Reikliausias kontrolierius

Žiema… Tikrų išbandymų metas jūsų automobiliui. Dalis mažiau patyrusių vairuotojų pastato savo automobilį iki „geresnių laikų” – pavasario. Tačiau, daugelio įsitikinimu, būtent žiemą automobilis labiausiai ir reikalingas: kaip tik šaltyje mažiausiai norisi šalti laukiant visuomeninio transporto stotelėje.

Kaip pasiruošti šiam nemaloniam visais atžvilgiais sezonui?

Apie elementarius dalykus nekalbėsime tikėdamiesi, jog aušinimo sistema jūsų automobilyje veikia normaliai, o vasarinės padangos seniai pakeistos…

Tačiau ne itin patyrusio vairuotojo tyko ir daugiau pavojų bei nemalonių netikėtumų.

Elektra

Bene dažniausi gedimai susiję su elektros įranga.

Kartais labai šaltas mūsų krašto žiemas gali atlaikyti tiktai geras akumuliatorius. Tai kaip tik ta pozicija, kur neverta taupyti. Ypač jei mašinos variklis varomas dyzelinu. Vis dėlto perkant naują akumuliatorių pravartu patikrinti elektrolito lygį ir tankį. Optimalūs areometro rodmenys – 2,8-3. Be to, pravartu patikrinti akumuliatoriaus įkrovą esant didesnėms apkrovoms. Net sintetiniai ir pusiau sintetiniai tepalai nukritus temperatūrai tirštėja, todėl paleidžiant variklį starteris naudoja kur kas daugiau elektros energijos.

Kalbant apie akumuliatorius, negalima pamiršti ir degimo žvakių. Jeigu nenorite be reikalo prarasti voltų ir amperų, sukdami besipriešinantį starterį įsukite naujas žvakes.

Metalas

Neverta pamiršti ir geležies. Kiekviena žiema patikrina ne tik variklį, elektros įrangą, vairuotojo sugebėjimus, bet ir automobilio kėbulą. Būtent žiemą jį veikia aukšta temperatūrų amplitudė, kiti išorės faktoriai. Ypač – jeigu automobilis paliekamas šildomame garaže. Ir lauke laikoma mašina važiuojant atšyla ir aprasoja pačiose neprieinamiausiose vietose. Taip susidaro palankiausios sąlygos oksidacijai, paprasčiau kalbant, elementariausiam rūdijimui.

Korozija

Mūsų šalies greitkelių ir miestų gatvėse besikaupiantis vanduo, priešingai visiems fizikos dėsniams, ne tik nesustingsta ir nevirsta į ledą, bet veikiamas persūdyto smėlio tampa klampia purvina mase. Automobilio ratai pasidaro lyg savotiški purkštuvai, dažnai aptaško ne tik mašinos dugną, bet ir stogą. Jeigu jūsų automobilis bus laiku apdorotas antikorozinėmis medžiagomis, mažiau problemų dėl rūdijimo turėsite orams atšilus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.