Seat Leon”, „Subaru Impreza” bei „Volkswagen Golf Plus” modeliams.
Galutinį sprendimą, kuris automobilis labiausiai vertas patekti į geriausiųjų penketuką, vertinimo komisija priėmė atlikusi „namų darbus” – išanalizavus gamintojų bei Lietuvoje dirbančių įgaliotųjų jų atstovų pateikiamą informaciją apie modelius, įvertinus mūsų šalyje teikiamas garantijas, serviso tinklą, aptarnavimo įkainius, eksploatacines išlaidas, bazinę paties automobilio ir papildomos įrangos kainą.
Palyginamuosius bandymus specialioje trasoje gerokai supaprastino konkursų praktikoje įsigaliojusi nuostata, kad visi automobiliai į trasą išvažiuoja vienodomis padangomis, o į jų bakus pilami vienos markės degalai. Taip atmetamos abejonės, jog vienas ar kitas variklis galbūt dirba vangiau dėl blogesnės kuro kokybės, o mašina sunkiau valdoma dėl specifinių padangų ypatumų.
Paskutiniuose keliuose konkursuose geriausiu Lietuvos automobiliu komisija išrinkdavo tą modelį, kuris, jos narių nuomone, idealiausiai atitikdavo kainos ir kokybės santykį – pavyzdžiui, pernai Metų automobiliu tapo pigi ir kokybiška „Škoda Octavia”, užpernai – šiuos kriterijus taip pat atitinkantis „Volkswagen Golf”.
Todėl manyta, kad itin geru valdymu pasižyminčio, tačiau per 170 tūkstančius litų kainuojančio BMW-330 šansai yra mažesni nei, pavyzdžiui, 40 tūkst. Lt kartelės neperšokančio „Hyundai Getz” arba iki 53 tūkst. Lt kainuosiančio „Renault Clio”.
Tačiau šiemet komisijos narių nuomonė išsiskyrė radikaliai – buvo žurnalistų, kurie pirmą vietą skyrė ir BMW, buvo ir pirmenybę atidavusiųjų mažajam „Getz” modeliui. Keturi žmonės pirmąją vietą skyrė „Renault Clio”, tačiau persvara liko balsavusiųjų už „Volkswagen Passat” – jam skirtos penkios pirmosios vietos.
Iš viso folksvagenas gavo 74 balsus, „Renault Clio” – 67. Trečią vietą pelnė „Lexus IS250” (47 balai), ketvirtoje liko BMW (41), o penktoje – „Hyundai Getz” (21).
Beje, šiemet pirmą kartą balsavimas vyko gyvai, tiesiai ant scenos finalinio renginio viename Vilniaus viešbutyje metu. Taip vengta kaltinimų išankstiniu susitarimu – anksčiau komisija balus skaičiuodavo uždarame posėdyje.
Iš viso šiųmetiniame konkurse dalyvavo 20 automobilių. Be jau minėtų, buvo bandyti ir B klasės „Mercedes-Benz”, „Mitsubishi Colt CZT”, „Volkswagen Jetta” bei „dvynukai” „Peugeot 107” ir „Toyota Aygo”.
Atskiroje visureigių kategorijoje šiais metais rungėsi „Jeep Grand Cherokee”, „Nissan Pathfinder”, „Toyota Hilux” ir „Ssang Yong Rodius”. Geriausiu pripažinta tojota.
„Tautos automobilio” titulą netikėtai iškovojo kuklutis „Hyundai Getz”. Ankstesniais metais internete balsavę gyventojai tokį titulą skirdavo vadinamiesiems svajonių, t.y. prabangiems ir sportiniams, modeliams.
Sportiškiausiu išrinktas „Mitsubishi Colt CZT”, ekonomiškiausiu – „Hyundai Getz”, moteriškiausiu – B klasės „Mercedes-Benz”, o „Lexus IS250” pelnė net tris apdovanojimus – už techninę pažangą, saugumą bei išskirtiniausią dizainą.
Specialų geriausio šalies automobilių sporto atstovo prizą „Metų vairas” šiemet iškovojo du ralio meistrai – Darius Vilimas ir Žilvinas Žeromskis.
Kristijonas Baukys