Šildymo sezonas guis iš parduotuvių?

Pusė šalies gyventojų jau baiminasi šildymo sezono ir planuoja jo metu išleisti mažiau pinigų pirkiniams. Prekybos tinklų atstovai ruošia strategijas kaip išlaikyti nemažėjantį vartojimą.

Atlikta apklausa parodė, kad šalies gyventojai jaučia pakitusią ekonominę padėtį Lietuvoje. Tyrimo duomenimis, 70 proc. lietuvių baiminasi, jog gali pablogėti jų gyvenimo kokybė. Apie pusė apklaustųjų pareiškė ateityje ketinantys pirkti mažiau, kiti rinktųsi pigesnes prekes arba atsisakytų ne pirmo būtinumo prekių, 13 proc. taupytų bei apgalvotų savo išlaidas.

Prekybos tinklas „Maxima LT” pareiškė galintis svarstyti galimybę atsisakyti dalies savo pelno, tačiau neatskleidė, kiek tai galėtų būti. Darbuotojams atlyginimų mažinti esą neplanuojama.

Rasa Juodkienė, UAB „Rimi Lietuva” atstovė ryšiams su visuomene, LŽ sakė, kad žmonės, prasidėjus šildymo sezonui, pergrupuos savo pajamas. Tačiau ko atsisakys pirkėjai, priklausys nuo daugelio veiksnių ir tai bus galima sužinoti tik atėjus šildymo sezonui. „Kol kas mūsų pirkėjai įpročių nėra pakeitę. Prekių pirkimo sumažėjimo tikrai nejaučiame”, – sakė R. Juodkienė.

Pasak pašnekovės, tam, kad jau dabar būtų galima tiksliai ką nors pasakyti, reikėtų skaičiuoti ir kiek žmonių dabar gyvena senuose namuose, kiek turi įsirengę ekonominio šildymo katilus, modernias technologijas, gyvena naujuose namuose ir panašiai. Tačiau be šių dalykų yra ir psichologiniai, kuriuos sunku išmatuoti. „Kai žmonės kalba apie kainų kilimą, niekas nieko nedaro, bet visi bijo ir jiems atrodo, kad kažkas keičiasi. Nors realiai skaičiai rodo, kad niekas nesikeičia. Todėl tik atėjus šildymo sezonui matysim, kiek ta psichologija veikia. Rinka keičiasi kiekvieną dieną, be abejo, mes prognozuojame ir turime planų. Bet konkretūs veiksmai išryškės, kai matysime realią situaciją”, – aiškino R. Juodkienė.

UAB „Palink” valdančios prekybos tinklą IKI komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila LŽ sakė, kad pirkimo mažėjimo tendencija jau juntama, tačiau labiau išryškės rudenį, prasidėjus šildymo sezonui, kai žmonės susiskaičiuos, kiek realiai išleis pinigų komunaliniams mokesčiams ir maistui. „Kad neprarastume vartotojų, ruošiamės dviem būdais. Turime mažų kainų parduotuvių tinklą „Cento”, kuriam progresuoti matome didžiulę galimybę. Manome, kad labiausiai kainai jautriam pirkėjui tos parduotuvės bus dar patrauklesnės. Kitas būdas – mūsų asortimento pokyčiai ir jų kainų mažinimas. Manome, kad vidutines pajamas turintys žmonės labiau reaguos į kainą ir kokybę. Žiūrėsim kaip mažinti tiek gamintojų, tiek savos gamybos prekių kainas”, – sakė T.Vaišvila.

Pasak komunikacijų direktoriaus, pažadėti, kad pagrindinių prekių kainos neaugs, tikrai negali, kadangi tai priklauso nuo šalies ir pasaulio ekonominės situacijos. „Būtent šitiems produktams pelno maržos yra vienos iš mažiausių ir prekybos tinklai ne iš tų produktų gauna savo pelną. Pastarieji produktai yra kompensuojami kitomis prekėmis. Šiame segmente bandysime tartis su tiekėjais, tačiau jiems daro įtaką ir makro veiksniai – brangstantis šildymas, kuras ir žaliavos. Dėl to greitai vėl brangs miltai, duonos produktai ir to nesustabdys joks pardavėjas. Galima trumpam sustabdyti kainos augimą, bet tai daugiau reklaminė kampanija, nei tikras pažadas”, – sakė T. Vaišvila.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.