Į Klaipėdą – siaubo koridoriumi

Tris vasaros mėnesius uostamiesčio valdžia užsienio turistus nešioja ant rankų, tačiau likusius devynis – šiurpina ir gąsdina.

Išpuoselėtame Kruizinių laivų terminale keliauninkai Klaipėdoje sutinkami su duona ir druska, jiems šokamos kepurinės ir rengiamos mugės.

Tokia euforija tęsiasi ištisą vasarą. O tamsiuoju ir šaltuoju sezonu, kuris trunka gerokai ilgiau, užsieniečių niekas nebelinksmina. Maža to – vaizdas, kurį šie pamato žengę pirmuosius žingsnius mūsų žemėje, verčia apsisukti ir nerti ten, iš kur atkeliavo.

Duobėmis nusėtos gatvės, kalnai šiukšlių, išdaužytos lempos ir nulankstyti gatvių apšvietimo stulpai, išlupti kanalizacijos šulinių dangčiai – tokią Klaipėdą pirmiausia išvysta užsieniečiai, išsilaipinę Tarptautinėje jūrų perkėloje.

Norint pasiekti uostamiesčio centrą, svečiams privalu įveikti kliūčių ir išbandymų ruožą – Perkėlos ir Kairių gatves.

„Vakarų ekspresas” keliavo viena iš jų. Tai, ką pavyko užfiksuoti, labiau primena ekskursiją siaubo koridoriumi ir nė iš tolo nepanašu į Klaipėdą reprezentuojančius vartus.

Tokioje aplinkoje klaipėdiečiai miesto svečiams siūlo pailsėti

Sveiki atvykę į ubagų miestą!

Vietoje stendo, kuriame įvairiomis užsienio kalbomis galėtų būti pasveikinti atvykstantieji, turistus Perkėlos gatvės pradžioje pasitinka sovietų laikais pradėtos statyti gigantiškos irklavimo bazės griuvėsiai, jau spėję virsti benamių miegamaisiais.

Visą teritoriją, kiek tik akys užmato, „puošia” dar vasarą taip ir nenupjauta, peraugusi žolė ir krūmynai, kuriuose, kaip taikliai pasakė tokiu vaizdu pasipiktinęs vienas klaipėdietis, dar ir dinozaurų kaulų būtų galima rasti.

Kanalizacijos šulinių dangčiai nurankioti beveik visoje gatvėje

Saugiai važiuoti Perkėlos gatve naktį galima nebent vidurine juosta – tą ir daro beveik visi iš terminalo važiuojantys vairuotojai. Gatvę bandoma apšviesti nudaužytais ar nulankstytais šviestuvais. Rasti sveiką lempą – kone tas pats, kas laimėti loterijoje.

Kanalizacijos šulinių dangčiai visoje gatvėje išlupti. Tokių atvirų ertmių gatvėje suskaičiavome mažiausiai dešimt. Tiesa, automobiliams aplenkti jas dar pavyksta, tuo tarpu nepataikyti į gausybę gilių duobių – beveik neįmanoma.

Į tokią atvirą duobę naktį galima lengvai nugarmėti – apšvietimas Perkėlos gatvėje apgailėtinas

Vietoje ženklų – neatpažinti objektai

Perkėlos gatvė skęsta šiukšlėse. Pro vienintelę poilsiui skirtą vietą – aikštelę su suoleliais – užsieniečiai pravežami taip, kad jos net nepastebėtų. Tie, kurie atvyksta dviračiais ir norėtų nors trumpam pailsėti, kažin ar galėtų tai padaryti – norint pasiekti aikštelę, tektų perbristi purvo jūrą.

Kuo arčiau miesto – tuo smagiau. Matyt, Klaipėdos centrą turistai randa iš inercijos – gatvėje nėra jokių kelio ženklų, nurodančių kur važiuoti. Tačiau šalikelėse pilna neaiškios paskirties stulpų, kurie dar labiau sudarko ir taip liūdną vaizdą.

Užsieniečiams įspūdį turėtų palikti ir vienintelė autobusų stotelė

Pasiekti centrą autobusais sudėtinga, nes šiuo maršrutu jie važiuoja itin retai. Stotelę galima atpažinti tik iš ženklo – suolelis sulaužytas.

Privažiavus viaduką, turistus pasitinka vešli augmenija, matomumo sąlygos šiame ruože ypač prastos – krūmynai užstoja posūkį.

Paskutinis akcentas prieš įvažiuojant į miestą – eilė apšvietimo stulpų be lempų. Lygiagrečiai Perkėlos gatvei esanti Kairių gatvė – identiška pirmajai.

Ledai pajudės negreit

Naivu tikėtis, kad Klaipėdos svečiai visų išvardytų blogybių nepastebi. Perkėlos bei Kairių gatvėmis jie važiuoja ne tik autobusais, bet ir lengvaisiais automobiliais bei dviračiais.

Perkėlos gatvė šiandien turi net kelis šeimininkus – Vakarų laivų gamyklą, Klaipėdos terminalo grupę ir miesto Savivaldybę.

Iki šiol savo gatvės atkarpa pasirūpino tik UAB Klaipėdos terminalo grupė. Bendrovei priklausantis ruožas nuo Vilhelmo kanalo iki konteinerių terminalo buvo naujai išasfaltuotas.

Tačiau Perkėlos gatvės rekonstrukcijos našta guls ant naujų šeimininkų pečių. Artimiausiu metu ją į savo balansą ruošiasi perimti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

Uosto direktorius infrastruktūrai Algirdas Kamarauskas „Vakarų ekspresui” patvirtino, kad jau dabar yra pateikta paraiška gatvės rekonstrukcijai reikalingoms lėšoms gauti. Pinigų prašoma ir laukiama iš Europos Sąjungos fondų.

Tam, kad Perkėlos gatvė nebedarytų gėdos uostamiesčiui, prireiks dešimčių milijonų litų.

Kol laukiama pinigų ir kol bus atlikta visa eilė procedūrinių veiksmų perimant gatvę į direkcijos balansą, prabėgs ne vieneri metai. Rekonstrukcija taip pat atims gražaus laiko.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.