Pirmą kartą Europos naujų automobilių saugumo tyrimo organizacija „Euro NCAP” suteikė aukščiausią įvertinimą – keturias žvaigždutes – už automobilio saugumą susidūrimo su pėsčiaisiais atveju. Tokio rezultato nusipelnė kitąmet Lietuvos rinkoje pasirodysiantis limuzinas „Citroen C6”.
Po paskutiniųjų bandymų „Citroen C6” pripažintas vienu saugiausių automobilių – jam suteiktos penkios žvaigždutės už suaugusių keleivių bei vairuotojo saugumą bei keturios žvaigždutės – už vaikų keleivių saugumą.
„Euro NCAP” pranešė besididžiuojanti tuo, kad pagaliau, per ne vienerius kovos už aukų keliuose mažinimą metus, pavyko priversti gamintojus sukurti ne tik iš vidaus, bet ir išorės saugų automobilį.
Prestižinės klasės sitroeno inžinieriams pavyko sukurti tokią variklio antvožo bei priekinio bamperio konstrukciją, kuri susidūrimo su pėsčiuoju atveju pastarajam padaro minimalius sužalojimus. Aišku, šių sunkumas priklauso nuo greičio. „Euro NCAP” testas vykdomas automobiliui važiuojant 40 km/h greičiu.
Per paskutiniuosius bandymus tris žvaigždutes už pėsčiųjų saugumą buvo pelnęs tik „Seat Leon”, o, pavyzdžiui, „Jeep Grand Cherokee” pripažintas pavojingiausiu pėstiesiems – nulis žvaigždučių.
„Dar prieš kelerius metus kai kurie gamintojai sakė, jog keturios žvaigždutės – nepasiekiamas rezultatas. Dabar aišku, kad tie, kurie nori, gali apsaugoti žmones ne tik mašinos viduje, bet ir lauke. Tikimės, kad „Citroen” pavyzdžiu paseks ir kiti”, – pareiškė „Euro NCAP” pirmininkas Klasas Tingvalis.
Praėjusią savaitę paskelbti ir kiti paskutinių „Euro NCAP” bandymų rezultatai. „Supermini” klasėje „Chevrolet Matiz” keleivių ir vairuotojų saugumas įvertintas tik trimis žvaigždutėmis – blogą rezultatą lėmė dideli manekenų sužeidimai šoninio susidūrimo atveju.
Toje pačioje klasėje geriau pasirodė „Fiat Punto” ir „Toyota Yaris” – abu gavo po 5 žvaigždutes. Be to, vienintelis „Matiz” iš septynių bandytų šios klasės atstovų neturėjo automatinės priminimo apie neužsegtus diržus sistemos. Nesaugus šis automobilis ir pėstiesiems, kaip, beje, ir „Yaris” (po 2 žvaigždutes, „Punto” gavo tris).
Po 4 žvaigždutes už suaugusių keleivių ir vairuotojo saugumą gavo „Daihatsu Sirion”, „Kia Rio”, „Mitsubishi Colt” bei „Volkswagen Fox”. Visų minėtų modelių keleivių vaikų saugumas įvertintas trimis žvaigždutėmis, tik „Fox” gavo keturias.
Pakankamai saugu važiuoti yra ir mažų šeimyninių automobilių klasei priskiriamu „Seat Leon” (po 4 žvaigždutes už suaugusių keleivių ir vairuotojo bei vaikų saugumą).
Didelių šeimyninių automobilių klasėje suaugusiems keleiviams ir vairuotojui saugiausias pasirodė esą „Fiat Croma” – 5 žvaigždutės (tiesa, pėsčiųjų saugumas – vos viena, kaip ir „Mazda6”) bei „Peugeot 407 Coupe” (irgi 5 žvaigždutės). „Mazda6” už tai gavo 4 žvaigždutes.
Tarp paskutiniųjų bandytų minivenų saugiausias pasirodė esąs „Mazda5” – 5 žvaigždutės už suaugusių keleivių ir vairuotojų saugumą, 3 – už vaikų saugumą ir 2 – už pėsčiųjų saugumą.
Kristijonas Baukys