Moksleiviai reikalauja nepriklausomos komisijos, kuri tikrintų galimas NEC klaidas per egzaminus

Lietuvos moksleivių parlamentas (LMP) reikalauja, kad Nacionalinio egzamino centro (NEC) darbą patikrintų nepriklausoma komisija.
LMP pirmadienį Nacionaliniam egzaminų centrui (NEC), Švietimo ir mokslo ministerijai (ŠMM) bei Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetui išplatintame laiške teigia, kad nepasitiki NEC darbu. Didžiausią nerimą, pasak moksleivių, kelia įtarimai, kad galėjo būti supainioti lietuvių kalbos brandos egzaminų rezultatai.

„Kyla įtarimas, kad mokinių darbų kodai galėjo būti supainioti, nes kai kurie mokinai, mokęsi aukščiausiais balais, gavo mažiau nei 50 proc., tačiau dalis mokinių, besimokiusių patenkinamai, lietuvių kalbos valstybinio egzamino metu pralenkė daugiau nei 90 proc. kandidatų. Pakankamai didelis tokių atvejų skaičius verčia ieškoti logiškų paaiškinimų ir abejoti egzamino darbų kodavimo bei vertinimo preciziškumu”, – teigiama išplatintame laiške.

LMP prašo Švietimo ir mokslo ministerijos iki liepos 4 dienos pratęsti lietuvių gimtajai kalbai skirtą apeliacinį laikotarpį bei reikalauja, kad NEC suburtų nepriklausomą ekspertų komisiją darbų kodams patikrinti. Pasak moksleivių, NEC, remdamasis minėtos komisijos išvadomis, iki liepos 16 dienos turėtų dar kartą pateiktų lietuvių kalbos valstybinio egzamino rezultatus.

NEC praėjusią savaitę paskelbė, kad šiemet lietuvių gimtosios kalbos valstybinį brandos egzaminą išlaikė 87,2 proc. jį laikiusių. Šį brandos egzaminą laikė 20 525 kandidatai. Kad išlaikytų lietuvių gimtosios kalbos valstybinį brandos egzaminą, kandidatai turėjo surinkti 30 proc. galimų taškų (31 tašką).

Moksleiviai primena ir daugiau klaidų, pasitaikiusių per šiųmetinę egzaminų sesiją: laikančius anglų kalbos brandos egzaminą esą trikdė dviprasmiška rašinio tema „The place I like to go to” (lietuviškai – „Vieta, kurioje mėgstu lankytis”), nors užduotis prašė rašyti apie vietą, į kurią autorius norėtų nuvykti.

„Norėtume padėkoti NEC pripažinus savo klaidą ir priėmus nutarimą kandidatų abipusiai suprastus darbus vertinti vienodai pagal valstybinio brandos egzamino vertinimo instrukcijoje numatytus rašymo dalies kriterijus”, – pažymi moksleiviai.

LMP taip pat primena, kad pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo valstybinės lietuvių kalbos egzamino klausymo užduoties metu Vilniaus ir Klaipėdos miestų rusų bei lenkų bendrojo lavinimo mokyklos gavo dvyliktokų anglų kalbos valstybinio brandos egzamino klausymo užduoties įrašus. Mokiniai klausymo užduoties pradžios turėjo laukti 2 val., kol NEC internetu atsiuntė tikrąją užduotį.

Moksleiviai pažymi, kad nusižengiant Brandos egzaminų tvarkos aprašui šių metų balandį buvo aprobuoti Lietuvių gimtosios kalbos valstybinio brandos egzamino teksto rašymo dalies vertinimo kriterijai, nors neesminius pakeitimus ar papildymus galima daryti ne vėliau kaip prieš metus iki dalyko brandos egzamino vykdymo sesijos pradžios.

Naujieji vertinimo kriterijai samprotaujamojo rašinio vertinime „argumentavimą” pakeitė rėmimusi „kultūrine patirtimi” bei bendruose kriterijuose pakeitė taškų išskirstymą taip, kad kiekvienas kandidato suklydimas sumažintų bendrą taškų skaičių dvigubai, negu pagal senuosius vertinimo kriterijus.

Klaidų pasitaikė ir šiųmetėje kompiuterinio raštingumo įskaitoje bei bandomajame lietuvių kalbos egzamine.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.