Leidinių tiražo laukia kontrolė

Vakar Vyriausybė pritarė įstatymo pataisoms, pagal kurias bus privalomai tikrinamas laikraščių ir žurnalų tiražas.

Įstatymo prievolė

Pagal Visuomenės informavimo įstatymo projektą leidėjai privalės nurodyti tikrą leidinių tiražą, Lietuvos standarto nustatytus kitus leidybinius duomenis ir tarptautinį dokumento standarto numerį (ISBN, ISSN, ISMN ir kt.). Šie reikalavimai nebus taikomi komercinio, informacinio ar pramoginio pobūdžio leidiniams: lankstinukams, atvirukams, kalendoriams ir pan.

Taip pat numatoma privalomai tikrinti vietinių, regioninių ir nacionalinių laikraščių, žurnalų tiražus, išskyrus tuos leidinius, kurių tiražas mažesnis negu 500 egzempliorių arba kuriuose nespausdinama reklama.

Neaiškios sąvokos

Vyriausybė paskelbė, kad dabartinio Visuomenės informavimo įstatymo 36 straipsnyje vartojamos neapibrėžtos sąvokos, pavyzdžiui, „leidinys”, kai kurios jų yra netikslios ir neaiškios („nepriklausomas auditorius”, „auditavimas”). Leidinių audito tvarka buvo derinama, bet ją svarstant paaiškėjo, kad dėl esamų teisinių nuostatų ją būtų sunku įgyvendinti.

Siekiant išvengti painiavos ir nustatyti pagrįstą ir aiškią leidinių kontrolę, nuspręsta atsisakyti tiražo audito, keičiant šią procedūrą tiražo tikrinimu.

Svarstys Seimas

„Visuomenė, man atrodo, turėtų žinoti bent jau didžiųjų leidinių tiražus, nes ypač reklamos rinkoje jų skelbimas kelia vieną ar kitą reitingą, įkainius, ir reikėtų, kad tas tiražas būtų žinomas tikslus”, – aiškino kultūros ministras Jonas Jučas.

Kontroliuojant tiražus siekiama pateikti visuomenei ir reklamos užsakovams informaciją tik apie tuos leidinius, kurie skelbia reklamą ir veikia visuomenės informavimo srityje vadovaudamiesi žurnalistikos principais.

Minėtam įstatymo projektui dar turės pritarti Seimas.

Išpūsti skaičiai

Reklamos agentūrų atstovai pripažįsta, kad leidinių tiražo auditas – vienas svarbiausių kriterijų planuojant reklamą spaudoje. Tuo ypač suinteresuotos užsienio kompanijos, dirbančios Lietuvos rinkoje arba planuojančios žengti į ją. Tačiau kol kas reklamos agentūros užsakovams tokios informacijos pateikti neturi galimybės.

Informaciją apie tiražą skaitytojai gauna tik iš leidėjų, tačiau dalis jų, siekdami pritraukti daugiau reklamos, padidina skaičius.

„Klaipėda” visada sąžiningai skelbia informaciją apie tiražą – pirmadieniais jis siekia 21 tūkst., kitomis dienomis – 13–14 tūkst. egzempliorių. Dienraštyje taip pat nėra spausdinama paslėptos reklamos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.