Iš Kauno ir Palangos keleivius skraidinanti privati oro bendrovė „Aviakompanija Lietuva” papuolė į duobę ir nesugeba grąžinti skolų.
Susisiekimo ministerija ir jai pavaldžios įmonės ketvirtadienį tarsis, kaip elgtis su skolininke „Aviakompanija Lietuva”, rašo dienraštis „Verslo žinios”.
Nepajėgdama grąžinti senų ir auginanti naujas skolas bendrovė gali bankrutuoti, tačiau toks finalas nenaudingas nei „Aviakompanijai Lietuva, nei jos kreditoriams, nes bendrovė nuosavo turto neturi, o vienintelis lėktuvas įkeistas Turto bankui.
Buvusi antrinė „Lietuvos avialinijų” bendrovė privatizuota 2004-ųjų gegužę – už 100 proc. įmonės akcijų Kauno transporto bendrovė „Arijus” sumokėjo 2,05 mln. litų. Nepavykus įsigyti „Lietuvos avialinijų”, „Arijus” pardavė įmonę „Aviakompanijos Lietuva” vadovui Nagliui Vyšniauskui.
„Verslo žinių” duomenimis, įmonė privatizuota su maždaug 20 mln. litų skolų, o šiuo metu jos siekia apie 23 mln. litų.
Skelbiama, kad trys valstybinės įmonės – „Palangos oro uostas”, „Oro navigacija” ir „Kauno aerouostas” – pateikė ieškinius teismui, kad šis išieškotų iš „Aviakompanijos Lietuva” skolas.
„Oro navigacijos” generalinis direktorius Algimantas Raščius teigė, kad į teismą kreiptasi dėl 6 mln. litų skolos išieškojimo. Palangos oro uostui bendrovė skolinga per 600 tūkst. litų.
„Bendrovė prasiskolino, kai dar buvo valstybinė įmonė. Tada tempėm viena kitą, bet dabar, kai aviakompanija tapo privati, privatų verslą finansuoti valstybės sąskaita neišeina”,- sakė Kauno aerouosto vadovas Kęstutis Cucėnas.
Pasak jo, aviakompanijos skrydžiai Kauno oro uostui atneša per 1 mln. litų pajamų per metus, todėl yra suinteresuotumas jas išsaugoti.
Pasak A. Raščiaus, sumažėjus skrydžių skaičiui tektų didinti tarifus kitoms bendrovėms. Kitąmet „Oro navigacija” planuoja sumažinti paslaugų tarifus 10 proc., bet „Aviakompanijos Lietuva” likimas planus gali pakoreguoti.
Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla pripažįsta, kad „Aviakompanijos Lietuva” finansinė padėtis grėsmingesnė nei bet kuriais ankstesniais metais, nors „skolos padidėjo neradikaliai”.
Anot jo, draudimo kompanijos toliau draudžia, degalai tiekiami, skrydžiai tebevyksta. Todėl K. Auryla spėja, kad kreditorių reakcija susijusi su „Aviakompanijos Lietuva” akcininkų pasikeitimu.
„Aviakompanijos Lietuva” apyvarta per praėjusius metus augo 33 proc. iki 38,6 mln. litų. Keleivių skaičius per praėjusius metus ūgtelėjo 24 proc. nuo 44 tūkst. iki 54,5 tūkstančių.
2005-11-03 03:31