Šventės Amerikos pensininkams: provincialumas ar šansas uždirbti?

Kitais metais į Klaipėdą gali atplaukti dar didesnių kruizinių laivų nei lygiai prieš savaitę daugelį klaipėdiečių sužavėjęs JAV kruizinis laineris „Constellation”.

Nors pastarojo plaukiojančio miesto sutiktuvės Klaipėdoje sulaukė prieštaringų vertinimų, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos atstovai įsitikinę, esą vien tai, jog po svetingo sutikimo „Constellation” užsirezervavo dar tris reisus ateinantiems metams, rodo, kad viskas buvo suorganizuota tinkamai.

Čiabuviai su balionėliais?

Skeptikai bandė replikuoti, esą klaipėdiečiai vėl pademonstravo savo provincialumą, neva kitose šalyse kruizinių laivų niekas taip nesutinka ir jokių švenčių nedaro.

Buvo ir tokių, kurie piktinosi, jog patiems miestiečiams stinga renginių, tuo metu vos tik pasirodo užsieniečiai – verčiamasi per galvą.

Apie tai intensyviai buvo diskutuojama įvairiuose naujienų portaluose bei „Vakarų ekspreso” interneto svetainėje.

Saulė

Prisidirba tokių nesąmonių, atvykėliai prisijuokia, visiems grįžę pasakoja, o paskui gėda kam išvažiavus pasakyti, kad esi lietuvė… Žmonės, surimtėkit. Balionėlių pasirodymai prie laivų nei sumažins, nei padidins turistų išlaidų. Šimtas metų tos kepurinės jiems…

Klaipėdietis

Mačiau vaikystėje rusų filmą, kai pro kaimą pravažiuoja greitasis traukinys. Tai visi kaimo gyventojai susirenka į stotį, pasižiūrėti… Manau kažkuo panašus į Klaipėdos uostą „užlėkęs” keleivinis laivas. Provincija yra provincija, nieko nepakeisi…

2 Norway

Sutikimas primena Kolumbo atplaukimą į neatrastą Ameriką: čiabuviai su savo tautiniais rūbais šokdami pagal vietinio orkestrėlio melodiją, mėlynais balionais mojuodami, sutinka naujosios žemės atradėjus (kruizinį laivą)… Tokie kruizinių laivų sutikimai tikriausiai vyksta tik pas mus…

Ne eilinis uostas

Vis dėlto atsirado ir tokių, kurie džiaugėsi, kad pagaliau ir klaipėdiečiai išmoko rengti sutikimus.

Hmm

Tuose pačiuose Karibuose su visu etno stiliumi sutinkama, kaip ir kitose šalyse, taip kad nieko čia keisto ir žeminančio nėra. Mūsų uostas – naujas žaidėjas šiame biznyje, žmonės tokių dalykų nėra matę, taigi nėra blogai, jei eina žiūrėti.

Storulis

Tokie laivai mūsų uoste reiškia pinigus mūsų kraštui. Daugiau tokių laivų, daugiau turistų.

Mantas

Buvo puikus sutikimas, kuris turistams tikrai ilgai prisimins.

Kruizas

Originalūs kruizų sutikimai, ypač su nacionaliniais elementais, nėra naujovė, o laivo keleiviai tai įsimena kaip ne eilinį uostą.

Atitiko standartus

„Constellation” laivo sutikimo organizatorius, KVJU direkcijos atstovus nustebino kai kurių klaipėdiečių kritiškas vertinimas. „Provincialai mes būtume buvę jei nieko nebūtume darę. Kadangi toks didžiulis kruizinis laivas į Klaipėdą atplaukė pirmą kartą, tai buvo jo inauguracinis įplaukimas, atitinkamai pagal standartus mes privalėjome suorganizuoti sutikimą”, – pasakojo KVJU direkcijos Rinkodaros skyriaus viršininkė Lina Gylienė.

Kadangi Klaipėdos uostas dalyvauja Baltijos kruizų projekte, tad privalo teikti kokybiškas paslaugas, atitinkančias skandinavišką etaloną.

Pasak L. Gylienės, yra net nustatyti standartai, kaip turi atrodyti inauguracinis laivo įplaukimas. Būtinas muzikinis numeris, pageidaujamos simbolinės dovanėlės ir gėlės kruizo keleiviams. Be to, būtina, kad terminale veiktų turizmo informacijos centras, bei būtų telefonai ir pašto dėžutės, kurios reikalingos įgulos nariams, idant šie galėtų susisiekti su savo artimaisiais.

Panašūs sutikimai, pasak L. Gylienės, organizuojami ir kitose šalyse. Tiesiog, kadangi didžiuliai kruiziniai laivai kitų šalių uostams nebe naujiena, sutikimai nebūna tokie įspūdingi.

„Skeptikams galiu pasakyti tik tiek, kad tai yra ekonominis projektas. Kaip mes pasitiksime kruizinius laivus ir jų keleivius, nuo to priklausys, ar jie norės čia sugrįžti dar kartą. Juk turi atsipirkti į Kruizinių laivų terminalą investuoti valstybės 25 milijonai litų. Juk kruiziniai laivai naudingi ir miestui. Neveltui buvo suorganizuotas jomarkas, kad verslininkai galėtų užsidirbti. Akivaizdu, kad kruizinio laivo keleiviams pas mus patiko. Vos tik išplaukė „Constellation”, jo savininkai užsirezervavo dar 3 reisus kitiems metams, be to, svarstė nukreipti dar didesnius kruizinius laivus tuo pačiu maršrutu”, – pasakojo L. Gylienė.

Nesitikėjo

Tądien, kai Klaipėdoje prisišvartavo „Constellation”, miestą užplūdo 1935 kruizą po Baltijos jūrą pasirinkę amerikiečiai.

Kai kurie jų tikino, kad Klaipėda juos sužavėjo labiausiai iš aštuonių kruizo metu aplankytų uostų.

Sutuoktiniai Ričardas ir Merė Vandagrifai iš Kalifornijos

Fantastiško grožio miestas, grandiozinis pasitikimas. Tikrai nesitikėjome nei šokių, nei dainų, nei jomarko. Iškart puolėme pirkti iki šiol nematytų suvenyrų. Nors ir klaidžiojome po senamiestį, nesiskundžiame. Amerikoje tokių pastatų nėra. Kita vertus, galėtų būti daugiau žemėlapių su nuorodomis, kokias vietas turistams būtina aplankyti. Nusistebėjome, kad miestas toks švarus. Kituose uostuose nešvara užkliūdavo, Klaipėdoje – ne. Jau ne pirmą kartą keliaujame laivu, tačiau toks vaizdas atsiveria ne visur.

Bičiulės Džudė, Karolina, Ana ir Nensė iš Kalifornijos

Klaipėda yra aštuntasis ir paskutinis mūsų kruizo taškas. Ir kol kas pats geriausias. Ypač patiko pasitikimas – tie žmonės tautiniais drabužiais turbūt ilgai ruošėsi. Architektūros nežiūrėjome, beveik visą laiką skyrėme pirkiniams. Jūsų parduotuvės – pakankamai aukšto lygio. Klaipėda – labai maža ir jauki. Pirsas, kuriame išsilaipinome, geresnis nei kitose šalyse. Tik tos didžiulės metalinės konstrukcijos prie keleivių terminalo atrodo bauginančiai. Nieko panašaus neteko regėti kituose uostuose.

Sutuoktiniai Solas ir Ailinė Mileriai iš Floridos

Mums patiko beveik viskas. Ilgai vaikštinėjome po senamiestį. Gerą įspūdį paliko parduotuvės, nes drabužiai – stebėtinai aukštos kokybės. Nepatiko tai, kad kitur nuo laivo iki miesto mus vežė, o čia transporto pasigedome. Turėjome važiuoti su taksi. Laive mums sakė, kad kelionė kainuos vieną eurą, o taksistai paėmė po eurą iš kiekvieno žmogaus. Tačiau tai – tik smulkmenos.

Patiko jomarkas ir kaimas

Ekskursijas kruizinio laivo keleiviams organizavusios turizmo bendrovės „Klaipėdos Mėja” vadovė Miglė Holliday akcentavo, kad uostamiestis neturi įspūdingos architektūros, kuo būtų galima sužavėti turistus. „Pritraukti galime nebent žmogiškumu, svetingumu”, – svarstė ji.

Pasak M. Holliday „Constellation” keleiviams išties padarė nemenką įspūdį jų atvykimo progai mieste surengta šventė. Traukos centru tapo specialiai surengtas jomarkas, kurio ieškodami turistai turėjo progos pasižvalgyti ir po senamiestį.

Iš pasiūlytų ekskursijų amerikiečiai labiausiai domėjosi ir liko sužavėti kelione į Lapių kaimą, kur jie pamatė sovietinių laikų daugiabučius, pabendravo su žemdirbiu, susipažino su lietuviškais amatais.

„Anksčiau kruiziniais laivais atplaukę turistai apie Klaipėdą sakydavo: „mažas, ramus, provincialus miestukas”, o kai kurie „Constellation” keleiviai po sutikimo net pripažino, kad Klaipėda jiems pats gražiausias uostas”, – pasakojo M. Holliday.

Mokesčių mokėtojų pinigų nepalietė

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė pabrėžė, kad ne kiekvienam atplaukusiam laivui rengiamos tokios iškilmės. O didžiulio kruizinio lainerio „Constellation”, kurio ilgis – 294 metrai, aukštis – 54 m, atplaukimas Klaipėdai buvęs didžiulis įvykis.

„Neverta net diskutuoti ar sutikimas buvo reikalingas. Juolab kad tai ne valdžios reikalai. Čia jau verslo dalykai. Mokesčių mokėtojų pinigų šiam sutikimui neprireikė”, – sakė J. Simonavičiūtė.

Dar atplauks

„Constellation” šią vasarą į Klaipėdą atplauks dar du kartus – birželio 29 ir rugpjūčio 24 dienomis. Tąkart KVJU direkcija nebeplanuoja organizuoti grandiozinių sutikimų, tačiau turistinės agentūros tai gali daryti savo ruožtu.

M. Holliday svarstė, kad suorganizuoti tokios šventės, kaip buvo praėjusią savaitę pasitinkant kruizinį lainerį, gal ir nebepavyks, tačiau simbolinis sutikimas tikrai bus. Būtinai veiks ir jomarkas.

Už tris šio laivo reisus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija uždirbs apie 0,5 mln. litų rinkliavų.

Neseniai uostamiestyje seminarą apie kruizų verslą Baltijos šalyse skaičiusi Stokholmo uosto kruizų vadovė Marija Gugenberger sakė, kad Klaipėda yra pasiruošusi priimti kruizų turistus.

„Tai, ką teko matyti viešnagės metu, paliko tik teigiamą įspūdį. Kruizų terminalas yra visai šalia senamiesčio ir kitų turistų traukos objektų, o tai – didžiulis pliusas. Kituose uostuose prieplaukos yra mažesnės ir ne tokios patogios”, – pasakojo M. Gugenberger.

Pareigūnė gyrė ir kruizinį terminalą bei patį miestą. „Jeigu trūkumų ir yra, jie – neesminiai. Klaipėdai labiau reikėtų rūpintis tuo, kad turistai norėtų čia atplaukti leisti pinigų. Miestui būtina suvokti, kad iš 60 laivų per metus galima neblogai užsidirbti. Keista, kai laisvadieniais atplaukę turistai nepatenka į parduotuves”, – aiškino M. Gugenberger.

Edita Užkuraitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.