Mokytis vairuoti vasarą – prastas metas

Norintys išlaikyti egzaminą ir gauti vairuotojo pažymėjimą klaipėdiečiai vasarą priversti eiti kryžiaus kelius.

Pirmą kartą sėkmingai vairavimo teorijos egzaminą išlaiko tik apie 60 ar 70 procentų būsimųjų vairuotojų.

Vairavimo egzaminą aikštelėje bei gatvėse pirmąjį kartą pasiseka išlaikyti tik trečdaliui, antrąjį kartą – dar trečdaliui. Likusiems gali tekti ateiti ne tik trečią, bet gal ir ketvirtą ar net penktą kartą.

Griebia už šlaunų

Ne tik statistika, bet ir egzaminatoriai teigia, jog blogiausias metas mokytis vairuoti bei laikyti egzaminus – vasara. Mat šiuo laiku vairavimo mokyklas užplūsta moksleiviai. Norinčiųjų mokytis būna tiek, kad visi net nepatenka į kursus.

Vairavimo mokyklos naudojasi proga pasipinigauti ir stengiasi per kuo trumpesnį laiką įteikti kuo daugiau kursų baigimo pažymėjimų. Tik nedaugelis mokyklų pasiunčia savo mokinius laikyti egzaminų įsitikinę, jog šie pajėgūs juos sėkmingai išlaikyti.

„Regitros” Klaipėdos filialo vyresnysis inspektorius Gintautas Nagelė patarė būsimiesiems vairuotojams pasirinkti ne artimiausią ir ne pačią pigiausią vairavimo mokyklą. Pagrindinis kriterijus turėtų būti ne automobiliai, o geri instruktoriai. Geriausi patarėjai būtų žmonės, kurie jau baigė kursus ir sėkmingai išlaikė egzaminus.

Ne vienas baigęs kursus prisimena, kaip instruktorius ant jo šaukė, vadino debilu ir aiškino, kad mokinys niekad neišlaikys egzamino.

Dažna moteris prisimena ir gašlių instruktoriaus rankų prisilietimą prie šlaunies, neva raminant mokinę.

Didelę patirtį turinčius instruktorius mieste pažįsta daugelis. G.Nagelė sakė pastebėjęs, kurios mokyklos geriau paruošia mokinius egzaminui, tačiau negalėjo jų pavadinimų atskleisti, nes tai būtų buvusi jų reklama, taip pat ir antireklama likusioms.

Moka po 83 litus

Vienas populiariausių mitų, kurį mini dažnas vairavimo mokytojas, jog egzamino sėkmė priklauso nuo egzaminuotojo nuotaikos ir simpatijos. Jeigu bandančiojo laikyti egzaminą veidas nepatiks, egzaminuotojas visada ras prie ko prikibti.

Daugelis pirmą kartą neišlaikiusiųjų įsitikinę, kad valstybinė įmonė „Regitra” tik laimi nuo to, kad būsimieji vairuotojai neišlaiko egzamino. Juk kiekvieną kartą bandantis laimę žmogus moka po 83 litus. Neišlaikęs egzamino žmogus tampa savotišku „Regitros” rėmėju.

Kitas gajus mitas, kad vairuotojo pažymėjimą galima gauti nė nelaikius egzamino. Reikia tik turėti galinčio pagelbėti žmogaus telefono numerį, sumokėti jam reikalaujamą sumą ir nereikės patirti streso bei tuščiai švaistyti pinigus, pakartotinai laikant egzaminus.

Veržiasi aiškintis

G.Nagelė neigia šiuos mitus.

Uostamiestyje dirba septyni egzaminuotojai. Visi jie, pasak G.Nagelės, pateko į šią vietą po kruopščios atrankos. Šių vyrų atlyginimas yra fiksuotas ir nuo nieko nepriklauso. Todėl jie net teoriškai negali būti suinteresuoti kažką „sukirsti”.

Vyresnysis inspektorius kategoriškai atmetė ir kalbas apie galimybę gauti vairuotojo pažymėjimą nelaikius egzaminų.

Neretai po nesėkmingo egzamino pas vyresnįjį inspektorių arba egzaminuotoją pasikalbėti veržiasi jaunuolių tėvai. Žmonės klausinėja, ar teisingai įvertintas jų atžalos sugebėjimas vairuoti. Egzaminuotojai supranta, kad nemažai sumokėję už mokslą jie tikisi iškart gerų rezultatų.

Vilioja mažos kainos

Mokyklos vilioja mokinius gudraudamos. Mieste veikia 14 vairavimo mokyklų. Jų skelbiamos kursų kainos skiriasi keliais šimtais litų. Pigiausias vairavimo mokymas – Klaipėdos moksleivių saviraiškos centre. Čia teorinės paskaitos kainuoja 200, o vienos akademinės valandos vairavimo praktika – 11 litų. Brangiausia kaina – 800 litų už teorines paskaitas, praktiką prie kompiuterio bei privalomą 20 valandų vairavimą.

Tie, kurie tikina išmokantys vairuoti už mažesnę nei kitur kainą, vėliau dar paims pinigų už papildomą naudojimąsi kompiuteriu ar kitas paslaugas.

Kai kurios mokyklos daro nedideles nuolaidas moksleiviams bei studentams. Kaina skiriasi ir priklausomai nuo to, kokiu automobiliu važinės kursantas. Brangiausiai mokės važinėjantys „Volskwagen Polo”, nes tokiais automobiliais tenka važiuoti egzamino metu. Tačiau jautresnį mokinį gali ištikti šokas, kai atėjęs laikyti egzamino jis turės sėsti ne prie „Polo” vairo, o didesnių gabaritų „Opel Astra” arba neįprastą pavarų perjungimo svirtį turinčio „Honda Civic”.

G.Nagelė tikino, jog geras instruktorius yra ne tas, kuris išmoko vairuoti mechaniškai. Geras mokytojas išmoko vairuoti bet kokio tipo automobilį.

Pluša iki išnaktų

Baigę kursus ir pavažinėję privalomą valandų skaičių dauguma skuba laikyti egzaminus. Tačiau ne visiems užtenka 20 vairavimo valandų. Egzaminuotojai juokaudami sako, jog vairuoti prieš egzaminą reikia maždaug tiek valandų, kiek žmogui metų. Tiesa, ši taisyklė netaikytina aštuoniolikmečiams.

Papildomos pamokos priklauso nuo metų laiko bei automobilio.

Vasarą, kai mokinių labai daug, mokomosios mašinos aikštelėje prie Vakarų laivų gamyklos būriais sukiojasi iki pat sutemų. Papildomų pamokų gauti beveik neįmanoma. Instruktoriai dirba su savais mokiniais.

Taip pat nelengva užsirašyti egzaminui. Rugpjūtį būdavo eilė porai savaičių į priekį.

Kasdien teorijos egzaminą laiko nuo 30 iki 70, o vairavimo – apie 50 žmonių.

Vyresni žmonės paprastai lengviau laiko teorijos egzaminą, nes yra kruopštesni ir labiau ruošiasi.

Vidutinio intelekto žmogui teorijos mokytis paprastai užtenka 2 savaičių intensyvaus pasiruošimo.

Vairuoti labiau sekasi jaunesniems vyrams bei vaikinams, kuriuos tėvai dar iki kursų būna pratinę prie automobilio.

Daiva Janauskaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Mokytis vairuoti vasarą – prastas metas"

  1. Vaidas

    Mano nuomone vairavimo kursai turi būti pradėti laikyti tada kai turi tam laiko. Aš pradėjau vasarą ir nematau dėl ko reikia skųstis.

  2. Estela

    Mano vairavimo mokykla Klaipėdoje ir kursus gavau gana lengvai vasaros metu. Tačiau eilės „Regitroje” buvo tikrai labai didelės. Todėl egzamino turėjau palaukti ne vieną savaitę.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.