2005-ieji premjeromis buvo turtingi – nauji „Audi A4” ir A6, 3-iosios serijos BMW, S ir CLS klasių mersedesai, antros kartos „Opel Zafira”, mažylis „Toyota Aygo” ir daug kitų modelių. Kuo automobilių gamintojai rinką pradžiugins 2006-aisiais, ar pranoks jie patys save ateinančiais metais?
Pardavimų didinimu suinteresuotiems automobilių pramonės milžinams naujų modelių pateikimas rinkai yra būtinas, tačiau jų kepti neskubama, jei ankstesni modeliai yra komerciškai sėkmingi.
Internete jau pasirodė informacija apie būsimuosius naujus produktus, tiesa, kol kas – preliminari. „Autosalonas” pateikia svarbiausias numatomas 2006-ųjų naujienas, t.y. modelius, kuriuos žadama pradėti gaminti serijiniu būdu būtent ateinančiais metais, ir kurie, tikėtina, atsidurs pardavimo salonuose Lietuvoje.
„Alfa Romeo”
Dvi svarbiausios italų naujienos salonuose turėtų būti 159-asis modelis (laukiama vasarį, varikliai – „Holden 3.2 V6, taip pat 150-200 AG JTD „dyzeliai”) bei kupė „Brera”, modelių eilėje pakeitusi GTV ir GT.
Be to, bus išleistas 148-asis modelis (pakeitęs 147-ąjį) ir jau spėjęs savo dizainu pagarsėti dviejų vietų sportinis kupė „8C Competizione” karbono kėbulu.
„Audi”
Ingolštatas metų pabaigoje planuoja parodyti „parketinį” visureigį Q3, keturiais ratais varomą šiemet debiutavusio „A3 Sportback” versiją. Be to, pagaliau pradedamas gaminti naujasis visureigis Q7, įpusėjus metams ketinama išleisti ir „Allroad” modelį, taip pat naujos kartos TT (remiantis Tokijo salono „konceptu” „Shooting Brake”).
Žadami ir trys sportiniai modeliai – S3 (4 varomieji ratai, 3.2 V6 300 AG motoras), S6 (5,5 l V10 440 AG variklis) bei – metų viduryje – S8 („Lamborghini Gallardo” V10 motoras).
BMW
Tarp svarbiausių BMW naujienų, metų pabaigoje – antroji visureigio X5 karta: didesni gabaritai ir funkcionalumas, 7 vietos, nauja pakaba, naujas V8 benzininis variklis. Taip pat bus išleistas Z4 kupė su M bei „M Roadster” (343 AG) versijomis.
Be to, kalbama ir apie 1-osios serijos kupė, kabrioleto bei universalo modelius, taip pat M6 kabrioletą (su 5.0 V10 varikliu).
„Chevrolet”
Dvi pagrindinės šios markės naujienos – naujos kartos „Aveo” („Kalos” „brolio”) modelis, gaminamas Pietų Korėjoje, bei – įdomu – visureigis S3X. Šis didelis, 7 vietų automobilis turės pirmą autorinės „Daewoo” kūrybos dyzelinį variklį ir platformą, montuojamą kituose „General Motors” modeliuose, pavyzdžiui, „Opel Frontera”.
„Chrysler”
Pavasarį laukiama retro stiliaus modelio „PT Cruiser” kabrioleto versijos bei vidurinės klasės „Sebring” modelio naujos kartos. Pasirodys ir sportinis „Firepower”.
„Citroen”
Laukiamiausias prancūzų modelis – prabangusis C6. Europoje jis turėtų pasirodyti jau sausį, Lietuvoje – kiek vėliau, galbūt kovą. Kalbama ir apie dviejų versijų – 5 ir 7 vietų – „C4 Picasso” debiutą, taip pat apie kupė kabrioleto C4 C+C pasirodymą.
„Fiat”
Svarbiausia italų naujiena – „Grande Punto” (jos laukiama netrukus po Naujųjų), vėliau bus ir sportinė 1,4 l turbininį bei 1,6 l 220 AG variklius turėsiančios versijos. Turėtų pasirodyti ir naujas kompaktinis visais ratais varomas visureigis „Sedici”, sukurtas kartu su „Suzuki” (SX4 analogas), naudojant „Swift” modelio platformą.
„Ford”
Tarp 2006-ųjų debiutų – S-MAX, „Mondeo” platformą turėsiantis krosoverio stiliaus kompaktinis minivenas, modelių eilėje užimsiantis vietą tarp „Mondeo” bei „Galaxy”. Bus ir naujos kartos minivenas „Galaxy”.
Žadama ir „karštų” fordų – „Focus ST” modelis su 2,5 l 225 AG turbininiu varikliu, taip pat JAV rinkai skirtas sportinis „Shelby GR-1” (605 AG). Tarp žemiškesnių naujienų – „Focus” kupė kabrioleto versija.
„Honda”
Žinoma, svarbiausias „pilietis” – savo pirmtakus drąsiu dizainu pranokęs aštuntosios kartos „Civic” modelis, Europos salonuose turintis stovėti jau sausį (Lietuvoje – pavasarį).
Sportinė jo versija, „Type-R”, taip pat hibridinė versija pasirodys vėliau. Vėliau laukiama ir naujos kartos „Legend” modelio, kurio visiems varomiesiems ratams savo energiją perduos V6 300 AG motoras.
„Hyundai”
Pietų korėjiečių naujienų „lentynėlėje” – naujos kartos visureigis „Santa Fe”, salonuose būsiantis metų viduryje. Jis turės ateinančios kartos „Kia Sorento” platformą. Taip pat laukiama limuzino klasės „Grandeur” flagmano. Metų pabaigoje tikėtina išvysti ir visiškai naują „Elantra”, ir „Coupe”, ir kompaktinį miniveną „Matrix”.
„Jaguar”
Laukiama vieno modelio – XK, sukurto Detroito ir Ženevos parodose pristatyto „Advanced Lightweight Concept” pagrindu. Nepaisant iš XJ modelio pasiskolinto aliuminio kėbulo, žadama, jog tai bus revoliucinis automobilis.
„Jeep”
Tik 4×4 naujienos: 7 vietų didysis visureigis „Commander” su 5,7 l V8 HEMI varikliu, „parketiniai” visureigiai „Compass Rallye” ir „Patriot”, taip pat ketverių durų „Wrangler” visureigio versija.
„Kia”
Tikėtinų premjerų sąrašuose – naujos kartos kompaktinis minivenas „Carens” („Hyundai Matrix” „brolis”), sukurtas naudojant naujojo „Rio” platformą. Taip pat – „Magentis” su dalimis, „pasiskolintomis” iš „Hyundai Sonata”.
„Land Rover”
Viena reikšminga naujiena – naujos kartos kompaktinis visureigis „Freelander”, sukurtas naudojant vieną platformą, jau pažįstamą iš „Ford Focus”, „Mazda3” bei „Volvo S40” ir V50 modelių. Jame bus montuojami „Volvo” 5 ir 6 cilindrų varikliai.
„Lexus”
Lietuvoje laukiama pasirodant naujų benzininio IS250 bei pirmojo „turbodyzelio” „Lexus” šeimoje – IS220 (jau sausį). Taip pat žadamos IS kupė ir kabrioleto versijos (metų viduryje), naujas LS serijos atstovas (metų pabaigoje), SC430 modelis, hibridiniai GS540h (su 3,5 l V6 300 AG motoru) bei LS600h (5,0 l V8 500AG), turintys ir elektros variklius.
„Mazda”
Rudenį pagaliau turėtų pasirodyti ilgai lauktas keturiais ratais varomas krosoveris CX-7, serijinė „koncepto” „Crossport” versija. Bus ir už „septintuką” didesnis CX-9 modelis, geriau žinomas ne pirmus metus naudojamu MPV pavadinimu. Lietuvos salonuose laukiama ir sportinio MX-5 modelio.
„Mercedes-Benz”
Laukiamos „Mercedes-Benz” naujienos – CL klasės „naujokas” (tai – neseniai debiutavusio S klasės limuzino kupė versija, tarp planuojamų variklių yra 6.3 600 AG AMG ir „Maybach” 6.5 V12), naujos R klasės krosoveris (dvi versijos – trumpesnė ir ilgesnė, Lietuvoje laukiama vasarį) bei visiškai naujos kartos G klasės visureigis (Lietuvoje gali būti jau birželį).
„Mitsubishi”
Japonai užsiminė apie galimą naujos kartos „Lancer” debiutą, tačiau sportinių automobilių mėgėjams svarbesnis „Evolution IX” „lanseris”. „Kolto” fanus turėtų sudominti kabrioleto versija.
Pavasarį bus aišku, ar Europos rinkai „Mitsubishi” pateiks keturvietį „Smart” analogą – „i” modelį. Kol kas neaišku ir dėl „Eclipse” pasirodymo Senojo žemyno rinkoje, tačiau žinoma, kad vasarą Lietuvoje jau bus naujos kartos pikapas L200.
„Nissan”
Viena įdomiausių šios kompanijos naujienų Lietuvoje turėtų būti vienatūris „Note” (JAV ir Japonijos rinkose – „Tone”), laukiamas gegužę. Tai pirmasis „Nissan” šeimos, turinčios ateityje pakeisti „Almera” modelius, atstovas. Platformą ir variklius jis „dalinsis” su „Renault Modus” modeliu.
„Opel”
Tikėtina, kad ateinančių metų pabaigoje pasirodys visiškai naujas „Opel” modelis – visureigis „Antara” (JAV rinkai skirtas vardas – „Saturn Vue”). Numatoma serijinės gamybos pradžia – 2006-ųjų pabaiga. Jis bus surenkamas Pietų Korėjoje.
„Peugeot”
Prancūzų koncerno pasiūloje 2006-iesiems – taip pat vienas modelis – „407 Coupe”. Europos salonuose jis turėtų pasirodyti jau sausį. Mašinoje bus montuojami 2.2 bei 3.0 V6 benzininiai motorai arba 2.7 V6 dyzelinis variklis.
„Renault”
Pagrindinė naujiena skirta sportinių automobilių mėgėjams. Tai – pavasarį laukiamas „Clio Sport 190” su 2 l 190 AG varikliu.
„Saab”
9-6X – pirmasis visais ratais varomas švedų modelis, jau anksčiau debiutavusio septynių vietų miniveno „Subaru Tribeca” (salonuose laukiamo metų gale) „brolis dvynys”. Pasaulinis debiutas numatytas sausį įvyksiančiame Detroito autosalone, Europą jis pasieks rudenį.
„Seat”
„Volkswagen” valdomi ispanai potencialius klientus bandys vilioti dviem naujienomis – sportine kompaktinio miniveno „Altea” versija FR (su 170 AG „dyzeliu”) bei sportiniu modelio „Leon” variantu (su 2 l 240 AG turbininiu benzino varikliu).
„Škoda”
Dar viena „Volkswagen” markė pagaliau turėtų nustebinti minivenu. Kompaktinis „Roomster” turėtų pasirodyti metų pabaigoje. Tiesa, jo pavadinimas gali būti ir kitoks.
„Ssangyong”
Naujienomis žada tapti „Musso” visureigį pakeisiantis „Kyron” (pasirodys metų pradžioje) su dyzeliniu 2.7 mersedeso varikliu ir „parketinis” visureigis (pavadinimas dar nežinomas).
„Suzuki”
Vidutinės klasės „Forenza” (su „Chevrolet Nubira” platforma), sportinė „Swift” versija (su 1,6 l varikliu) bei du visureigiai – nedidukas SX4 („Fiat Sedici” „dvynukas”) bei šiek tiek didesnis „Vitara” (nauja karta).
„Toyota”
Lietuvoje balandį (Vakarų Europoje – sausį) laukiama naujos kartos, visiškai pakeisto, palyginti su pirmtaku, RAV4. Tačiau jau sausį mūsų šalies salonuose, kaip ir visoje Europoje, turėtų puikuotis naujos kartos „Yaris”. JAV rinkoje debiutuos naujos kartos „Camry” bei „Volca” (sportinio „Supra” įpėdinis).
„Volkswagen”
Pagaliau serijiniais taps naujojo „Passat” platformą turintis kupė kabrioletas „Eos”, pademonstruotas praėjusį rugsėjį Frankfurto autosalone, ir sportinis „Polo GTI” (turbininis 1.8 150 AG variklis). Tarp kitų naujienų – Brazilijoje gaminami naujos kartos „Fox” ir kompaktinis visureigis „CrossGolf”.
„Volvo”
Lietuvoje laukiama naujojo limuzino klasės V80 modelio (pasaulinis debiutas numatomas pavasarį Ženevoje), taip pat naujos kartos kupė kabrioleto C70 (salonuose – metų pradžioje) su kietu stogu. Metų pabaigoje tikimasi pamatyti ir serijinį mažylį C30 („Volvo” atsakas „Audi A3” ir 1-osios serijos BMW), rudenį – naujos kartos V70 ir visais ratais varomo V90.
Kristijonas Baukys