Geresnis garsas automobilyje – ne prabanga

Apie automobilių garso įrangą sklando nemažai klaidingų mitų. Neva nepasitenkinusieji gamykline aparatūra dėl geresnio skambesio turės daug ką keisti ir už tai suploti krūvą pinigų, arba tai, kad ją įrengdami meistrai subjauroja mašinos interjerą…

„Kai kurie žmonės nepasitiki meistrais ar tiesiog net nenumano, kad savo transporto priemonėje galima turėti kur kas geresnės kokybės garsą nei dažnas yra įpratęs. Bet kokia aparatūra gerai groja, yra tik neprofesionalus montavimas”, – sako automobilių garso bei vaizdo įrangos specialistai Nelijus Jefišovas bei Stanislovas Milinavičius, neseniai Alytuje „EMMA Lietuva” (Europos mobiliosios medijos asociacijos padalinys) garso kokybės varžybose laimėję prizinių vietų.

Norėdami išsklaidyti klaidingus gandus, vaikinai tvirtina, kad turint „normalų”, t.y. bent jau žinomos firmos, grotuvą, pati paprasčiausia garso įranga atsieitų vos 200 litų ir grotų visai „padoriai”. Pasak jų, gamyklinė įranga dažnai neatitinka EMMA reikalavimų, o ėmusis garso gerinimo darbų labai daug kas priklauso nuo sumontavimo.

„Dažnas, nusprendęs, kad į meistrus kreiptis – per brangu ir nusipirkęs, tarkim, gerus pinigus kainuojančius garsiakalbius, imasi pats montuoti neturėdamas tam reikiamų žinių. Rezultatas yra toks pat kaip ir su dešimt kartų pigesniais garsiakalbiais”, – sako N. Jefišovas.

Pasak jo, automobilio garso aparatūrą parinkti ir sukomplektuoti nėra labai paprasta: „Egzistuoja bendrosios taisyklės, kaip tinkamai įrengti garso aparatūrą, tačiau siekiant geresnio rezultato susiduriama su įvairiais įrengimo variantais. Siekdami tobulinti garso kokybę dirba ištisi institutai, technika nestovi vietoje.”

Vaikinai sutiko, jog žmonių nepasitikėjimas automobilių garso įrangos meistrais dažnai yra pagrįstas. Daugelis pastarųjų eina paprasčiausiu keliu – nesilaiko taisyklių, montuoja bet kaip, todėl ne vienas automobilio savininkas nusivilia apskritai garso įranga. „Kaip atskirti gerą meistrą? Reikia atkreipti dėmesį, ar pats meistras domisi visais šiais dalykais…”

Interjero nesudarko

Pašnekovai tikino, esą kai kurie vairuotojai įsivaizduoja, kad ėmęsi garso gerinimo veiksmų, specialistai sudarkys mašinos saloną, ir gerokai nustemba pamatę, kad taip nėra.

„Viskas priklauso nuo kliento norų: galima naujai padengti saloną, visiškai jį keisti, perdaryti ar pagaminti naujas apdailos detales, pritaikant jas prie salono ar bagažinės formų bei spalvų, įrengti specialų apšvietimą ir t. t. Beje, Rusijoje netgi yra tokių specialistų, kurie mašinos saloną puošia perlamutro inkrustacijomis…”

Vaikinai pasakoja, jog interjerą dažnai tenka keisti ir dėl to, kad gamintojai neparengė tinkamų vietų garsiakalbiams montuoti. Tad jas tenka sukurti naujai ar kiek perdaryti jau esamas. Sunkiau yra su naujomis mašinomis – sudėtinga į jas integruoti aparatūrą, tuomet reikia įrengti autonominę sistemą.

Scenos principas

Pasak N. Jefišovo ir S. Milinavičiaus, viena iš svarbiausių garso kokybės sąlygų – garso vibroizoliacija, ir kuo didesnis plotas ja padengiamas, tuo mažiau pašalinių garsų. Mat kitaip neįmanoma išnaudoti visų garso aparatūros galimybių.

„Įrangos montavimo variantai priklauso nuo automobilio markės. Tarkim, vienose mašinose gamintojai įrengia garsiakalbius aukščiau, kitose žemiau. Geriau, kai jie įrengti aukščiau ir automobilio priekyje, scenos principu – juk atėjęs į koncertą nesiklausai nusisukęs. Garsas turi sklisti iš priekio ir akių aukštyje, – aiškino N. Jefišovas. – Neretai jaunimas puola statytis garsiakalbius galinėje mašinos dalyje, šitaip darydamas didelę klaidą – tai yra garso tunelio gale efektas.”

Varžybos nuvylė

Alytuje „EMMA Lietuva” rengtose garso kokybės varžybose dalyvavo keturi automobiliai su N. Jefišovo bei S. Milinavičiaus sumontuota įranga. Vertinta buvo instaliacija, garso kokybė ir dažnių spektras.

Vienintelių Klaipėdos atstovų rezultatai ne tokie ir prasti: dalyvavę keturiose kategorijose dviejose jų laimėjo antrąją ir trečiąją vietas: atitinkamai „Naujokai 1500” kategorijoje (sistemos kaina – ne daugiau 1 500 eurų) – Danielius Djačkovas su „Opel Calibra”, bei „Mėgėjai 300” (sistemos galingumas iki 300 vatų) – Linas Bytautas su „Audi Coupe”. Kiti du savo kategorijose gavo ketvirtąją ir penktąją vietas.

Tiesa, klaipėdiečiai varžybose pasigedo kiek objektyvesnio vertinimo bei priekaištavo dėl prastos renginio organizacijos bei nepakankamos teisėjų kompetencijos.

„Pagal taisykles, šalių EMMA padaliniai savo geriausiuosius turi siųsti į Vokietijoje vykstančias visos Europos garso kokybės varžybas, tačiau tokių siuntimų niekas negavo. Galbūt „EMMA Lietuva” tik naudojasi asociacijos vardu ir yra tik kandidatė į ją?” – spėliojo N. Jefišovas.

Vis dėlto vaikinai žadėjo čia dalyvauti ir rudenį, taip pat keliauti į garso kokybės varžybas Latvijoje ar Estijoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.